BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Nåt måste göras!

Nåt måste göras!

Set priority
Show messages by
This Post:
00
73108.1
Date: 02/14/2009 09:50:45
Overall Posts Rated:
00
Följande meddleande har gått ut i min serie, div III.8
Jag vill med detta uppmuntra andra att göra samma sak
Kopiera gärna texten om ni vill ;-)


-----------------------------------------------------------



Nåt måste göras!

När jag började i BB i div III.8, i skarven mellan säsong 6 och 7, alltså mindre än 1 säsong tillbaka, hade jag 15 motståndare som väntade mig. Av de lagen finns idag endast 7 kvar, resten är nya. Och av de 7 har ägaren inte loggat in på 6 veckor eller mer i 3 fall. Återstår alltså 4 aktiva motståndare sedan säsongsstarten! Fyra! Av femton! Det är alltså en 68%ig omsättning av lag på tre månader. Sjukt!

Och jag antar att detta inte är unikt på nåt sätt i svenska div III

Nåt måste göras!

Jag erbjuder mig ett fadderskap för alla nyanlända lag i div III.8 och dess ägare under hela säsong 8, fr o m nu. (Även om jag själv skulle vinna serien och gå upp i div II)

Posta frågor här i serieforat eller i BB-mail till mig. Jag kommer att svar på alla frågor kring basket och Buzzerbeater inom 24 timmar.
Om du som ny ägare tröttnar på BB så får det inte vara för att det är svårt att komma in i det eller för att du inte förstår hur det fungerar. Det är inte alls svårt, det vill jag gärna hjälpa till att visa.

Hör av dig om du har frågor - jag svarar på allt - utom hur man slår Artuna Ozelots ;-)

Mr R.Rapidcopse
Artuna Ozelots
SWE III.8



This Post:
00
73108.2 in reply to 73108.1
Date: 02/14/2009 11:16:24
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
I ett annat managerspel skickar man välkomstbrev till alla nya användare. Vet inte vilket resulat detta ger men möjligt det kan få fler användare att stanna kvar.

Tror dock att detta är vad man kan förvänta sig. Finns väldigt många managerspel idag och basket är en sport inte så många begriper sig på. Jag har själv 18 managerspel som jag fortfarande har aktivt konto på. Tror inte jag är ensam om detta så det är svårt få användarna att faktiskt fastna för just Buzzerbeater då det är en mindre populär sport än fotboll och för all del hockey. Jag kör seriöst på egentligen bara 2 av alla dessa spel och mycket mer hinner man inte sätta sig in i.

Av detta skäl kan man inte undvika väldigt mycket inaktivitet i lägsta serierna. I hattrick gick jag upp från lägsta divisionen och detta mot betydligt äldre lag men jag var den enda som hade satt mig in i de mest grundläggande detaljerna. Hattrick är dock betydligt enklare att sätta sig in i än Buzzerbeater då det är mindre komplext och det även finns en otroligt mycket större community att få hjälp från. Tror inte det är så svårt få hjälp här men en mycket lägre aktivitet skrämmer oavsett.

Men tror man måste skicka välkomstbrev och/eller skriva ihop en nybörjarguide för att få folk att vilja bli mer seriös och ett inaktivt lag som använder samma startelva, taktik och inte köper några nya spelare utan på sin höjd ställer in draften gör egentligen ingen jättestor skillnad mot ett lag som loggar in var tredje vecka.

Du får nog vara beredd på att i div III serierna blir det aldrig riktigt bra action men kan man göra det bättre så är jag givetvis positiv till det. Det är lite få användare i BB Sverige.

This Post:
00
73108.3 in reply to 73108.1
Date: 02/14/2009 11:27:40
Overall Posts Rated:
7575
Bra initiativ. Jag gjorde en drive i min gamla serie i mitten av säsongen och skickade ett BB-mail till alla nya lag i serien med liknande innehåll. Resultatet blev att hälften läste mailet men ingen svarade. Osäker på om de nyanlända hittar till forumet, men braiinitiativ iaf, vaje spelare som stannar är värd mycket...

/Mannen
This Post:
00
73108.4 in reply to 73108.2
Date: 02/14/2009 11:31:36
Overall Posts Rated:
00
Jo jag inser att det alltid kommer att finnas en lägsta serie där det är hög omsättning på lag och svalt intresse (även i Hattrick). Men div III är för hög serie. Vi borde alla ha som mål att få en bra svensk serie i tre nivåer och sen en fjärde div IV där nybörjarna får kliva in


R
Artuna Ozelots
SWE III.8