BuzzerBeater Forums

BB Nederland > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
208866.11 in reply to 208866.10
Date: 02/08/2012 12:59:03
Flexible Flamingo's
II.1
Overall Posts Rated:
168168
Second Team:
Dutch Knicks
Hallo managers van NL,

Naast Ruardi heb ik me ook beschikbaar gesteld in de verkiezingen voor manager van dit momenteel koude landje.

Ik ben actief manager sinds seizoen 4 en de afgelopen drie seizoenen ben ik 2x gepromoveerd naar de DBA.

Het doel zal zijn Nederland hoger in de ranglijst te krijgen dan de huidige 50e positie.

This Post:
00
208866.13 in reply to 208866.12
Date: 02/08/2012 13:23:45
Flexible Flamingo's
II.1
Overall Posts Rated:
168168
Second Team:
Dutch Knicks
Hoi Kalebam,

Om te stijgen moet je uiteraard winnen. Daarvoor moet je natuurlijk een goede analyse maken van de tegenstanders.
Ook heb ik natuurlijk zelf niet alle wijsheid in pacht en zal ik via het Oranje Boven forum de opstelling vooraf bekend maken. Eventuele op- of aanmerkingen / tips van de ervaren gebruikers zal dan natuurlijk welkom.

Daarnaast is continuïteit van belang vanuit het U21, en ik denk dat jij daar goed mee bezig bent.
Belangrijk om de managers van belangrijke spelers die uit het U21 komen te blijven motiveren om hun spelers te ontwikkelen!

From: Ruaidri
This Post:
00
208866.14 in reply to 208866.13
Date: 02/08/2012 14:45:25
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
535535
Second Team:
Silver Onions
Beste allemaal,

Zoals vanmiddag al in een kort berichtje gemeld heb ik mij wederom kandidaat gesteld om bondscoach te worden van het NT. Ik speel buzzerbeater nu ruim 2 jaar en ben vrij actief op de fora. Ik lees trouwens veel meer dan dat ik schrijf.

Ik ben in zeven seizoenen gepromoveerd van League IV tot de DBA. En heb daarbij regelmatig in de play-offs of vlak daarvoor op papier gestunt. Vorig seizoen in mijn eerste seizoen in de DBA heb ik mij naar plek vijf gespeeld, wat ik toch vooraf niet had verwacht. Komend seizoen wordt een heel ander verhaal, maar we gaan zien of ik mij wederom kan handhaven op ons hoogste niveau.

Het Nationale team heeft het op dit moment vrij lastig. We staan op dit moment 50e van de wereld. Een van de oorzaken is natuurlijk dat wij niet zo'n grote BB natie zijn. 36e qua grootte. Dus op dit moment doen wij het onder onze kunnen. Wat op dit moment een probleem is is dat onze toppers aan het vergrijzen zijn en er weinig talenten echt door stromen van U21 naar het NT. Soms hebben ze gewoon de potentie niet, soms worden ze gewoon niet lang genoeg door getraind. Als bondscoach wil ik dan ook trachten actief contact te gaan houden met de talenten van 21 jaar en ouder die de potentie hebben om door te groeien. Onthoud daarbij dat 2 top spelers per positie voldoende is!!!!

Komend seizoen wordt een lastig seizoen voor het NT. We zullen eerst Italië(6) krijgen en daarna Finland(11), twee top landen. Daarna spelen we tegen België(33) en Roemenië(34), twee landen die een stuk boven ons staan en ook een groter aantal BB'ers hebben dan ons. Als we deze vier wedstrijden hebben gehad, krijgen we 2 makkelijkere tegenstanders in de vorm van Azerbeidjan(77) en Cyprus(72). Die moeten we op zeker gaan winnen. Als laatste krijgen we Noorwegen(51). Een plek onder ons op de ranglijst op dit moment.

Een lastig schema en op voorhand zouden we denk ik tevreden moeten zijn met 3 á 4 overwinningen.Waarmee we ons zeker niet gaan plaatsen. Dat is helaas de conclusie die ik moet trekken.
Toch wil ik bondscoach worden.
Het zal niet makkelijk zijn, maar ik zal toch proberen om enkele verrassingen neer te gaan zetten.

Qua selectie heb ik wel globaal een idee wat de 12 beste spelers zijn van Nederland. Dit wil ik aanvullen met 4 á 5 spelers die of er dichtbij zitten of een speciale skill-set hebben. Voor de beste 12 zal ik niet kijken naar waar ze spelen, maar de overige 4, 5 wil ik toch vooral selecteren van Nederlandse trainers. Dat moet ook lukken in mijn ogen.

Om positief te eindigen de toekomst zie ik wel zonnig tegemoet voor ons Nederlands team. Omdat ik al een aantal jaren scout ben, volg ik vrij intensief de talenten en ik weet dat een aantal hele goede Nederlandse trainers bezig is met Nederlandse toptalenten te trainen. Dit duurt wel nog een aantal seizoenen voordat die helemaal klaar zijn voor het NT, maar zoals alles in Buzzerbeater moet je het hebben van de lange adem.

Ik hoop dat jullie zo een beetje beeld hebben gekregen van mij en mijn plan met het NT. Mochten er vragen zijn stel ze gerust.

Only in the dark, we succeed!
From: Tesse
This Post:
00
208866.15 in reply to 208866.14
Date: 02/08/2012 15:25:05
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
516516
Second Team:
The Milk
Ik overwoog even om mij kandidaat te stellen aangezien mijn vriendin toch iets van 8 maanden het labd uit is en ik denk dat ik hierdoor een hoop extra tijd heb.

Maar ik zie nu al 2 goede kandidaten en denk dat mijn stem naar een van hen zal gaan. Leuk dat jullie je kandidaat stellen jongens!

Eerste vraag:
Welke tactieken spelen jullie zelf vooral? En waar liggen volgens jullie de nuanceverschillen tussen 1) LI en LP 2) PtB en BO. En welke tactieken hebben binnen deze koppels jullie voorkeur?

Mochten jullie bang zijn voor spionnen dan stel ik voor de antwoorden na een weekje weer weg te halen.

Crunchy! If you eat fast enough
From: Ruaidri

This Post:
00
208866.16 in reply to 208866.15
Date: 02/08/2012 16:02:20
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
535535
Second Team:
Silver Onions
Ik speel vrijwel alle tactieken, mits ik daar de goede mensen voor heb. Met mijn huidige team speelde ik afgelopen seizoen vooral look inside, omdat ik vond dat mijn team daarin het best presteerde.

De verschillen tussen Look inside en Low post zijn in mijn ogen. Low post meer passing noodzakelijk om de lange mannen te bereiken, maar ook goede passing nodig tussen de inside spelers. Look inside meer driving en handling nodig en de guards zullen hierbij ook meer lay-ups maken dan in Low post.
Bij look inside zie ik vaak drives naar de basket, terwijl bij low post ik meer een inside-outside game zie.

Push the ball en Base offense is wat lastiger voor mij, omdat ik maar een enkele keer push the ball heb gespeeld terwijl ik vrij regelmatig base offense speel. Volgens de manual is het enkel een verhoogde pace, maar ik heb toch sterk het idee, dat naast extra handling en driving, je spelers toch echt een surplus moeten hebben aan schotkracht tov de tegenstander om Ptb te laten werken.

Maar mocht je een voorbeeld hebben of een heel ander idee, dan hoor ik die graag. Want als ik bondscoach word, sta ik zeker open voor ideeën, suggesties en meningen van anderen.

Only in the dark, we succeed!
From: Rovali

This Post:
00
208866.17 in reply to 208866.15
Date: 02/08/2012 16:38:01
Flexible Flamingo's
II.1
Overall Posts Rated:
168168
Second Team:
Dutch Knicks
Met mijn huidige teamsamenstelling is mijn favoriete aanvalstactiek 'Motion', even te verwachten verdedigingstactiek van de tegenstander buiten beschouwing gelaten. Dit vooral omdat ik geen pur-sang inside- of outside-spelers had, maar wel met een uitstekend middenlange-afstandsschot/jumpshot.

Voor wat betreft LI/LP heeft Ruardi het eigenlijk al verwoord. LP is m.i. puur spelen op de inside mensen, die daarvoor wel een goede aanvoer (passing!) nodig heeft. De overige spelers zullen zich hierop focussen. Bij LI zullen de posities op de middellange afstand wat meer schoten nemen, indien zij de kans daarvoor krijgen. Vanwege de hogere snelheid zullen deze kansen dan ook vaker ontstaan. Persoonlijke voorkeur is LI, maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van het spelersmateriaal.
Overigens zal conditie bij LI van meer invloed zijn dan bij LP.

De conditie zal, vanwege de verhoogde snelheid, ook bij PtB belangrijker zijn dan bij BO. Er zullen meer schoten worden genomen. Verder is er volgens mij verder weinig verschil tussen deze twee tacktieken. Beide tactieken speel ik echter zelden, dus weinig/geen ervaring met deze twee.




From: Ruaidri
This Post:
11
208866.18 in reply to 208866.17
Date: 02/11/2012 04:00:06
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
535535
Second Team:
Silver Onions
Even een herinnering voor iedereen.
Vergeet niet te stemmen voor het bondscoachschap!

Je kan dit doen door naar de pagina van het nationale team te gaan en daar te klikken op elections.
In het bovenste schermpje is een keuze menu(utje).

Je hebt nog de tijd tot dinsdagochtend 6 uur!

Vergeet het niet!!!

Only in the dark, we succeed!
From: bwaahbo

This Post:
00
208866.19 in reply to 208866.18
Date: 02/11/2012 04:19:54
Pleuntjes Balls
II.3
Overall Posts Rated:
88
Bedankt voor de post.
De stemrondes zijn voorbij voor je het weet. Ook is het niet altijd erg duidelijk waar het stemknopje zit.
Op tijd gevonden dit keer!

Wat betreft het NT. Er zijn, naar mijn mening, twee goede kandidaten. Twee kandidaten ook die gebruik durven te maken van de kennis van anderen. Heel belangrijk.
Mijn stem gaat naar de manager die mij in de competitie altijd de meeste angst heeft ingeboezemd.

From: Rovali

This Post:
00
208866.20 in reply to 208866.19
Date: 02/11/2012 14:20:43
Flexible Flamingo's
II.1
Overall Posts Rated:
168168
Second Team:
Dutch Knicks
Ruaidri, veel succes bij de verkiezing !!

Nederlandse BB-ers, veel wijsheid bij je keuze en vergeet niet te stemmen.

Deze verkiezing (slechts) de keuze uit twee kandidaten,

Ruaidri, manager van de Nightearls, nr. 28 van Nederland en spelend in de DBA.
Sinds seizoen 11 actief en nu, zoals gezegd, voor het tweede seizoen in de hoogste klasse.
Heeft vorig seizoen, met voornamelijk inside-spel, een knappe prestatie geleverd door in
het eerste jaar handhaving in de DBA te bewerkstelligen. Heeft hiermee bewezen een goede
manager te zijn.

De andere kandidaat ben ik, Rovali, manager van de Flexible Flamingo's (nr 14 van NL) uit de DBA.
Sinds seizoen 4 actief en nu ook, met 1 seizoen onderbreking, het 2e seizoen in de hoogste klasse.
Vorig seizoen vanuit de 3e plaats aan mijn zijde in de competitie kampioen geworden met vnl. motion.

Nogmaals veel succes bij het bepalen van je stem, en mocht je vragen hebben, stel deze !!

Rovali.

This Post:
00
208866.21 in reply to 208866.7
Date: 02/13/2012 15:31:15
Overall Posts Rated:
9494
ik ben voor Ruadri maar als ik niet naar het buitenland zou gaan dan zou ik zeker runnen. dit keer zal ik maar ru gaan assisteren.