BuzzerBeater Forums

Nederland - III.12 > Seizoen 22: Wie gaat het worden?

Seizoen 22: Wie gaat het worden?

Set priority
Show messages by
This Post:
00
234055.15 in reply to 234055.14
Date: 02/10/2013 11:21:36
Overall Posts Rated:
2828
En jij gefeliciteerd met je award!

10-2-2013 - The Blockbusters heeft zojuist de "Publiekslieveling" prestatie beloond gekregen.

Het zijn de kleine dingen die het leuk houden in Div. III. Het zou leuk zijn als je Farmer kan verslaan en we tegen elkaar mogen in de finale... Ik zie ons komend seizoen wel beiden de finale halen als we zo doorgaan zoals we nu bezig zijn (en ervanuitgaande dat Farmer kampioen word).

Hoe kom je eigenlijk aan jouw teamnaam?

This Post:
00
234055.16 in reply to 234055.15
Date: 02/10/2013 11:45:15
Overall Posts Rated:
3838
Thanks man. Jazeker, dat is een droomscenario. Maar heb nog niet zo heel veel ervaring met de playoffs, de teammotivatie zal daar een belangrijk aspect zijn denk ik. Misschien een verkeerde gok in een thuiswedstrijd en je hangt, dus dat gaat nog lastig worden. Hoe dan ook maakt het mij niet uit hoe ver ik ga komen. Het is nu al een geslaagd seizoen en volgend jaar kan het alleen maar beter gaan.

Mijn naam... ik hou van defense. Defense wint wedstrijden, zeker in de play-offs. Het blokken van schoten vind ik altijd een van de vetste acties op het gebied van basketbal. Dat gaf mij in ieder geval altijd een kick. Een van mijn favoriete schotblokkers was altijd Hakeem Olajuwon. Een van de beste big-men ooit. Maar daar komt de naam Blockbusters in ieder geval vandaan. En jij dan? Jij hebt ook wel een goeie naam en een vette avatar ook, zelf gemaakt? Moet ik ook een keertje voor gaan zitten misschien...

This Post:
00
234055.17 in reply to 234055.16
Date: 02/10/2013 12:40:06
Overall Posts Rated:
2828
Ja, jij loopt een jaartje achter op mijn team qua planning. Je moet rustig bouwen. Vorig jaar was mijn eerste jaar in de play offs. Ik won zelfs in de 1e ronde. Dit jaar wil ik de finale halen, volgend jaar kampioen worden. Je moet rustig werken in stappen. Als je te snel promoveert, dan val je gelijk weer terug.

Gewoon kijken waar het schip strandt dit seizoen en ervoor zorgen dat de trainees zich ontwikkelen.

Mijn teamnaam en logo zijn niet zelf gemaakt helaas. Natal Sharks is mijn favoriete rugby team. Om eerlijk te zijn, volg ik basketbal niet eens maar ben ik begonnen met spelen vanwege mijn beste vriend. Hij heeft Dutch Pacers als team (meerdere keren kampioen van NL en is zelfs 3e van de wereld geweest).

Ik volg eigenlijk rugby (Natal Sharks), ijshockey (NY Rangers) en American Football (Seattle Seahawks) en een klein beetje de Indiana Pacers in de NBA. Het spel vind ik echter wel leuk om te spelen. In mijn 2e seizoen had ik tijdens de draft een legende-potentie gedraft en die speler heb ik nu nog steeds (Almar van Bart). Hij groeit lekker door en zit al op meerdere onderdelen al op Sensationeel. Die gaat dus lekker.

This Post:
00
234055.18 in reply to 234055.17
Date: 02/10/2013 15:57:07
Overall Posts Rated:
3838
Nice, ja ik had hetzelfde met Steyn Lastman. Helaas ben ik toen een hele tijd wat inactief geweest en heb ik de trainingen behoorlijk laten lopen. Nu probeer ik het nog een beetje in te halen. Maar doordat ik wat inactief was en wel regelmatig inlogde heb ik wel aardig wat geld kunnen sparen om goeie aankopen te kunnen doen vorig seizoen.

Maar precies wat je zegt, dat is ook mijn instelling. Ervaring opdoen, blijven trainen en scouten en zorgen voor een hele stabiele basis voor wanneer ik wel zou kunnen gaan promoveren. Dat komt dan wel wanneer het komt.

Heb de Dutch Pacers inderdaad gezien en zijn prestaties, niet normaal. Dat heeft ie allemaal goed voor elkaar en dan kun je dus een hoop van hem leren ;) dat is wel leuk. En dan volg je aardig wat sporten! Voor mij zal het altijd bball blijven. Zelf ook heel fanatiek gespeeld, vandaar. Zo een leuk dynamisch spelletje met veel statistiekjes om bij te houden... ook leuk (in de NBA dan)! Maar hier is mijn Wessel van Kaam bijvoorbeeld #4 van Nederland in rebounds per 48 min :) een monstertje dus. Ben sowieso nog geen wedstrijd waar het er echt om ging ge-outrebound. Maar helaas hadden de anderen dan weer wel een hoger schotpercentage, dus tja... ;)

Maar die Almar gaat inderdaad lekker, popt hij nu eigenlijk duidelijk minder nu hij 23 is in vergelijking tot wanneer hij 18/19 was? Dat schijnt minder te worden vanaf 22 ofzo toch? En ik las ook dat de lengte van een speler ook meetelt, wat natuurlijk ook wel logisch is. Zelf merk ik dat wel heel sterk met mijn nieuwe recent aangekochte (helaas) buitenlandse trainees Michael Bronger en Francesc Descarre, die zijn echt in nog geen twee maanden enorm in waarde op de transfermarkt gestegen (van 40k naar ruim 4 ton en hij kostte maar 5k :)). Dus ik kan ook altijd nog voor een snelle winst gaan met een van de twee... hoewel, voor Bronger heb ik contact met de trainer van het Duitse nationale elftal, dat is ook wel leuk hoewel dat volgens mij niets extra's oplevert als Nederlandse club! Ach, komt tijd komt raad ;) spreek je man.

This Post:
00
234055.19 in reply to 234055.18
Date: 02/12/2013 16:35:51
Overall Posts Rated:
2828
Ja, gewoon rustig aan, die promotie komt er vanzelf als je maar dagelijks ermee bezig bent.

Almar van Bart popt wat minder snel nu, maar nog altijd elke 1 tot 2 weken een pop. Erg snel voor iemand van 23. Ik ben er nog altijd tevreden mee. Zodra ik promoveer kan ik weer een talent draften en promoveer ik van Bart naar een vaste plek in mijn team.

This Post:
00
234055.20 in reply to 234055.19
Date: 02/13/2013 14:20:01
Overall Posts Rated:
3838
Dat is inderdaad niet verkeerd nee, goed voor mekaar man. Vind het inderdaad maar een eng mannetje die Almar ;-) Maar tjonge jonge... volgens mij is het thuisvoordeel nog nooit zo close geweest, tussen drie teams. Gaat er nog om spannen komende zaterdag! Trouwens nog een nette overwinning op DVN, congrats!

This Post:
00
234055.21 in reply to 234055.20
Date: 02/13/2013 17:06:31
Overall Posts Rated:
2828
Thanks. Ik moet even uitzoeken hoe het word berekend. Doelsaldo? Onderling resultaat? Lastig... 3 teams op 18 bij jullie. Man man man, niet te geloven.

Ben blij met de overwinning op DVN. Ik speelde nog rustig ook, dus mijn team motivatie is nog gestegen ook. Dat is lekker straks in de play offs. Bot team in ronde 1, inactieve DVN in ronde 2 en dan voluit gaan in de finale.

This Post:
00
234055.22 in reply to 234055.21
Date: 02/14/2013 13:13:03
Overall Posts Rated:
3838
Ja je hebt goede papieren zoals het er nu voorstaat! Denk wel dat het op doelsaldo aankomt uiteindelijk, omdat het wel op die manier gerangschikt staat binnen Macht en Kracht. Maar hoe dan ook ben ik al heel erg tevreden met dit resultaat, gezien ik vorig seizoen eigenlijk niet echt meedeed (deels ook vanwege het inactief zijn). Dat gaat nu in ieder geval niet meer gebeuren. Heb mijn stadion flink uit kunnen bouwen en spelers aangekocht... nu begint het pas echt leuk te worden ;)

This Post:
11
234055.23 in reply to 234055.22
Date: 02/15/2013 01:23:31
Overall Posts Rated:
2828
Klopt inderdaad. De eerste 2 seizoenen zijn ook niet leuk. Dan is het meer een verplichting om de opstellingen te maken enzo. Pas als je stadion groter is (waardoor je meer inkomsten hebt) en je trainees beter worden begin je wedstrijden te winnen en krijg je de mogelijkheid goede spelers aan te trekken. In het begin kocht ik veel spelers die bijv. 1 skill erg hoog hadden. Daar heb je dus helemaal niets aan. Liever een speler met 4 skills op Uitmuntend dan een speler met 2 skills op superieur. All-round spelers presteren beter.

Ik heb een goede kans maar wil gewoon nog niet promoveren. Misschien gaat het gebeuren maar mocht ik het niet redden, dan bouw ik lekker verder volgens planning. Ik wil elke keer een ronde verder komen.

Seizoen 20 was 1e ronde play-offs
Seizoen 21 was 2e ronde play-offs
Dit seizoen wil ik dus de finale halen
Volgend jaar de finale winnen

Maar een hoop hangt ook af van het team dat we terugkrijgen vanuit Div. II. Als dat een actief team is, dan gaat het heel moeilijk worden voor ons om die promotie af te dwingen. Farmer heeft bijv. een tijdje minder actief gespeeld en dan is er een mogelijkheid hem te verslaan. Dit seizoen bewijst dat. DVN, exact hetzelfde.

3 seizoenen geleden kregen we een degradant die volgens mij alle wedstrijden won. Ja, dan weet je dat je kansloos bent. Ik denk dat er dit jaar gewoon 5 kanshebbers zijn voor de titel en promotie. Dat is echt geweldig!

This Post:
00
234055.24 in reply to 234055.23
Date: 02/15/2013 12:58:58
Overall Posts Rated:
3838
Klinkt allemaal heel realistisch inderdaad. Promoveren is voor mij ook nog niet heel belangrijk, dat komt wel. Uiteindelijk zal mijn stadion ook een maximale capaciteit hebben en dan zullen de inkomsten niet veel verschillen met die van een gedegradeerd team uit de IIe divisie. Die zal spelers moeten laten gaan en ik zal juist een groter deel van mijn inkomsten aan spelers kunnen uitbesteden, dus uiteindelijk komen we er toch wel denk ik dan. Zeker als je actief bent. Dan komt het puur en alleen aan op je selectie, tactiek en trainingen.

Dit seizoen is er voor jou eentje om te pakken man. In Macht zullen de teams te veel motivatie missen t.o.v. jou lijkt mij. Misschien dat Farmer net genoeg over zal houden tegen jouw team. Ik zou zeggen, zorg dat je nu promoveert! Volgend jaar tref je misschien inderdaad wel een actieveling die zo weer terug rolt naar de IIe divisie. Kans is groter dat wanneer je nu promoveert, dat je over twee seizoenen gemakkelijker promoveert (na weer gedegradeerd te zijn), omdat je daar meer hebt kunnen vangen en uitbesteden en je jezelf daar dan ook gemakkelijker zou kunnen handhaven. Terugval naar de IIIe divisie lijkt mij namelijk altijd wel een realistisch scenario, maar goed... je weet natuurlijk nooit wat je daar weer aantreft.

Dit seizoen kan i.i.g. bij voorbaat voor mij al niet meer stuk vanwege het feit dat er zoveel teams zo dicht op elkaar staan en ik waarschijnlijk gewoon eerste ga worden in Macht (for what it's worth). Vrees alleen wel dat jij het uiteindelijk toch tegen Farmer op zult moeten nemen.

This Post:
00
234055.25 in reply to 234055.24
Date: 02/15/2013 14:36:06
Overall Posts Rated:
2828
Ik zal ook zeker geen promotie gaan tegenhouden maar de planning loopt anders. Als ik promoveer is dat fantastisch. Eerste worden in de conference is al geweldig maar heeft wat minder waarde doordat bij mij maar 2 andere actieve teams zijn. Er zijn gewoon te weinig spelers voor een volledig bemande div III.

Financieel is een seizoen onderaan in Div II altijd beter dan een seizoen bovenaan in Div III.

We gaan het komende week zien. Dan beginnen de play-offs. Ik ben heel erg benieuwd wat het thuis voordeel gaat opleveren bij jullie. 3 teams gelijk is echt uniek.

Advertisement