BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21 Season 44

U21 Season 44

Set priority
Show messages by
This Post:
00
297035.25 in reply to 297035.24
Date: 11/19/2018 14:51:51
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
193193
Du ser, harmlösa :)

This Post:
00
297035.26 in reply to 297035.25
Date: 11/19/2018 16:05:38
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Hade räckt med normal satsning tydligen, kanske rentav kunnat köra TDL om jag vågat gå hela vägen och gissat på snabbt tempo också. Förvånar mig att deras coach inte ens varierar speeden på insidetaktiken. Förhoppningsvis kan vi vinna mot de två svagaste motståndarna och sen ha tillräcklig form för att slå Norge i slutmatchen. Nästa match får vi det otroligt svårt att få ett resultat i helt klart.

Skön seger och en halv revansch efter missen senast men räcker inte för att ta igen det katastrofen.

From: Jokehim
This Post:
00
297035.27 in reply to 297035.1
Date: 12/08/2018 03:44:06
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Efter den kalkonartade andra matchen så har det gått betydligt bättre. Efter en seger mot Schweiz så blev det en väntad förlust mot Litauen. Motståndet var helt enkelt på tok för svårt så vi tog det lugnt och väntade på nästa match. Hade kanske kunnat vidta åtgärder för att minska förlusten men ville hellre testa och se hur laget presterar med neutral taktik. I veckan blev det seger mot Tjeckien med tryggt avstånd. Närmast väntar Skottland som har ett svagare lag än Tjeckien och alltjämt är segerlösa. Bör vi kunna vinna, speciellt som Skottland nog sparar sitt krut till matchen efter när man har sin chans att undvika jumboplatsen. Tar dock i beräkningarna att vi ska ha god chans att slå en SVM.

Sen väntar Norge i slutomgången och det är säsongens viktigaste match då en seger sannolikt ger oss en fjärdeplats i gruppen vilket med det beskedliga underlaget vi har den här säsongen vore en succé. Förlust däremot ger endast en sjätteplats vilket inte jag är nöjd med. Förlust mot Skottland och vi lär bli femma vid seger mot Norge men utgår från att vi ska slå Skottland som med större satsning torskade med hela 31 poäng mot Norge.

From: Spela

This Post:
00
297035.28 in reply to 297035.27
Date: 12/08/2018 14:17:42
Hårdboll
SBBL
Overall Posts Rated:
4949
Hurra!

From: Jokehim

This Post:
00
297035.29 in reply to 297035.27
Date: 12/10/2018 15:14:46
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Skottland överraskade med en SVM och lyckades sånär med detta. Lite överraskande att de inte samtidigt försökte gissa sig till vår taktik vilket inte var det lättaste dock då jag varierat den rejält. Trodde vi skulle vinna med klara siffror även om de crunchade så resultatet var överraskande knappt.

Samtidigt vann Norge och Schweiz förlorade som väntat så nu blir det en direkt avgörande match för att undvika sjätteplatsen. Fjärdeplatsen blir nog svår att nå då Schweiz kan köra SVM mot Lettland som redan är klara för slutspel och därför förstås kommer köra TDL. Tveksamt om Lettland är två nivåer starkare än Schweiz vilket behövs.

From: Jokehim

This Post:
00
297035.30 in reply to 297035.29
Date: 12/17/2018 15:01:00
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Det blev tyvärr storförlust mot Norge. Hade inte väntat mig att deras lag kunde prestera så bra. Vår guardsida allt för tunn dessvärre den här säsongen och efter dagens förlust så slutar vi på en icke godkänd 6:e plats. Antar att crunchen mot Schweiz hade viss påverkan även för dagens match men med tanke på segersiffrorna var det nog svårt att lyckas vinna idag oavsett hur vi valt att matcha laget trots att Norge kändes svaga. Var även allt för dålig form och en spelare som hade behövts som var skadad i dagens match som kan förklara det usla resultatet.

Nästa säsong consolidation tournament och där ska vi ha bättre chans att hävda oss speciellt som stor del av den här säsongens trupp är 20 år gammal och därför bör ge ett klart starkare lag kommande säsong.

From: DAntoni

This Post:
11
297035.31 in reply to 297035.30
Date: 01/03/2019 04:13:43
BC Ronningen
SBBL
Overall Posts Rated:
88
Ser fram emot att följa U21 nästa säsong!

From: Jokehim

This Post:
00
297035.32 in reply to 297035.1
Date: 03/26/2019 16:41:11
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Considolation tournaments grundspel avslutas på måndag. Det började lovande och jag trodde länge att vi förhållandevis enkelt skulle ta oss vidare då det bara var tre matcher i grundspelet som kändes för svåra. Det har dock blivit allt för stora förluster i de två sista matcherna mot två av de absolut bästa lagen på bortaplan, bägge har rentav gått obesegrade genom grundserien. I den tredje matchen hade vi nog kunnat kört SVM och vunnit men dylik chansning kändes inte motiverad just då och är alltjämt inte säker på att den lyckats. Pga usel målskillnad så kändes det som seger behövdes igår så tog en rövare och körde SVM men trots detta blev vårt lag totalt överkört

Med det lag som vi har tillgång till så är vi inte bättre än så här. Med en betydligt mer driven förbundskapten kanske det kunnat gå bättre genom att följa upp det klena utbudet av spelare vi har i Sverige och pusha tränare att lägga mer kraft på att optimera de spelare som finns men hade blivit svårt ändå med vår begränsade spelarutbud. Jag har inte ambitionen och viljan att tjata på tränare och har heller aldrig försökt ge den bilden. Hade dock trott jag skulle haft mer kraft att använda på att följa upp laget.

Chansen till slutspel finns alltjämt men är liten. Vi möter ett oerhört svagt Macau i sista matchen och det kommer att bli storseger. Överväger att köra SVM för tar vi oss till slutspelet med lite bättre stämning så bör vi trots allt vara fullständigt chanslösa mot ett lag som gått obesegrat genom grundspelet med tanke på att vi torskade med 40 poäng trots SVM mot TDL ... dock är torsk i första slutspelsrundan inte något extremt lockande ...

From: _wella_

This Post:
00
297035.33 in reply to 297035.32
Date: 03/29/2019 05:30:38
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
255255
Second Team:
Utopia Vatos
Lagerby poppade i fyra egenskaper idag. Han vill tydligen spela lite mer i U21...

From: Jokehim

This Post:
00
297035.34 in reply to 297035.1
Date: 04/22/2019 14:51:30
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Det blev ingen succe heller i consolidation tournament. Lyckades dock ta oss till slutspel via sista platsen dit. Då jag insåg att chansen i slutspelet var mikroskopisk om vi tog oss vidare så valde jag att rentav offra all stämning med crunch mot ett av BBs sämsta U21 landslag. Hade sannolikt kunnat köra TDL och ändå klarat oss vidare på målskillnad då marginalen var mer än 40 bättre.

Har tyvärr haft lite väl lite ork för att lägga krut på U21 så är det någon som är sugen att testa så har ni chansen att ta över nu. Tveksam till att jag ställer upp för omval ifall ingen annan svensk coach väljer att kandidera. Beror i så fall på om jag tycker att det lilla jag kan göra är bättre än alternativet.

From: Spela

This Post:
00
297035.35 in reply to 297035.34
Date: 04/23/2019 12:06:29
Hårdboll
SBBL
Overall Posts Rated:
4949
Kram och bra text.

Advertisement