BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Naam voor Divisie I.1

Naam voor Divisie I.1

Set priority
Show messages by
This Post:
00
14262.65 in reply to 14262.64
Date: 03/24/2008 07:44:21
Overall Posts Rated:
506506
We hebben gekozen voor DBA (afk Dutch Basketball Association). Dit is doorgegeven aan de BB's maar nog steeds niet veranderd.

This Post:
00
14262.66 in reply to 14262.65
Date: 03/24/2008 20:29:35
Overall Posts Rated:
00
slechte naam
je hebt veel nieuwe spelers
en Hoofd Klasse snapt iedereen wat beter
afkortingen zijn nooit goed

This Post:
00
14262.67 in reply to 14262.66
Date: 03/25/2008 04:33:38
Overall Posts Rated:
00
afkortingen zijn gaaf

This Post:
00
14262.68 in reply to 14262.66
Date: 03/25/2008 05:39:48
Overall Posts Rated:
506506
Na ben ik het niet helemaal mee eens, we hebben zoals je hier in het begin van de thread ziet een soort van polletje gehouden en deze naam kwam eruit.

Iedereen die een beetje in de basketball wereld zit, weet meteen wat DBA betekend. Eerder wilden we gewoon eredivisie kiezen, maar dat mag niet ivm copyrights.

Het kan misschien een wat lastigere naam zijn voor mensen die eigenlijk weinig van basketball afweten, maar het toch leuk vinden om BB uit te proberen, maarja dat heb je natuurlijk altijd. Ik denk dat nog steeds veel de link wel kunnen leggen tussen het overbekende NBA (national basketball association) en DBA (dutch ...)

This Post:
00
14262.69 in reply to 14262.68
Date: 03/25/2008 10:24:54
Overall Posts Rated:
284284
Waardeloze naam.. Sorry dat ik het zeg...:P Uiteraard no hard feelings naar de bedenker en ondersteuners van deze naam, iedereen doet zn best...

Paar argumenten:

-het klinkt alsof we niet iets beters kunnen verzinnen, totaal niet origineel NBA>DBA, kom op jongens...

-NBA is in principe de benaming van de organisatie, niet van de divisie...Dat NBA ook meteen maar als de benaming van de divisie gezien wordt, logisch als de NBA maar 1 divisie heeft...

-DBA zegt niets, maar dan ook echt helemaal niets over het feit dat het de hoogste divisie is van Nederland. En dat is meteen ook mijn hoofdargument. Ik ben dan een newbie, maar ik streef liever naar een Topklasse, of ook maar iets met een bijvoeglijk naamwoord als Top, High, Hoogste etc etc dan naar DBA...

Please change before we are stiched to it...

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
14262.70 in reply to 14262.69
Date: 03/25/2008 10:50:10
Overall Posts Rated:
11
Er is een poll geweest. Maar ik heb nooit echt het gevoel gehad dat er serieus over gestemd was. Maargoed... moet je bij LA-Patjebono zijn voor dit =S

This Post:
00
14262.71 in reply to 14262.70
Date: 03/25/2008 11:15:32
Overall Posts Rated:
284284
Als het niet meer te veranderen is jammer, is het wel mogelijk, moeten we er toch echt nog even tijd aan besteden..

Het moet een eer zijn om in die competitie te spelen. De benaming moet dit ook uitstralen: het hoogst haalbare. Kijk eens naar alle benamingen in het voetbal. Premier League, First Division, Primiera Division, Eredivisie en wat doen wij: DBA omdat de organisatie in Amerika NBA heet...

Het klinkt logisch, DBA, puur vanwege NBA, maar daar is dan ook echt alles mee gezegd.

Maak er dan op zn minst Top Klasse DBA van. Zoals ik in mn vorige bericht zij, het geeft namelijk meteen weer dat het om de hoogst haalbare divisie gaat. En daar streeft elke manager naar.

Dit hele spel draait om eer, niet om DBA....

Last edited by Maupster at 03/25/2008 11:20:57

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
14262.72 in reply to 14262.70
Date: 03/25/2008 13:12:21
Overall Posts Rated:
506506
Er is een poll geweest. Maar ik heb nooit echt het gevoel gehad dat er serieus over gestemd was. Maargoed... moet je bij LA-Patjebono zijn voor dit =S


Ten eerste niets is definitief We kunnen het altijd allemaal nog veranderen, het is tenslotte maar een naampje, een simpel woordje voor de hoogste klasse

Hmm ik vind het een beetje raar dat je dit zegt eigenlijk. De poll zie je hier, jij hebt zelfs gestemd voor Topklasse en later dit veranderd in DBA. Omdat er toen minder actieve manager waren zijn er logischerwijs ook relatief weinig stemmen uitgedracht. Desondanks is er daar wel een consensus bereikt, waar ik nog niet eens een stem heb uitgebracht ook.

Poll: (14262.30)
Jouw Stem voor DBA: (14262.53)

Op zich snap ik het argument over orginaliteit ook niet echt, als daarbij Topklasse wordt aangedragen. Topklasse is rechtstreeks uit het voetbal geplukt en de vraag is ook maar of we die naam mogen gebruiken, aangezien dit ook de officiele benaming wordt van de tussenklasse tussen profs en amateurs.
DBA vind ik eigenlijk wel iets uitstralen, net als elke leek weet dat NBA het walhalla van de Basketball is. Dat vind ik DBA nog niet eens zo heel gek eigenlijk.

Maar zoals gezegd er is altijd ruimte voor discussie, bedenkt wel dat hier in BB veel namen niet mogen omdat de BB's veel afkeuren met de reden 'copyrights'.
Als mensen met goede argumenten komen waarom DBA veranderd moet worden in een andere naam, en goede argumenten hebben waarom die andere naam dan zo goed is, waardoor de meesten overtuigd raken van die nieuwe naam is er natuurlijk geen probleem.

Ik zelf heb geen voorkeur, ik ben alleen maar de persoon die het doorgeeft aan de BB's.

From: Nollie

This Post:
00
14262.73 in reply to 14262.71
Date: 03/25/2008 20:22:32
Overall Posts Rated:
00
Topklasse klinkt als of we aan korfbal doen...en dat lijkt me wel het laatste wat je in een basketball spel wilt.
met DBA weet iedereen waar we aan te toe zijn!

This Post:
00
14262.74 in reply to 14262.73
Date: 03/25/2008 21:30:58
Overall Posts Rated:
00
Ik ben zowiezo tegen afgezaagde nederlandse benamingen. Daarom gebruik ik ook geen nederlands vertaling voor deze game.

Topklasse, topdivisie, eredivisie klinken allemaal niet goed in m'n oren. Ja, inderdaad zelfs eredivisie heb ik moeite mee om te accepteren. Geef mij maar liever DBA of DBBA Pro A/Serie A. DBA Serie A/Pro A. Any of those work.

Paar voorbeelden uit andere landen:

France Pro A
Italia Serie A
USA NBBA
Brasil Liga Nacional
Deutchland Bundesliga
England EBBL
Hellas HBBL
Danmark DBL
Sverige PRO A
EspaƱa ACBB
Schweiz Nationalliga A
Slovenija SKL
Lietuva LBBL

Al die andere waren in een andere taal.

Last edited by Legen...Riceball...Dary! at 03/25/2008 21:34:05

This Post:
00
14262.75 in reply to 14262.74
Date: 03/26/2008 03:08:10
Overall Posts Rated:
3636
Ik wil me bij deze scharen achter de betogen van PatjeBono en Riceball en daarnaast een kanttekening maken dat de grondigheid van hun reactie duidelijk aangeeft dat zij serieus met ieders commentaren omgaan. Echter de discussie zou voor nu voor enkele seizoenen klaar moeten zijn aangezien we niet continue met een naam bezig moeten zijn wanneer mensen van of mening veranderen of we nieuwe (welkome) mede BB'ers krijgen. Uiteraard beslist de meerderheid in de meeste gevallen......

Let us enjoy the final games of the regular season.....just like in de real NBA! Want ik kan niet wachten om de definitieve matchups te zien voor de playoffs....en dat geldt ook voor de DBA!

Cheers.
Gelis aka Dionysos

Advertisement