BuzzerBeater Forums

BB Danmark > Landsholdet sæson 45/46

Landsholdet sæson 45/46

Set priority
Show messages by
This Post:
22
298408.1
Date: 02/07/2019 08:09:40
Overall Posts Rated:
8686
Hej alle

Først og fremmest vil jeg sige mange tak for valget

Jeg har nu siddet og kigget en masse spillere igennem og fået dannet et overblik over hvad vi har at arbejde med. Vi har nogle gode spillere, der desværre er ved at være oppe i årene, og man kan derfor godt frygte skill drops henover sæsonen. Derudover har vi også en håndfuld gode spillere, der stadig har et par sæsoner før de begynder falde. Desværre ser det lidt sløjt ud på de årgange, der ummidelbart skulle stå til at afløse nu her, mens der på de yngre årgange faktisk er en del talent.

Jeg vil derfor også formentlig hive et par relativt unge spillere op på holdet denne sæson. Det vil jeg både gøre fordi de kun bliver bedre henover sæsonen i takt med at de får træning, men også for at de kan få erfaring, som vil være nyttigt på den lange bane. Samtidig ser den gruppe vi er havnet i også rigtig svær ud, og derfor synes jeg det giver god mening stille og roligt at begynde på at få de nye generationer ind på holdet.

Mit primære fokus lige nu har været på at få checket alle potentielle NT spillere ud, for at kunne stille det bedst mulige hold til sæsonstart. Så snart dette er på plads vil jeg begynde at sende beskeder ud til alle, som har spillere der kunne være egnede til landsholdet. Hvis nogen af jer sidder med en spiller I tror kunne have interesse, og jeg ikke hiver fat i jer over den kommende uges tid, så må I endelig ikke tøve med at skrive. Dog tager jeg på ferie på lørdag, og det kan derfor godt være jeg er en smule langsom til at svare

This Post:
00
298408.2 in reply to 298408.1
Date: 02/16/2019 12:51:30
Overall Posts Rated:
8686
Her kommer lige en noget forsinket update efter første kamp mod Finland

Det blev desværre til et forventet nederlag på 100-111 mod et hold der er noget højere rangeret end vores. Dog blev kampen noget tættere end jeg havde forventet, og tror ikke der var mange ting der skulle have været anderledes før vi kunne have snuppet den. Og så er vi faktisk rykket 4 pladser frem på verdensranglisten efter kampen!!

Jeg havde til kampen valgt at udtage en ret smal trup på kun 10 mand. Det har jeg gjort for at holde pladser åbne til at hive spillere ind henover sæsonen uden at skulle tage spillere af holdet, hvilket koster holdånd. Der er en håndfuld spillere som godt kunne være relevante, men som ikke er kommet med endnu. Det kan enten være pga. lav gameshape, eller at der mangler et par enkelte pops. Så fortvivl endelig ikke hvis I sidder med spillere, som I mener burde være på holdet - det er der stadig en god chance for!

Næste kamp er på mandag mod Rusland, som er rangeret som nummer 36. Det ligner endnu en svær kamp, hvor vi er klar underdog, men vi må se om vi kan hive overraskelsen op af hatten ;)

This Post:
11
298408.3 in reply to 298408.2
Date: 02/19/2019 07:50:29
Overall Posts Rated:
8686
Hej igen

Så blev det til den første sejr for landsholdet denne sæson på 109-101 over Rusland!! Det så ellers svært ud efter første quarter, som vi tabte 36-31, og hvor vi lavede hele 12(!!) fejl, hvilket også resulterede i at flere spillere kom i fejlproblemer tidligt. Det kom der dog styr på, og vi vandt de sidste 3 quarters.

Kampens topscorer blev Henry Schmeichel med 32 points og 9 assists. Må sige at det er opmuntrende at en spiller på blot 26 år kan gå ind og levere så afgørende. Herudover levererede Thorvald Jensen en god kamp, og var med sine 15 pts, 9 rebounds og 8 assists ganske tæt på en triple double. Som hold havde vi 5 spillere der scorede over 10 points og vi leverede en scoringsprocent på hele 57,5 hvilket er mere end godkendt.

Næste kamp er mod Bosnien, der er rangeret som nummer 4 i verden, og det ligner ummidelbart en kamp, som vi ikke har den store chance for at overraske i.

This Post:
00
298408.4 in reply to 298408.3
Date: 02/21/2019 07:46:33
Overall Posts Rated:
754754
en flot sejt må give gode points til verdensranglisten !

This Post:
11
298408.5 in reply to 298408.4
Date: 03/10/2019 17:42:29
Overall Posts Rated:
8686
Så er det igen tid til en lille melding herfra

Det er i de seneste to kampe blevet til to forventede nederlag mod gruppens to stærkeste hold. Vi har nu blot 3 kampe tilbage i turneringen, og selvom de ikke er lige nemme, så bør vi dog have en chance for at nuppe som minimum 1, men gerne 2.

I morgen møder vi Hviderusland, som har præsteret ganske udmærket indtil videre med sejre over både Finland og Rusland. Det ligner derfor en svær kamp, men dog brugte de crunch time i deres sejr over Rusland, så man kan håbe på at deres holdånd er tilpas mærket efter det, til at vi har en chance

This Post:
00
298408.6 in reply to 298408.5
Date: 04/02/2019 06:48:18
Overall Posts Rated:
8686
Så er der igen en update fra landsholdet

Det blev til 3 sejre i de sidste 3 kampe i kvalifikationsrunden, hvor den ene var en en pligtsejr over Hayastan. Herudover slog vi Hviderusland i en relativt tæt kamp, og Schweiz vandt vi overbevisende over. Med disse sejre i hus lykkedes det os at snuppe en 3. plads i gruppen med samlet set 4 sejre og 3 nederlag. Det er et resultat jeg er meget tilfreds med, taget i betragtning af at vi i starten af sæsonen var det 2. dårligst rangerede hold. Det betød dog også at vi ikke kom videre i kvalifikationen, så det står nu på træningskampe resten af sæsonen.

Den første af disse var i går mod Sverige, som er 11 pladser bedre rangeret end os. Det blev en super tæt kamp, men vi trak desværre det korteste strå, og måtte se os besejret af vores naboer med 94-93.

This Post:
11
298408.7 in reply to 298408.6
Date: 05/20/2019 11:56:48
Overall Posts Rated:
8686
Så er det endelig tid til landsholdsnyt igen. Jeg vil først beklage den manglende aktivitet omkring holdet den seneste måneds tid – der var lige pludselig ting ude i virkeligheden, som krævede lidt ekstra tid 😊

Her om en god halv times tid spiller vi sæsonens første kamp, som er mod Canada. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente, men baseret på rangering bør vi være relativt ligeværdige. Krydser fingre! Næste uge står den på en kamp mod Norge, som vi bør kunne vinde. Da disse er seeding-kampe håber jeg stærkt på, at vi kan få en god start, og dermed sikre os et mere overkommeligt program for resten af sæsonen.

Der kommer en opdatering mere i løbet af ugen angående truppen. Jeg skal lige have smidt beskeder ud til alle med potentielle spillere inden da.

This Post:
00
298408.8 in reply to 298408.7
Date: 05/27/2019 09:18:06
Overall Posts Rated:
8686
Det blev til en vigtig sejr mod Canada, hvor vores unge superstjerne Henry Schmeichel blev topscorer med 28 points. I aften møder vi Norge. Det er en kamp som vi bør vinde, og det satser jeg da også på vi gør. Går alt som forventet, får vi forhåbentlig en god lodtrækning til de resterende kampe i gruppespillet.

Den nuværende trup består af en blanding af relativt gamle spillere og så en god portion yngre spillere, der kommer til at forme landsholdet de kommende sæsoner. Det er min plan at jeg til de kommende kampe vil hive flere unge spillere ind, for at påbegynde det generationsskifte, der trænger sig på på flere positioner.

Blandt vores guards ser det rigtigt lovende ud. Vores ældste (og nok også bedste) guard lige pt er 32 år. Det bliver imidlertid ikke noget problem at skifte ham ud, når hans tid kommer, da der allerede nu er super gode, unge guards på holdet. Blandt de lidt yngre årgange er der også jævnt med veltrænede og talentfulde unge spillere. Det er da også på PG/SG positionerne at der er klart størst konkurrence om pladserne til holdet, så de næste mange sæsoner er det altså ikke her, der er brug for en akut indsats. Når det så er sagt, så har vi selvfølgelig stadig brug for, at der påbegyndes træning af nye guard-talenter, så vi ikke pludselig står uden spillere på positionen

Også blandt vores centre ser der udemærket ud, om end vi er lidt tyndere besat. På holdet har vi lige nu en på 35 og en 33, som dog stadig er super gode. Vi har dog også unge Adam Pedersen på blot 25, som allerede nu er god nok til at gå ind og levere. Hertil har vi en lille håndfuld yngre spillere, der bør kunne nå holdet indenfor en overskuelig fremtid. Mængden er centers er dog begrænset, og der er derfor gode chancer for at få sin spiller på holdet, hvis han har potentiale til det og trænes godt.

Noget anderledes er det dog blandt vores forwards. Jeg har på det nuværende hold blot udtaget tre, som er 33-35 år gamle, og deres tid på topniveau er derfor nok også ved at være forbi. Desværre ser det utroligt tyndt ud på de kommende årgange. Der står ikke rigtigt nogen, som kan hives ind til at tage over for de nuværende, uden det betyder et markant dyk i niveau på positionerne. Faktisk skal vi helt ned til de 24-årige før vi finder nogen, der har potentiale og skills til at blive super gode fowards. Hvis der er nogen derude, der sidder med en foward, de enten mener har landsholdsniveau, eller som de træner, vil jeg derfor meget gerne have besked om det! Det er helt klart her der er mest brug for en indsats, og selvom det er en langsommelig proces at træne fowards, så er der altså super chancer for at ens spiller når holdet, samtidig med at man får en virkelig god spiller

Det blev et noget langt indlæg, men jeg håber det gav et godt indblik i den fase landsholdet befinder sig i