BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Landslaget

Landslaget

Set priority
Show messages by
From: Decke
This Post:
22
298436.1
Date: 02/08/2019 17:01:35
Overall Posts Rated:
4848
Halloj!

Blev inte mycket till omröstning när det bara fanns en kandidat (demokratiskt) men nu är jag er nya ledare! Tack för förtroendet!

Jag har scoutat färdigt nu och det blir en grundtrupp på 14 killar. Tog bort ett par som jag inte riktigt kan se skulle kunna få speltid men kan komma att ta in dessa igen vid behov.

Truppen är helt okej nu men vi har en tuff grupp som 5e seed vilket innebär att vi möter seed 1-4 våra första 4 matcher (Italien, Kroatien, Ukraina, Slovenien). Blir psykologiskt väldigt tufft att vara underdogs så många matcher i rad och det kommer behövas minst 1 vinst bland dessa 4 för att vi ska kunna sluta topp 4, vilket ändå måste bli vårt mål för detta gruppspel. Långsiktigt är målet att klättra i rankingen så att vi åtminstone får vara 4e seed eller bättre kommande säsonger.

När det kommer till truppen så ser det väldigt bra ut på guardsidan de kommande 5-10 säsongerna. Vad vi behöver bli bättre på att träna i Sverige är forwards och centers där vi snart kommer vara svaga när den nuvarande generationen som är 30+ inte håller längre. Det handlar om max 5 säsonger innan vi desperat kommer att behöva en generationsväxling. Det finns några unga med potential i U21 för tillfället. Jokehim kanske kan kommentera hur läget ser ut där?

Posta allt gällande svenska spelare, matcher etc. i denna tråd så kommer jag under den närmaste tiden höra av mig till några managers om deras spelare.

Hej så länge!

/Decke


From: Decke
This Post:
33
298436.2 in reply to 298436.1
Date: 07/27/2020 18:08:57
Overall Posts Rated:
4848
Wow! Vi tog en riktig skalp idag hemma mot topplaget Belgien!

Förhoppningsvis kan vi avsluta kvalet med en seger mot Ghana nästa vecka och därmed gå in i ett slutspel med ställning 6-2.

Målet är att fortsätta förbättra vår världsranking till att ligga kring 40 eller så. Då har vi chansen att förbättra vår seed inför gruppspelslottningen som görs i början av nästa säsong. Med denna vinst är vi på god väg!

Fortsätt med träningen av era svenska spelare! Det uppskattas jättemycket!

/Decke

From: Spela

This Post:
00
298436.3 in reply to 298436.2
Date: 07/28/2020 15:22:32
Hårdboll
SBBL
Overall Posts Rated:
4444
Nice