BuzzerBeater Forums

BB Suomi > Sopurento, kuuluu peliin vai ei?

Sopurento, kuuluu peliin vai ei?

Set priority
Show messages by
From: hene10
This Post:
00
304213.1
Date: 04/26/2020 15:31:22
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.2
Overall Posts Rated:
22122212
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Noniin laitetaapa oma puu ja äänestys kaupan päälle tälle aika-ajoin pintaan pulpahtavalle aiheelle. Eli keskustellaan täällä tästä kiistellystä aiheesta niin säästyy muut puut alkuperäiselle aiheelle.

Eli, mitä mieltä olet, mikä kuuluu peliin "ulkopuolisena" (koska tähän pelissä ei ole mitään ohjausta taikka valmista "nappia" jolla tehdä, niin tuskin on suunniteltu myöskään peliin kuuluvaksi) mahdollisuutena, ja mikä ei? Vai saako tehdä ihan mitä tahansa (esim. kalastella jonkun vastustajan pelaajien taitoja kolmansilta osapuolilta, jaella muiden pelaajien taitoja eteenpäin tms.) keksiikään voittoa tavoitellessaan? Jos solmii diilin yhteisestä rentoilusta, saako diilin rikkoa, ja jos saa niin ihan kaikissa tapauksissa vai onko siihen joku tietty tilanne miten se on hyväksyttävää?

Sana on vapaa, antakaa palaa!

Poll:  Mikä kuuluu peliin hyväksyttävänä osana?

Ei mikään mitä peli ei itsessään mahdollista
Sopurento, muttei sen rikkominen
Sopurento ja sen rikkominen oman edun nimissä
Kaikki, siis aivan kaikki on sallittua!

This Post:
00
304213.3 in reply to 304213.2
Date: 04/26/2020 16:00:56
Murheisten Feeniks
II.2
Overall Posts Rated:
266266
En suosittele sopupeliä ynnä muuta sopimista ainakaan BB-tuttujen kanssa enkä jälkikäteen siitä itkua.

Eri asia olisi toki, jos jotain tasoitusta sovittaisiin ihan kilpailun sääntöihin. Tämä ehdotukseni tosin torpattiin, joten sopupeli lienee parempi osalle.

This Post:
00
304213.4 in reply to 304213.1
Date: 04/27/2020 12:05:56
BetoniBasket
III.7
Overall Posts Rated:
25142514
Ainakin meikäläisen ikäpolville on selvää se, että mikäli jotain sovitaan niin puheet pidetään. Vanha sananlasku ”Sanasta miestä, sarvesta härkää” kertoo asian tärkeydestä.
Säännöthän taitavat ainakin epäsuorasti kieltää "sopurentoilun" ? Mutta mielestäni se on ehkä pienimpiä rikkeitä tässä pelissä.

Last edited by IsoBetoni at 04/27/2020 12:08:24

This Post:
11
304213.5 in reply to 304213.4
Date: 04/28/2020 07:44:29
Vesala Basket
SM-Koris
Overall Posts Rated:
680680
Second Team:
Kankaan Koripandat
Ei mun nyt ollut tarkoitus näin suurta draamaa aiheuttaa tästä. Halusin vain kertoa Suomi BB-yhteisölle, että mikä oli homman nimi tässä välieräottelussa. Muutoinhan siitä olisi jäänyt sellainen vaikutelma et meikä olisi lähtenyt rottia vastaan takki auki normilla. En ole itsekään todellakaan mikään puhdas pulmunen. Aikanaan sain bännit tähän peliin kun teini-iässä tuli tehtyä kymmenkunta joukkuetta ja siirtelin rahaa silloiselle Vesala Basketille. Rangaistus siitä on kärsitty ja kaudesta 15 lähtien on tällä joukkueella pelattu rehellisesti (vannottu käsi sydämellä). Joo eihän oikeassakaan urheilussa sopupelejä katota hyvällä, mutta yritin vain ylläpitää mielenkiintoa sekä Justmen että meidän muidenkin puolesta ja oltaisiin saatu tiukempi finaali. Nyt se vaatisi suurin piirtein terrori-iskua Nastolaan tai paskatautia Rakokiveläisille, jotta pysti lähtisi rottien matkaan. Mun mielestä jos rehellisesti puhutaan mies miehelle niin sopurentoa on ok ehdottaa ja korostan että siitä on ihan yhtä oikein kieltäytyä kuin suostua siihen. Mutta jos jotain sovitaan niin kyllä siitä pidetään kiinni. Mä olen opettaja ammatiltani ja nyt olen sellaisessa tilanteessa että jatkaako nykyisessä työpaikassa vai vaihtaako maisemaa. Kerroin reksille avoimesti ja rehellisesti, että tilanne on nyt sellainen et mulla on yks toinen paikka mikä kiinnostais mua aika paljon et haluun katsoa sen hakuprosessin loppuun asti. Toinen vaihtoehto olis ollu et olisin päin näköä kusettanut ja sanonut että "Juu jatkan täällä" mutta sitkun oliskin paikka auennut muualta niin olisinkin sanonut että "hups lipsahti höyry.. ei kun löytykin parempi paikka". Ok nyt joku miettii, että miten nää kaks asiaa liittyy toisiinsa, kun tässähän on vain kyse pelistä. Näinhän asia on, mutta jos pelissä pystyy noin surutta kusettamaan niin kait se onnistuu oikeassakin elämässä sitten yhtä helposti? Rehellisyys on kuitenkin aika lailla perusarvo ihmiselossa, jonka pohjalta rakentuu luottamus. Ilman sitä ei voi luottaa mihinkään tai kehenkään. Ugh meni ehkä vähän filosofiseksi tämä pohdinta, mutta olenpahan ainakin puhunut.

This Post:
00
304213.6 in reply to 304213.5
Date: 04/28/2020 10:05:45
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
Nyt se vaatisi suurin piirtein terrori-iskua Nastolaan tai paskatautia Rakokiveläisille


Näin nykyisenä Nastolaisena oli aika ikävästi kirjotettu. Toivottavasti modit antais bännit tämmösestä.

This Post:
00
304213.8 in reply to 304213.5
Date: 04/28/2020 12:10:53
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.2
Overall Posts Rated:
22122212
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Eihän tässä nyt sinänsä suurta draamaa ole, ihan mukavaa pohdintaa eri kanteilta. Ja kiva muutenkin nähdä mitä mieltä "suuri" yleisö asioista on. Täähän oli vaan kevyt tällainen eduskuntatyyppinen välikysely Ja aika moni vastannutkin, en ollu ihan varma onko noin montaa keskusteluja lukevaa suomalaismanageria edes olemassa mitä nyt on vastaajien yhteismäärä

This Post:
11
304213.10 in reply to 304213.9
Date: 04/28/2020 16:42:00
Overall Posts Rated:
986986
Se mitä sovitaan, siitä pidetään kiinni - itsestään selvää meille, muuten ei ilkeis kattoa edes peiliin ja suussa maistusi ei mämmi vaan ...ka.

From: Konso

This Post:
00
304213.11 in reply to 304213.9
Date: 04/29/2020 01:24:45
Donkki Kongit
III.1
Overall Posts Rated:
214214
Enemmän ääniä kuin keskiverto mj-vaaleissa. Olisi mukava kuulla kyllä lukea kansan syvien rivienkin mietteitä asiasta. Rohkeasti vain kirjoittelemaan ja avaamaan sanaista arkkua!

Toistaiseksi vähemmän ääniä kuin Harjoittelukysely -keskustelussa ;)

Enemmän minua on kiinnostanut tilanne cupissa, että joukkue A on verissä päin taistellut paikasta finaaliin, kun taas joukkue B on sopurentoillut koko matkan finaaliin. Ainakin itseäni ketuttaisi joukkue A:n managerina tuollainen toiminta.