BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Interviews

Interviews

Set priority
Show messages by
From: Sluuge

This Post:
00
211002.118 in reply to 211002.117
Date: 2/8/2013 8:49:18 PM
Overall Posts Rated:
144144
Jullie malle zuiderlingen :p

This Post:
33
211002.120 in reply to 211002.119
Date: 3/4/2013 7:43:56 AM
Overall Posts Rated:
5757
Ja, hier is het natuurlijk altijd feest, maar ik heb een nuchter momentje gevonden om wat vragen te verzinnen. Zal het zo snel mogelijk verder met Sluuge regelen.
Excuses voor het lange wachten, maar ja, carnaval, nieuwe vriendin, weer begonnen met voetballen, brug stond open, dode eend langs de weg, file, treinvertraging, lekke band, enz, enz.........

From: Maupster

This Post:
00
211002.121 in reply to 211002.120
Date: 3/4/2013 10:02:19 AM
Overall Posts Rated:
284284
+1

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info

This Post:
00
211002.122 in reply to 211002.121
Date: 3/4/2013 3:49:45 PM
Overall Posts Rated:
144144
Het interview is ontvangen, beantwoord en terug gestuurd, dus hij zal binnenkort wel online komen

From: Coenta

This Post:
00
211002.123 in reply to 211002.122
Date: 3/4/2013 5:01:33 PM
Overall Posts Rated:
5757
Zet jij hem er zelf op Sluuge? Of moet ik um naar dr. J sturen??

This Post:
00
211002.124 in reply to 211002.123
Date: 3/4/2013 5:15:56 PM
Overall Posts Rated:
144144
Ik denk dat je hem gewoon hier moet posten :) Ik zal hem ook op de blog zetten zodra je hem hier hebt staan

This Post:
33
211002.125 in reply to 211002.124
Date: 3/5/2013 5:09:04 PM
Overall Posts Rated:
144144
Aangezien Coenta de bus gemist heeft, zet ik hem hier nu wel even neer:

Interview met de one and only “Sluuge”

1. Vertel eerst maar eens kort wie je bent en wat je doet.
Allereerst bedankt voor het interview. Mijn naam is Simon, ik ben 24 (25 met paar week), woon in een klein dorpje in de omgeving van Groningen. Ik ben een student, en studeer financiële bedrijfsadministratie aan het MBO. In mijn vrije tijd doe ik aan het racen met RC auto's.

2. Je hebt het op het forum al eens uitgelegd, maar voor alle duidelijkheid: Waar komt de naam Sluuge vandaan en wat is de betekenis ervan?
Ik ben nogal een lang persoon, en dat was ik al van jong af aan. Door dat lange mensen er nog wel eens “sloom” uitzien, kreeg ik de bijnaam Sluuge, wat een woord is uit de streek waar ik op dat moment woonde, om zo'n iemand te beschrijven. Sindsdien is die naam bij me gebleven, en gebruik ik het vrijwel overal voor.

3. Wat heb je met buzzerbeater en basketball in het algemeen?

In principe heb ik helemaal niets met basketbal. Ik heb toen ik 16 was en als uitwisselingsstudent in Amerika woonde op aandringen van de coach van het school team meegedaan aan een training. Ik vond het echter helemaal niets voor mij, en ik schiet liever gewoon een balletje met vrienden, maar om dit actief te doen is niets voor mij, en ben toen ook gewoon verder gegaan met wat ik altijd al deed, voetbal. Ik werd met Buzzerbeater geïntroduceerd door een aantal schoolgenoten, nu ongeveer 1,5 jaar geleden. Ik ben nooit echt bezig geweest met manager spelletjes, aangezien ik Hattrick te onoverzichtelijk vond met veel spelers, en andere sporten me niets aan lijken, en dus ben ik actief met BB bezig gegaan, heb ik de tactieken uitgebreid geprobeerd, en ben ik slim met nummers bezig gegaan om zoveel mogelijk uit mijn team te halen.

4. Wat vind je het leukst aan buzzerbeater?
Het opbouwen van je eigen team is wat mij trekt. Daarnaast ben ik van de cijfertjes, en probeer ik altijd al voorspellingen te maken van hoeveel geld ik op een gegeven moment in kas moet hebben, om mijn doelstellingen te bereiken. Daarnaast vind ik het gewoon gezellig met iedereen op het forum en in de chat tijdens de wedstrijden. Ik heb nu 2 seizoenen gehad waar ik gewoon niets interssants heb gedaan met mijn team, door eerst opzettelijk af te zakken naar de .III, en dit seizoen heb ik met minimale salariskosten zoveel mogelijk geld gespaart, met wel de bedoeling om te kunnen promoveren, maar dit is uiteindelijk niet gelukt.

Daarnaast vind ik het trainen van spelers echt geweldig. Elke vrijdag zit ik om 11.00 uur klaar om te kijken wat de training deze week teweeg gebracht heeft. Dit is wel een lang leertraject, en na 2-3 wat aangekloot te hebben, ben ik in seizoen 18 actief bezig gegaan om 1 trainee naar het U21 te lootsen, met de hulp van Arsjitekt. Dit was Melvin Balke, waarbij ik toch regelmatig trots zijn vorderingen op het forum heb vermeld, en ik was al helemaal trots dat ik al toch een vrij nieuwe coach, een speler op zijn 20e mocht laten debuteren in het U21. Nu ik hem verkocht heb ben ik helemaal bezig met een nieuwe uitdaging, en dat is 2 spelers tegelijk het U21 in te loodsen.

Buzzerbeater geeft altijd nieuwe uitdagingen, gaat het niet om het trainen van een speler, dan wel promotie, of een geplande degradatie om een leuke speler te trainen.

5. Waar staat je team over pakweg 5 seizoenen?
Ik ben van plan om nog een seizoen lang geld te tanken in de .III, om vervolgens de playoffs te winnen (en het maakt me niet uit of ik nou 1e of 4e wordt tijdens de competitie), en om dan direct voor rechtstreeks lijfbehoud te kunnen strijden in de .II. Ik zie mijn team over 5 seizoenen nog wel in de .II, maar wie weet veranderen mijn plannen wederom.

Last edited by Sluuge at 3/5/2013 5:11:29 PM

This Post:
22
211002.126 in reply to 211002.125
Date: 3/5/2013 5:11:49 PM
Overall Posts Rated:
144144
6. Outside of inside?
Ik ben van de inside aanval, veelal omdat ik altijd outside spelers getraint heb, en deze dus nog niet de skills hebben om outside het verschil te kunnen maken. Nu dat ik met een SF en een PF te maken heb, kan dit wellicht nog veranderen, want deze maken een zeer goede progressie door, en ik vind ze al bijna klaar als 6e spelers in de .II, aangezien ze in een zeer rap tempo mijn forward positie beter maken.

7. Heb je zelf nog iets te melden, of wat wil je nog delen met ons?
Ik vind het zeer jammer dat het aantal managers in ons land aan het dalen is. Ik probeer altijd zodra ik iemand enthousiast over basketbal hoor praten ze te vertellen over Buzzerbeater. Ik denk dat we met een beetje meer mond-op-mond reclame het manager aantal al een mooi eind op weg kunnen helpen. Als alle actieve forum manager 1 persoon kunnen toevoegen, dan zitten we al weer met ~30-50 meer managers. Het spel kan gratis gespeelt worden, dus ze hebben niets te verliezen. Verder vind ik de ondersteuning voor nieuwe spelers wat gering. Ik adviseer nieuwe spelers om niet op eigen houtje achter alles te komen, maar ga 1 van de meer ervaren managers om advies vragen. Ik heb eerst ook 2-3 seizoen lopen aanklooien, en het wordt er dan niet leuker op. Als je eenmaal de genialiteit ontdekt die achter het spel zit, word het allemaal ineens een stuk leuker en interessanter. Verdiep je in het trainen van spelers, zij zijn de drijvende factor achter elk succesvol team (Monique achterwege gelaten, vrouwen hea :D ). Ook al train je een speler maar voor korte tijd ( in Buzzerbeater is dat 1-2 seizoenen), je kunt je winst zeer hoog uit laten pakken. Iedereen kan een speler voor een paar duizend dollar al opkopen, en een seizoen later door slechts een klein beetje training al voor honderdduizenden verkopen.

8. Was Aasterberg echt niet te pakken afgelopen seizoen? ;)
Aasterberg was zeker wel te pakken als ik de portomonee getrokken had. Ik heb er bewust voor gekozen om dit niet te doen, want dan zou ik in dezelfde situatie komen als 3 seizoenen geleden, waar ik met een bejaardenteam moest gaan vechten om in de .II te blijven, en dat is niet de bedoeling. Sluuge United is op dit moment echt alleen een geldmakende machine, waar geen dollar te veel betaald wordt als dit niet nodig is.

From: Peja

This Post:
00
211002.127 in reply to 211002.126
Date: 3/5/2013 5:16:01 PM
Los GansoS
II.1
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
Leuk om te lezen