Hieronder het interview met stoosh naar aanleiding van zijn bekeroverwinning. Stoosh bedankt voor de snelle reactie. Leuk om over je plannen met je team te lezen.
Hoi stoosh. Voordat je vorig seizoen in de DBA kwam en de beker won stond je al behoorlijk hoog op de Nederlandse Ranking. In Divisie II draaide je namelijk erg lekker mee met 4 play-off finales op rij. Hoe komt het dat je daar toch nog zo lang bent gebleven?
Tsja... In het begin was die finaleplaats naar verwachting, maar de laatste twee seizoenen domineerde ik maar werd ik toch afgeserveerd in de finale, mede doordat de tegenstand zich versterkte, mede doordat ik het onderschatte en wellicht een beetje pech. Ik heb nooit van de finale een doel op zich gemaakt en wilde ook promoveren op basis van de sterkste zijn. Het ultieme doel van dit spel was altijd de DBA halen...
In de bekerfinale afgelopen seizoen zag eigenlijk iedereen je als de underdog. Hoe keek jij zelf van tevoren tegen de wedstrijd tegen het een stuk rijkere CSP aan?
Vorig seizoen was de beker voor mij HET doel, en tot de finale verwachtte ik elke wedtrijd te winnen, mede omdat ik een relatief makkelijke loting had. Hoewel ik wist dat die wedstrijd sterker dan gebruikelijk voor de dag kon komen door een aardige voorbereiding had ik nooit verwacht te winnen.
Je staat ondertussen bovenaan in de DBA, al zijn we pas net begonnen. Denk je mee te kunnen strijden om de titel?
Nee, doel is playoffs, maar probleem wordt geld, dat is nu echt op... Ik speelde dit spel met een super-langetermijnstratgie, maar besloot dat ik op termijn de tijd niet meer in wilde investeren. Een paar seizoenen geleden heb ik dus gekozen voor een strategie die op de middelange termijn succes zou geven toen ik Madany en Mytkowski kocht, dat heeft goed gerendeerd maar nu is het een aflopende zaak aan het worden. Ik train geen jonge spelers meer, mijn gewone team nog wel maar alles wordt nu dus alleen maar minder waard en de lonen stijgen nog...
Je speelt een outside aanvallende tactiek in veel wedstrijden. Hoe kijk jij aan tegen de mogelijke schotblok veranderingen voor jouw team?
Geen idee. Zo ver vooruit kijken lijkt me niet reeel, aan het eind van dit seizoen ga ik failliet of ik moet essentiële spelers verkopen.
Achter je buzzerbeater team zit natuurlijk ook een persoon. Kan je wat meer over jezelf vertellen?
33 jaar en leerkracht op een basisschool.
Heb je zelf ook een achtergrond in basketbal? Ooit gespeeld, gecoacht?
Met vrienden op een half veldje.
Volg je de NBA ook. Zo ja, kan je wat meer vertellen over je favoriete team(s) en speler(s)?
Niet meer eigenlijk, vroeger wel een beetje. Ben niet zo'n fan van Kobe. Had altijd een vreemde voorkeur voor de Milwaukee Bucks.
Waarom speel je een online text-based managerspelletje als er zoveel graphisch mooiere games zijn?
Ben geen gamer een houd van de lange termijn strategie, en kon gewoon nooit stoppen
Heb je tips op het gebied van buzzerbeater of een andere wijsheid die je met ons kan delen?
Ik speel dit spel al jaren met een 20 min. per week, daar kun je met een goed plan ver mee komen...
Last edited by Tesse at 3/20/2013 4:48:55 AM
Crunchy! If you eat fast enough