BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT Wedstrijden

NT Wedstrijden

Set priority
Show messages by
This Post:
00
124322.370 in reply to 124322.369
Date: 12/28/2010 5:54:46 AM
Overall Posts Rated:
204204
Ik denk dat de vorm (misschien zelfs laag redelijk??) een bijdrage heeft geleverd, maar bovenal is van der Lande geschikter voor een motion en een PtB dan voor een Run N Gun. Ik zal hem donderdag op SF zetten, eens zien wat hij dan doet.

This Post:
00
124322.371 in reply to 124322.359
Date: 12/28/2010 9:11:34 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
8 of 9 pops? Wie weet, het is mij niet duidelijk in hoeverre zijn voortgang is bijgehouden. Voor zover ik weet had zijn huidige manager een lvl 4 trainer, als NT-aanhanger hoop ik natuurlijk dat dat hoger wordt want daar hebben wij profijt van. Natuurlijk is het leuk voor de managers om ze zo te belonen, daar zal Kalebam dan zelf maar moeten bepalen wie hij wel en niet te vriend wil houden, er zijn maar zoveel plaatsen vrij en er valt ook wel wat voor te zeggen om Hulsker en Creutzberg nog een prominente rol te laten spelen gezien het feit dat hun managers al meerdere seizoenen top werk leveren en de 'backbone' zijn van het huidige U21.

@Kalebam: Die spelers kunnen idd beter zijn, maar 'vermoedelijk' zullen zij niet het niveau hebben dat wij nastreven richting succes. Dan kan men natuurlijk tevreden zijn over de resultaten die geboekt worden, maar daarbij moeten we ook rekening houden met het niveau van de tegenstanders en dat zij al volledig met U20 teams spelen. Zou je mij willen vertellen (evt. in PM) wie dan die spelers inside moeten gaan worden? Want het voelt ietwat karig aan... niet dat jij er iets aan kan doen, weet wel hoe het is als coach ;)

This Post:
11
124322.372 in reply to 124322.371
Date: 12/28/2010 10:48:58 AM
Overall Posts Rated:
9494
Helemaal terecht, (Baets heeft dit seizoen 9 pops met een level 4 coach en dat op 2 posities trainen) dat je zegt dat de backbone van het team misschien nog wel een paar games had kunnen spelen. (Bosma en Blaise hadden er ook beiden 8/9)

Ik vind persoonlijk (en dan spreek ik nu echt geheel voor mijzelf) dat het doorselecteren het gehele seizoen mag doorgaan, helaas gaat dat niet met het aantal spots maar ik vind het absurd dat we maar 14 spelers hebben terwijl er dan moedwillig plekken worden vrijgehouden voor talenten die verloren dreigen te gaan en die dan gered worden onder het motto van het is een supertalent. Hoe vaak komt dat voor? en hoeveel van deze talenten halen een NT? want ze verliezen sowieso kostbaren trainingsweken en misschien wel een geheel seizoen waardoor deze nooit meer zijn echte potentieel haalt.
Dat je aan het einde van het seizoen afscheid neemt (voortijdig) van de 21 jarige om plaats te maken voor de 20 jarige lichting is in mijn ogen niet meer dan logisch, je hoeft dan aan het begin van het seizoen minder werk te verzetten als coach en alle belangrijke wedstrijden zijn toch al geweest dus waarom zou je het niet doen?

Er valt inderdaad wat voor te zeggen dat je dan vlak voordat ze er toch al uitvliegen ivm de leeftijd er uitzet ten favore van "mindere" spelers.

Dan terugkomend op je bericht: Vermoedelijk zullen zij niet het niveau halen wat WIJ nastreven. Ik neem aan dat de gehele BB gemeenschap hier hetzelfde nastreeft, namelijk een zo hoog mogelijk niveau. Maar heb jij betere 20 jarige spelers gezien die Kalebam niet bekeken heeft? Een beetje vertrouwen in de Bondscoach en zijn scouts zou niet slecht zijn.
Ik neem aan dat hij alles uitvoerig heeft bekeken en niet aan vriendjes politiek doet inzake zijn selectiebeleid.

En gezien het feit dat hij de COACH is mag hij zijn hele selectie invullen zoals hij dat wil, dat hij dat doet op een andere manier dan die jij hebt gevolgd is een logisch feit, iedereen doet het anders. Dus waarom jij inzage wil hebben in spelers die hij voor de inside wil gebruiken is mij compleet onduidelijk want dan kan je net zo goed ook om de guard en forward vragen en weer voor bondscoach runnen na Kalebam zijn termijn. En als het karig aanvoelt dan moet je op zoek naar managers die nog een verborgen talent hebben wat iedereen over het hoofd heeft gezien.

Zo dit moest even van mijn hartje af.

This Post:
00
124322.373 in reply to 124322.372
Date: 12/28/2010 11:09:49 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Dan terugkomend op je bericht: Vermoedelijk zullen zij niet het niveau halen wat WIJ nastreven. Ik neem aan dat de gehele BB gemeenschap hier hetzelfde nastreeft, namelijk een zo hoog mogelijk niveau. Maar heb jij betere 20 jarige spelers gezien die Kalebam niet bekeken heeft?

Dat zeg ik dus ook niet, maar ik ben wel nieuwsgierig of dit dan de nieuwe grote mannen moeten zijn.

Een beetje vertrouwen in de Bondscoach en zijn scouts zou niet slecht zijn. Ik neem aan dat hij alles uitvoerig heeft bekeken en niet aan vriendjes politiek doet inzake zijn selectiebeleid.

Je legt me nogal wat woorden in de mond, dit heb ik geenszins aangehaald, tot op heden heeft Kalebam nog steeds een positieve stem van mijn kant er staan. Daarnaast meen ik toch wel een redelijk inzicht te hebben in het scoutingsapparaat en hoe dit functioneert. Zonder mensen voor het hoofd te stoten, wil ik kwijt dat bijna het volledige scoutingswerk door Arsjitekt gedaan wordt, daarvoor steek ik ook hand in eigen boezem.

En gezien het feit dat hij de COACH is mag hij zijn hele selectie invullen zoals hij dat wil, dat hij dat doet op een andere manier dan die jij hebt gevolgd is een logisch feit, iedereen doet het anders.

Inderdaad, hij is de coach en met goed recht. Hij maakt zijn selectie zoals hij wil, iedereen heeft zijn eigen voorkeur.

Dus waarom jij inzage wil hebben in spelers die hij voor de inside wil gebruiken is mij compleet onduidelijk want dan kan je net zo goed ook om de guard en forward vragen en weer voor bondscoach runnen na Kalebam zijn termijn.

Dat is wel een heel erg grote stap, van het benieuwd zijn naar de ontwikkelingen en het toekomstbeeld van het U21 tot wederom verkiesbaar stellen. Momenteel heb ik geen tijd om mij daar mee bezig te houden, dus achter die boom hoef je geen vijand te zien.

En als het karig aanvoelt dan moet je op zoek naar managers die nog een verborgen talent hebben wat iedereen over het hoofd heeft gezien.

Dat is dus juist het probleem, zoveel tijd heb ik niet en er zijn ook genoeg tools in omloop om dat te kunnen checken. Als coach van het U21 ga ik er vanuit dat juist hij, Kalebam, daar de beste kijk op heeft en de meeste tijd in heeft gestoken, dus zal hij het wel weten of dat daadwerkelijk al het talent is.

En als ik het idee/gevoel heb dat max. 3 spelers inside rond een salaris van 50k karig is voor een U21 dan is dat mijn constatering, geen verwijt. Ik hoop dat een BB-land als NL, met een dergelijk meelevende community, namelijk in staat is om elk jaar 2/3 inside jongens van 70k te brengen.

This Post:
00
124322.374 in reply to 124322.373
Date: 12/28/2010 11:22:08 AM
Overall Posts Rated:
9494
Ik ben het volledig met je eens dat het treurig gesteld is met de aanwas, maar daar kunnen we nu eenmaal niets aan doen.
En ik geloof best dat Arsjitect heel veel scoutwerk heeft gedaan maar dat neemt niet weg dat een Ruadri en ikzelf ook regelmatig alle leagues doorspit op zoek naar spelers die wel goed genoeg zouden kunnen zijn.
En ik kan me ook voorstellen dat gezien de enorme tijd dat kalebam ingelogd is hij ook aardig wat afspeurt.

Zo, ha (we zijn weer ouderwets bezig La3 gezellig ;-) )

Je moet me overigens toch eens leren hoe ik dat citeren en highlighten doe want dat maakt het wel een stuk makkelijker.

Het was ook geen beschuldiging aan jouw adres dat jij denkt dat de bc aan vriendjespolitiek doet (je kent me inmiddels goed genoeg dat als ik dat denk ik het rustig in je gezicht tik) maar het zou wel zo door anderen kunnen worden opgevat.
Dat we inderdaad met zijn allen een sterk team opwillen trainen staat buiten elke discussie, zelfs ik ben inmiddels geheel over en zal komende seizoen een talent op 1 positie gaan trainen voor NT

Dat dit helaas de grote mannen moeten zijn komt gewoon omdat (en ik heb niet alle teams bekeken) we volgens mij niets beters hebben. Wat wat zegt over de aanwas.

ONGELOOFLIJK HE we zijn het een keer helemaal eens..........

en dat je zo heerlijk hapt op het stukje dat je bondscoach moet worden (tja ik kon het gewoon even niet laten)

Hoop dat jij (en de rest ook) een heel fijne kerst hebben gehad en dat we er komend seizoen/jaar een spetterende BB happening van gaan maken

This Post:
00
124322.375 in reply to 124322.374
Date: 12/28/2010 11:27:03 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Verdorie, we zijn een stap verder gekomen constructieve discussie!

De houdbaarheidsdatum van een paar van mijn spelers is trouwens bijna verstreken, dus zodra de financiele situatie het toelaat ga ik ook weer beginnen met 1/2 talenten, zal de coach dan iig 2 spelers van 70k inside hebben

This Post:
00
124322.376 in reply to 124322.375
Date: 12/28/2010 11:30:18 AM
Overall Posts Rated:
9494
ja erg he....

Maar om dan maar gelijk wat constructiever te worden
Ik train zelf wat inside spelers, als jij dan bv op de guards gaat mikken dan hebben we al wat posities gedekt.
Drankorgel traint ook inside spelers en Ruaidri doet geloof ik komend seizoen een poging om aan een sf te beginnen.

Misschien een idee om managers op te lijnen in wat ze trainen en op welke positie ze de nadruk leggen?

This Post:
00
124322.377 in reply to 124322.376
Date: 12/28/2010 11:36:03 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Tja, het is altijd wel lastig om dat helemaal te stroomlijnen, managers moeten altijd keuzes maken tussen hun talenten korte/lange termijn en hun teams korte/lange termijn. Ik wacht de huidige draft gewoon even af, ik wil volgend seizoen nog wel voor 1 jaar puur een guard trainen (aangezien Hieltjes daarna zo ver over de cap is dat ik wel moet switchen van trainee.

Maar je hebt wel gelijk, het is een ideaalplaatje, als er bijv. 5 managers zijn die allemaal met 2 trainees 1 positie vanaf het begin vol knallen... we blijven dromen

This Post:
00
124322.378 in reply to 124322.377
Date: 12/28/2010 11:39:32 AM
Overall Posts Rated:
9494
even denken:

Ik
jij
Ruaidri
Drankorgel

dat zijn er 4 dus 1tje moet toch kunnen

dan wel hopen dat we tainees kunnen krijgen

Ru drank en ik doen regelmatig een biertje samen, skypen ook regelmatig dus er moet toch iets mogelijk zijn
Misschien toch een keer een meeting ergens in het land?

Last edited by Snowflake108 at 12/28/2010 11:41:09 AM

This Post:
00
124322.379 in reply to 124322.377
Date: 12/28/2010 12:05:34 PM
Overall Posts Rated:
204204
Ik begin te geloven dat een SF, tenzij deze 70 skillpunten in zijn eerste seizoen haalt of voornamelijk in één richting (inside, outside) getraind word niet de ideale invulling voor de U21 is. Hoe denk jij daar over als oud U21/coach?

Advertisement