Dan terugkomend op je bericht: Vermoedelijk zullen zij niet het niveau halen wat WIJ nastreven. Ik neem aan dat de gehele BB gemeenschap hier hetzelfde nastreeft, namelijk een zo hoog mogelijk niveau. Maar heb jij betere 20 jarige spelers gezien die Kalebam niet bekeken heeft?
Dat zeg ik dus ook niet, maar ik ben wel nieuwsgierig of dit dan de nieuwe grote mannen moeten zijn.
Een beetje vertrouwen in de Bondscoach en zijn scouts zou niet slecht zijn. Ik neem aan dat hij alles uitvoerig heeft bekeken en niet aan vriendjes politiek doet inzake zijn selectiebeleid.
Je legt me nogal wat woorden in de mond, dit heb ik geenszins aangehaald, tot op heden heeft Kalebam nog steeds een positieve stem van mijn kant er staan. Daarnaast meen ik toch wel een redelijk inzicht te hebben in het scoutingsapparaat en hoe dit functioneert. Zonder mensen voor het hoofd te stoten, wil ik kwijt dat bijna het volledige scoutingswerk door Arsjitekt gedaan wordt, daarvoor steek ik ook hand in eigen boezem.
En gezien het feit dat hij de COACH is mag hij zijn hele selectie invullen zoals hij dat wil, dat hij dat doet op een andere manier dan die jij hebt gevolgd is een logisch feit, iedereen doet het anders.
Inderdaad, hij is de coach en met goed recht. Hij maakt zijn selectie zoals hij wil, iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
Dus waarom jij inzage wil hebben in spelers die hij voor de inside wil gebruiken is mij compleet onduidelijk want dan kan je net zo goed ook om de guard en forward vragen en weer voor bondscoach runnen na Kalebam zijn termijn.
Dat is wel een heel erg grote stap, van het benieuwd zijn naar de ontwikkelingen en het toekomstbeeld van het U21 tot wederom verkiesbaar stellen. Momenteel heb ik geen tijd om mij daar mee bezig te houden, dus achter die boom hoef je geen vijand te zien.
En als het karig aanvoelt dan moet je op zoek naar managers die nog een verborgen talent hebben wat iedereen over het hoofd heeft gezien.
Dat is dus juist het probleem, zoveel tijd heb ik niet en er zijn ook genoeg tools in omloop om dat te kunnen checken. Als coach van het U21 ga ik er vanuit dat juist hij, Kalebam, daar de beste kijk op heeft en de meeste tijd in heeft gestoken, dus zal hij het wel weten of dat daadwerkelijk al het talent is.
En als ik het idee/gevoel heb dat max. 3 spelers inside rond een salaris van 50k karig is voor een U21 dan is dat mijn constatering, geen verwijt. Ik
hoop dat een BB-land als NL, met een dergelijk meelevende community, namelijk in staat is om elk jaar 2/3 inside jongens van 70k te brengen.