Om du och Bissy säljer alla era spelare, hur mycket tror du det skiljer i vad ni får in totalt?
Försöker ge ett svar på din fråga. Gjorde en uppskattning av värdet på bägge lags spelare utifrån transfer jämförelse och vilda gissningar på t.ex. Topic. Mina beräkningar är att hans lag antagligen är värd mer än mitt i nuläget. Så länge alla lag har rätt begränsat med pengar säljs inte yngre spelare för så mycket mer än äldre spelare. Dock tror jag att jag övervärderar hans lag i jämförelse med mitt.
Det som väl mest får mig att tro att han har begränsat med antal säsonger i hetluften är ifall han fortsätter satsa på titlar kommande säsonger för då blir det svårt få några större summor för de flesta spelarna. Tror inte heller han med sina löner gör speciellt mycket i vinst på veckobasis men det är svårt för mig att bedöma. Detta gör förstås att hans kassa att inhandla spelare inte stiger nämnvärt. Inte ens säker på att han plussar fortfarande. Kaljus och Topic borde dock säkra hans ekonomi och han kan bygga om ifall han vill stabilisera sig i SBBL men i lite mer anonym position.
Men visst jag kanske överskattar hans problem. Verkar ju som 20k spelare går för 300k medan 70k spelare kan gå för 900k trots att åldern är samma. Jag har en fördel i bättre tränare också så att jag kan bygga mina spelare snabbare men behöver ju inte vara så mycket värt trots allt. Vore intressant se hur Kaljus ser ut för kan hända jag kraftigt övervärderat hans värde.