BuzzerBeater Forums

BB Nederland > BB Buddy speciaal voor newbies

BB Buddy speciaal voor newbies

Set priority
Show messages by
This Post:
00
89788.338 in reply to 89788.337
Date: 08/20/2016 12:25:52
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13491349
Ja ik kan wel vragen beantwoorden alleen kan er niet echt actief achteraan gaan, heb ik hem al aangeboden

This Post:
00
89788.339 in reply to 89788.338
Date: 08/23/2016 03:02:21
Overall Posts Rated:
11
Ik stel de vraag maar even hier. Ben nieuw hier. Wat is belangrijk om als eerste te doen? Bij veel spellen is het inkomsten verhogen, dus stadion uitbreiden? Of is dat niet nodig, omdat ik ook de ticketprijzen kan verhogen? Zorgen voor een goede staf? Of moet ik mijn geld beter ergens anders aan uitgeven/investeren?

O ja, en als ik op één positie train, dan krijgen alle andere spelers totaal geen training, toch?

From: Closser

This Post:
11
89788.340 in reply to 89788.339
Date: 08/23/2016 03:15:39
Overall Posts Rated:
2626
Er zullen ongetwijfeld aanvullingen komen, maar een paar aandachtpunten hier van mij.
Staf. PR manager en dokter voorlopig niet van belang. Trainer wel. Als het kan financieel een superieur trainer, Kan dat niet dan een niveau lager.
Stadion. Uitbreiden. Dat mag ook in kleine stapjes, gebaseerd op het aantal plaatsen bezet in voorgaande wedstrijden. Laat ticketprijzen even zoals ze zijn.
Het belangrijkste is echter om minimaal 3 trainees te hebben, jong en met een redelijke potentie. Daarnaast moet je resultaten boeken voorlopig even als niet van belang zien. Die komen tzt vanzelf. Eerst serieus trainen, trainer en stadion uitbreiden.
Ik zou voorlopig ook niets in de draft stoppen, maar dat zullen anderen anders zien.
Succes.

Aanvulling en/of correcties welkom.

Last edited by Closser at 08/23/2016 03:19:18

From: Wickin

This Post:
11
89788.341 in reply to 89788.339
Date: 08/23/2016 03:34:51
Overall Posts Rated:
6868
Inkomsten uitbreiden is altijd een goed idee. Hou er rekening mee dat BB een redelijke lange-termijn focus heeft, dus je inkomsten zullen niet volgende week sky-high zijn.

Zoals al gezegd: trainen is belangrijk. En inderdaad, als je één positie traint, dan krijgen alle andere spelers geen training. Toch wordt dit het meeste gedaan, doordat je 2-3 spelers volledig kunt ontwikkelen. Koop 2-3 spelers die vergelijkbaar zijn qua leeftijd, skills en minimaal allstar potentie en je kunt voorlopig even vooruit.

Geef nog niet teveel geld uit aan de overige spelers. Met goed zoeken kun je voor $1.000 - $10.000 prima versterkingen vinden voor je team. Wellicht zijn ze bijna rijp voor het bejaardenhuis, maar ze kunnen echt nog wel 1-2 seizoenen mee. Ze zullen een stuk beter zijn dan de spelers die in je beginteam zaten, die kun je dan proberen te verkopen of anders ontslaan.

Qua training: De draft is volgende week. Dit betekent dat je team 3 jonge spelers krijgt. Misschien is het een goed idee om hierop te wachten en hopen op een gratis talentje. Je komt er op een gunstig moment bij

Op deze pagina kun je je draft volgorde instellen. Normaal gesproken geef je tijdens het seizoen aan hoeveel je wilt investeren, maar aangezien je aan het einde van het seizoen erbij bent gekomen, weet ik niet hoeveel punten jij hebt.
(http://www.buzzerbeater.com/manage/newdraft.aspx)

Last edited by Wickin at 08/23/2016 03:38:37

This Post:
22
89788.342 in reply to 89788.339
Date: 08/23/2016 04:00:41
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13491349
Alhoewel bovenstaande aanbeveling erg in de goede richting zitten (en erg worden gewaardeerd) heb ik wel een paar andere meningen, onder andere over trainen (vooral op welke manier, vooral geen superieure trainer kopen!!). Ik raad aan om nog even te wachten met geld uit te geven, ik heb nu geen tijd om er uitgebreid op in te gaan maar zal dat zsm doen.

From: Tesse

This Post:
11
89788.343 in reply to 89788.339
Date: 08/23/2016 09:44:47
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
519519
Second Team:
The Milk
Ik zal mijn visie ook maar even toevoegen om je meerdere perspectieven te bieden (en je ziet gelijk waar ze overeen komen).

Training
Ik vind een lvl 4 trainer inderdaad prima. Lage aaschafwaarde en traint iets langzamer dan een lvl 5 maar dat kan je prima hebben. Ook met lvl 4 trainer en goede training kunnen je spelers het U21 en zelfs NT halen denk ik.

Veelal worden 3 spelers getraind waarbij je ervoor zorgt dat alle 3 precies 48 minuten spelen. Dit zorgt dat ze snel vooruit gaan. Toen ik begon trainde ik 2 positie training en 5 spelers. Op die manier zijn de minuten wat makkelijker te regelen en zie je meer spelers vooruit gaan al zal het moeilijker zijn om tot aan de hoge potenties vol te trainen. Beide opties zijn mogelijk om te starten en zelfs als je met 2-positie training zou beginnen kan je altijd later nog overschakelen naar 1 positie training zodra je het spelletje beter doorkrijgt.

Qua potentie zou ik inderdaad ongeveer voor allstar gaan. Deze spelers zijn op hun top nog steeds wereldsterren voor jouw team en ze zijn een stuk goedkoper. Kijk of je Nederlandse spelers met redelijke startskills kan vinden die toch nog goedkoop zijn. Doordat je maar op allstar potentie zoekt zal je goedkope trainees moeten kunnen vinden en als je wilt al na 2 a 3 seizoenen met winst kunnen verkopen.

Stadion

Inderdaad goed gezien. Dit is lange termijn belangrijk. Dus uitbreiden is een goed idee. Verder kan je een beetje rondkijken bij andere actieve teams op jouw niveau hoe hun prijzen staan en hoe vol hun stadions daarmee zijn (en houdt rekening dat betere prestaties ook tot meer toeschouwers leiden). Op basis hiervan en wat je bij je eigen team ziet qua toeschouwers kan je waarschijnlijk je prijzen een beetje gaan afstemmen.

Overige
De tip van wat 10k spelers kopen voor de niet-training posities vind ik ook goed. Op die manier versterk je je team zonder dat het je veel kost en meer winnen betekent blijere supporters en meer inkomsten (en is leuker voor jezelf). Deze drfat zal moeilijk zijn aangezien je geen scoutingspunten hebt. Voor volgend seizoen zou je 5k of 10k per week in de draft kunnen investeren om zo goed te kunne scouten tegen het einde. Ik zou niet 20k doen omdat het meer geld per scoutingpunt kost en dus minder efficient is.

Staf advies was verder ook goed. Maast de trainer hoef je geen grote investeringen te doen. Misschien een lvl 3 dokter en PR guy met erg weinig salaris aangezien je die goedkoop kan krijgen. Of je kan zelfs de dokter ong even laten zitten aangezien je nog geen onvervangbare spelers hebt in het begin.


Op basis van je vragen klinkt het alsof je al wat ervaring hebt met dit soort spellen en het spel goed onder de knie zal krijgen. Blijf vooral alles vragen op het forum als je dingen snel op wilt pikken. Succes!


Crunchy! If you eat fast enough
From: Pivaro
This Post:
11
89788.344 in reply to 89788.343
Date: 08/23/2016 11:13:08
Overall Posts Rated:
11
Bedankt voor jullie antwoorden.

Kortom: investeren in het stadion, redelijk tot goede trainer halen, 3 jonge talentvolle spelers halen voor dezelfde positie en goedkope oudjes voor de andere posities.

Voor mijn gevoel moet ik ff wennen aan het feit dat maar 1 of 2 posities getraind worden. Lijkt me ook onrealistisch, een team met allemaal oudjes en op 1 positie jonge trainees. Tot welke leeftijd worden de meeste trainees opgetraind? En spelen veel managers voor de verkoop van deze talenten, of het het merendeel van de managers de zelf opgeleide spelers?

From: Pivaro
This Post:
00
89788.345 in reply to 89788.344
Date: 08/24/2016 01:38:50
Overall Posts Rated:
11
Ik heb nog 3 vragen.

TSP lijkt me duidelijk, maar wat houdt de ( + ) achter de TSP in.
Om te trainen, kun je het beste 3 spelers 48 minuten geven per week. Maar hoe zit het dan met ervaring? Hoe belangrijk is dat in BB?
En is de voorgestelde positie belangrijk tijdens het trainen of spelen. Maw speelt en traint een PG minder als je hem als SG opstelt?

This Post:
11
89788.346 in reply to 89788.345
Date: 08/24/2016 03:56:32
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13491349
TSP
De TSP is opgebouwd uit guard skills (eerste 6) en big skills (laatste 4), dit zijn de 2 nummers die bij elkaar opgeteld de TSP vormen.

Ervaring
Ervaring heeft wel effect op de prestaties van je spelers, maar het is lastig om daar een grote verandering in te brengen zonder alles om te gooien. M.a.v. als je een speler elke wedstrijd 48 minuten laat spelen zal hij na een aantal seizoen wel wat meer ervaring hebben waardoor hij iets beter speelt, maar al die tijd dat je hem zoveel minuten geeft zal zijn vorm waardeloos zijn dus niet presteren. Het is dus niet de moeite waard om je minuten aan te passen om meer ervaring te krijgen.
Wat wel helpt is als je speler voor het U21 of NT speelt, of veel bekerwedstrijden (i.t.t. oefenwedstrijden).

Voorgestelde positie
Voorgestelde positie hoeft niets te betekenen, het is wat Buzzerbeater denkt dat de beste positie van je speler is, maar dit hoeft niet zo te zijn. Het is gebaseerd op de salaris formule van de speler, daar zijn er 5 van die gebaseerd zijn op de skills van je speler. De formule die het hoogste salaris heeft bepaald wat de voorgestelde positie is. Als deze heel dicht bij elkaar liggen zal het effect niet groot zijn in het spel; bijvoorbeeld een guard met alle guard skills op 10 zal zowel als PG als SG prima spelen, maar een guard met alles 10 maar passing op 1 (die dus als voorgestelde positie SG heeft) zal wel minder presteren als PG. Uiteindelijk moet je altijd naar de skillset van de speler kijken.

Daarnaast reactie op je eerste vragen voor zover mijn mening afwijkt van de andere reacties;

Trainen
Afhankelijk van hoe snel je dit spel denkt op te pakken, zou ik niet te snel in het trainen duiken, of in ieder geval niet teveel geld daarin stoppen. Het kan vrij lastig zijn om effectief te trainen, en als je dat niet lukt maak je verlies op het trainen van spelers. In het begin heb je maar weinig geld wat veel beter gebruikt kan worden (stadion), dus dan is het wel zonde om geld te verliezen. Later zal je meer geld hebben en ook minder belangrijke uitgaven (stadion compleet), dus dan is het financieel minder zwaar om te trainen.
Ook al zou je meteen beginnen met trainen, na een seizoen of 2 als je het onder de knie hebt zal je toch serieuzere spelers willen trainen, dus dan ga je waarschijnlijk toch wel je eerste trainees verkopen, dus zonde om daar veel in te investeren. Het kan natuurlijk ook zijn dat je het gewoon leuk vind om te trainen en het niet uitmaakt dat het wat meer geld kost, ik zou dan ook adviseren om een maximaal competente trainer te nemen (lvl 3), de hogere kosten gewoon erg veel voor het budget dat je hebt. Trainees van maximaal 25.000, minimaal 45 TSP voor 18 jaar (begin van seizoen) of 55 TSP voor een 19jarige. Daar kan je wel een allstar potentie voor krijgen, als je goed zoekt zelfs superster dus dat zou ik wel proberen. Star is ook prima maar die verkopen minder goed.

Draft
Trainen kost al geld, maar draften is nog slechter financieel gezien. Er is wel een kans dat je je geld eruit haalt, maar daar moet je veel geluk voor hebben. Ik zou aan het begin niet mijn geld hieraan vergokken; je kan voor minder geld eenzelfde of betere trainee kopen op de markt, ook Nederlandse. Weer geldt dat als je het gewoon leuk vindt om te dien is het uiteraard je goed recht om er geld in te stoppen, ik wil alleen zeggen dat het financieel vaak niet uit kan.

Verder ben ik het eens met de andere aanbevelingen!

Last edited by Jeründerbar at 08/24/2016 04:10:16

This Post:
00
89788.347 in reply to 89788.346
Date: 10/02/2017 14:54:16
South Dragons
II.2
Overall Posts Rated:
494494
Second Team:
South Dragons II
Wie wil manager dre73 (93439) op weg helpen? Ik had hem gemaild ivm mogelijke NT speler. Ik heb gevraagd of hij die wil verkopen omdat hij nieuw is en het spel nog moet leren kennen. Heb hem alvast wat korte tips gegeven, maar zou mooi zijn als iemand hem wat intensiever kan begeleiden.

Iemand die dit wil doen?

Advertisement