BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21/NT Träningsdb

U21/NT Träningsdb

Set priority
Show messages by
This Post:
00
270303.1
Date: 05/08/2015 11:42:38
Overall Posts Rated:
5252
Eftersom vi nu faktiskt har börjat att ordna upp träning och planering av U21 samt, på längre sikt, NT så är det väl dags att göra en städad tråd.

Steg 1 blir då att kontinuerligt använda oss av _wella_s databas för svenska spelare. Tanken är att om vi skickar in våra spelare sisådär varje månad så blir det lättare för landstränaren att hålla koll på vad som sker och även upptäcka framtida problem. För att en spelare ska vara av intresse för databas så bör den vara 18-21år (U21), star eller övre i potential samt över x inside / x outside-poäng. För att vara intresse för det stora landslaget så.... (fyll på?).

Se nu till att skicka in era spelare till databasen och kom ihåg att allt bygger på samarbete.

Det som sparas är namn, ägare, land, ålder, lön, dmi, potential, längd, alla egenskaperna samt rutinen(experience).
Ingenting utöver det.

Skrev sidan på engelska men den är oerhört enkel att använda:
1 - Gå in på din spelare som du vill mata in i databasen (URL:en ska se ut så här http://www.buzzerbeater.com/player/XXX/overview.aspx där XXX är siffror/spelarens id)
2 - Högerklicka och hämta "källkoden" för sidan.
3 - Markera all text (CTRL+A), kopiera all text (CTRL+C)
4 - Gå till http://wella.internet24.se/BBNT/ och klistra in koden (CTRL+V) i formuläret och klicka på knappen "Add/Update player"
5 - Om allt gått rätt till så ska sidan laddas om och du får ett meddelande som lyder "Player inserted/updated!"

Och notera att det är manuell uppdatering så om ni har tid så uppdatera gärna era spelare när träningen börjar ta sig och de växt sig stora och starka!

Last edited by Randy Maus at 05/08/2015 11:53:24

This Post:
00
270303.2 in reply to 270303.1
Date: 05/08/2015 11:47:49
Overall Posts Rated:
5252
Uppdaterar det här från http://www.buzzerbeater.com/community/forum/read.aspx?thr...:

Shooting Out
JS 18 - JR 18 - OD 18 - HA 15 - DR 15 - PA 10 ->
Pot 10 player, a MVP has to go with -1JS and -1JR. Current salary around 115k.

All-tactic PF:
JS 17 - JR 17 - OD 10 - HA 15 - DR 17 - PA 8 - IS 17 - ID 17 - RB 4 - SB 17 ->
that's a all-tactics-PF with a destructive force. You would need a player like Haek to stop him m2m and a 3-2 zone would have its problems because he has a SG-like outside scoring

Defensive C
JS 10 - JR 10 - OD 10 - HA 10 - DR 10 - PA 15 - IS 10 - ID 18 - RB 18 - SB 18 ->
a defense C with a high passing. ideal supporter for outside tactics and a force against inside tactics. With 140k also very cheap

Inside PF
JS 13 - JR 10 - OD 10 - HA 15 - DR 17 - PA 10 - IS 19 - ID 18 - RB 17 - SB 5 ->
The player is a very strong and can score against non-SB guys. Unfortunately with such low SB you can't expect that your defense will be like a fortress. Around 200k...

Starting SF
JS 16 - JR 16 - OD 16 - HA 16 - DR 16 - PA 16 - IS 16 - ID 16 - RB 16 - SB 16 ->
"THE PERFECT SF". This guy would be loved by the engine because he is the most balanced player you can achieve in this game. And the game was design for balanced players. But I don't know if this is even doable. You would need an 18y/o with around 196-201cm and the right distribution of skills, not 10x7 but lower DR and maybe IS to prevent that these to skills grow to fast. Over 220k.

Last edited by Randy Maus at 11/25/2015 17:16:50

This Post:
00
270303.3 in reply to 270303.1
Date: 05/08/2015 11:51:36
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Bra initiativ!

Vore bra med en sticky tråd med kriterier och tankar kring vad som behövs för U21 och seniorerna. Dessutom trevligt att ha en lista med alla de bästa i varje ålder.

För U21 är det inte uteslutet att star potential räcker.


This Post:
00
270303.4 in reply to 270303.1
Date: 05/16/2015 08:06:37
Malmö Highflyers
SBBL
Overall Posts Rated:
1616
Second Team:
Arlöv Highflyers
Jag vill naturligtvis hjälpa till så vårt LL blir så bra det bara går, så jag laddade upp min ända spelare som kan tänkas bli något med tiden. Om ex antal säsonger så vet vi om jag har tränat rätt... Mitt mål för Håkan Björkman (35350150) är PF/SF med inte allt för hög lön, vad jag har kunnat läsa/testa mig fram till så skall det vara fullt möjligt men tester är inte RL så vi får se. Så med tanke på det så lär han inte vara mycket för U21 om två säsonger.

/Fieldstar

Last edited by fieldstar at 05/16/2015 08:07:13

This Post:
00
270303.5 in reply to 270303.1
Date: 05/25/2015 07:10:53
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Eftersom vi nu faktiskt har börjat att ordna upp träning och planering av U21 samt, på längre sikt, NT så är det väl dags att göra en städad tråd.

Steg 1 blir då att kontinuerligt använda oss av _wella_s databas för svenska spelare. Tanken är att om vi skickar in våra spelare sisådär varje månad så blir det lättare för landstränaren att hålla koll på vad som sker och även upptäcka framtida problem. För att en spelare ska vara av intresse för databas så bör den vara 18-21år (U21), star eller övre i potential samt över x inside / x outside-poäng. För att vara intresse för det stora landslaget så.... (fyll på?).

Se nu till att skicka in era spelare till databasen och kom ihåg att allt bygger på samarbete.

Det som sparas är namn, ägare, land, ålder, lön, dmi, potential, längd, alla egenskaperna samt rutinen(experience).
Ingenting utöver det.

Skrev sidan på engelska men den är oerhört enkel att använda:
1 - Gå in på din spelare som du vill mata in i databasen (URL:en ska se ut så här http://www.buzzerbeater.com/player/XXX/overview.aspx där XXX är siffror/spelarens id)
2 - Högerklicka och hämta "källkoden" för sidan.
3 - Markera all text (CTRL+A), kopiera all text (CTRL+C)
4 - Gå till http://wella.internet24.se/BBNT/ och klistra in koden (CTRL+V) i formuläret och klicka på knappen "Add/Update player"
5 - Om allt gått rätt till så ska sidan laddas om och du får ett meddelande som lyder "Player inserted/updated!"

Och notera att det är manuell uppdatering så om ni har tid så uppdatera gärna era spelare när träningen börjar ta sig och de växt sig stora och starka!



Hur gör jag på min mac för att lägga in spelarna!?!??!

From: jacob_f

This Post:
00
270303.7 in reply to 270303.6
Date: 05/26/2015 04:08:52
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
1: släng din Mac.
2: spring till närmaste försäljare av vettiga datorer å köp en Windowsmaskin.
3: lägg in dina trainees utan problem.

Piece of cake!


:D

From: _wella_

This Post:
00
270303.8 in reply to 270303.7
Date: 05/26/2015 14:42:30
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
255255
Second Team:
Utopia Vatos
"Safari 7 OS X, visa källkod
2014-07-20/i Apple / Macintosh, Mac OS X, Program /

Menyn för att visa källkoden på en hemsida är numera flyttad plus att du måste för att få fram menyn knäppa på funktionen. Gå in i ”Inställningar” i Safari, fliken ”Avancerat” och längst ner bocka i ”Visa utvecklarmenyn i menyraden”. Stäng ”Inställningar” och vips har du en ny meny åt höger i Safari 7. I menyn ”Utvecklare” har du nu ”Visa sidans källa”. Nu kan du se källkoden igen bl.a."

- Lycka till!

From: jacob_f

This Post:
00
270303.9 in reply to 270303.8
Date: 05/27/2015 14:12:25
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
"Safari 7 OS X, visa källkod
2014-07-20/i Apple / Macintosh, Mac OS X, Program /

Menyn för att visa källkoden på en hemsida är numera flyttad plus att du måste för att få fram menyn knäppa på funktionen. Gå in i ”Inställningar” i Safari, fliken ”Avancerat” och längst ner bocka i ”Visa utvecklarmenyn i menyraden”. Stäng ”Inställningar” och vips har du en ny meny åt höger i Safari 7. I menyn ”Utvecklare” har du nu ”Visa sidans källa”. Nu kan du se källkoden igen bl.a."

- Lycka till!


TACK! Det fungerade, tror jag! :D

From: jacob_f
This Post:
00
270303.10 in reply to 270303.1
Date: 08/10/2015 14:35:42
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Kom ihåg att uppdatera er spelare eller att lägga in nya spelare i databasen! Jag var nyss in i den och senaste en spelare uppdaterades eller lades till var 22 juli!

Eftersom vi nu faktiskt har börjat att ordna upp träning och planering av U21 samt, på längre sikt, NT så är det väl dags att göra en städad tråd.

Steg 1 blir då att kontinuerligt använda oss av _wella_s databas för svenska spelare. Tanken är att om vi skickar in våra spelare sisådär varje månad så blir det lättare för landstränaren att hålla koll på vad som sker och även upptäcka framtida problem. För att en spelare ska vara av intresse för databas så bör den vara 18-21år (U21), star eller övre i potential samt över x inside / x outside-poäng. För att vara intresse för det stora landslaget så.... (fyll på?).

Se nu till att skicka in era spelare till databasen och kom ihåg att allt bygger på samarbete.

Det som sparas är namn, ägare, land, ålder, lön, dmi, potential, längd, alla egenskaperna samt rutinen(experience).
Ingenting utöver det.

Skrev sidan på engelska men den är oerhört enkel att använda:
1 - Gå in på din spelare som du vill mata in i databasen (URL:en ska se ut så här http://www.buzzerbeater.com/player/XXX/overview.aspx där XXX är siffror/spelarens id)
2 - Högerklicka och hämta "källkoden" för sidan.
3 - Markera all text (CTRL+A), kopiera all text (CTRL+C)
4 - Gå till http://wella.internet24.se/BBNT/ och klistra in koden (CTRL+V) i formuläret och klicka på knappen "Add/Update player"
5 - Om allt gått rätt till så ska sidan laddas om och du får ett meddelande som lyder "Player inserted/updated!"

Och notera att det är manuell uppdatering så om ni har tid så uppdatera gärna era spelare när träningen börjar ta sig och de växt sig stora och starka!


From: jacob_f
This Post:
00
270303.11 in reply to 270303.1
Date: 08/11/2015 07:53:05
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Nu har jag suttit och scoutat en hel del spelare. Jag fick en lista av Seppu som han tagit ut ur NT-scout och det är den jag utgår från.

Finner NT-scout alla spelare eller behöver vi scouts på något annat sätt?

Kan nämnda att det lagts till ca 70 spelare bara idag och otalet har uppdaterats i vår databas! :)