BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21 National Team Speeches

U21 National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: NAS
This Post:
33
315384.2 in reply to 315384.1
Date: 07/29/2022 07:22:15
Overall Posts Rated:
55
hallå! (and that's as far as my Swedish will go, so I guess, I already got one strike)

My name is NAS, and anyone who is familiar with hip-hop scene, will know the roots of my nickname.
I got blonde hair, I am 6ft tall, would like to think that I got decent built, so all my life I felt my grand-grand-grand-grand (insert as many grand as you want) father is Swedish, when he came after long journey over the ocean, and saw this beautiful Anglo-Saxon girl , who was my grand -grand - grand - grand... ...mother. Love from the first sight as they say.

Okay, my apologies, I probably play too much, so lets get to the business.

I would like to give my candidature as Swedish U-21 coach



If you look at this seasons schedule , looks like favourites should be Spain. Hard to compare rosters, because all the best players are not assigned. If we compare active managers by country, this is how our group looks like (more resources, so usually , better chances to assemble stronger team:

1)España - 1104
2)Türkiye - 440
3)Rossiya - 167
4) Sverige - 68
5)Ísland - 12
6)Shqipëria - 9
7)Azərbaycan - 9
8)Scotland - 6

Now if we compare U-21 ranking it would look like this:

5th place in the world España - 730.8 points
9 Türkiye - 406.4
27 Rossiya - 264.6
33 Scotland - 231.9
49 Ísland - 172.3
53 Sverige - 161.7
77 Shqipëria - 104.1
86 Azərbaycan - 76.5

Those are just facts. Opinion? I think we should be better than that.

U-21 shows strength of each nations community.
I will need help from everyone, and I wont be afraid to ask that.

If there are any questions, I will try to do my best to answer them.

Regards to everyone,
NAS


This Post:
11
315384.3 in reply to 315384.1
Date: 08/01/2022 15:25:43
Afk Ballers
SBBL
Overall Posts Rated:
4242
Second Team:
Afk Ballers II
Tjena, gänget.

Jag ställer upp för att jag saknar kommunikation från nuvarande manager och uppdateringar likt Strokes ger för herrarna. Så det första jag utlovar är mer kommunikation och uppdateringar kring laget om jag blir vald samt posta intressanta spelare för u21-laget.

För u21-laget krävs ingen MVP/HOF potential utan PA/SS räcker om det tränas rätt, förslagsvis med gym lvl 3 och minst tränare lvl 5+5 för att maximera skillsen vid 21 år. Träningsplanerna för junisarna och herrarna är också väldigt annorlunda efter de två första säsongerna. Så det jag vill säga med det är att det finns ett tillräckligt stort underlag av spelare för att prestera bättre.

Den optimala taktiken i min mening är 3-2 försvar med ett outside/balanserat offense. Detta på grund av att det inte finns tid att träna sekundära skills för att lyckas i u21 sammanhang. Det finns heller inte mycket tid att träna inside shot för bigs utan vi vill lägga fokus på SB/ID/RB och gärna ha bra handling/passing från start. För guards är detta positivt eftersom vi slipper träna ID och kan lägga fokus på OD efter vi nått en bra nivå av DR/HA för att öka hastigheten.

Går det verkligen att få ett lyckat u21 lag med så få managers?

Absolut, Malaysias herrar är rankat 8 i världen och har endast 20 aktiva managers. Det går med lite vilja och rätt inställning (och farms såklart). Det räcker egentligen att ha fem managers (där mitt utopia kan vara ett från och med nästa säsong) som tränar två spelare var med gym 3 och tränare 5 + 5 för att bygga en bra grund och sedan fylla på med spelare som tränas för herrarna som rotationsspelare.

Varför välja mig?

Jag är ny, spelat dryga 8 månader nu men har på den tiden byggt "färdigt min arena", en del infrastruktur (gym 3 + merch 1) och investerat i tränare för att bygga mig en stomme som förhoppningsvis slåss om titeln i ettan om ca 5 säsonger.

Jag hänger även en del i buzzerbeaters discord där jag pratar taktik, träningsplaner m.m. med denna säsongs b3 mästare, u21/nt coacher, andra erfarna tränare och suger in all kunskap för att utveckla svenska u21-laget.

Hoppas ni förstår min blandning av engelska och svenska ibland, har spelet på engelska så vet inte vad alla uttryck är översatta till

Last edited by smars at 08/01/2022 15:26:06

Message deleted