BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21 Säsong 60

U21 Säsong 60

Set priority
Show messages by
From: smars
This Post:
00
318183.1
Date: 02/14/2023 03:33:01
Afk Ballers
SBBL
Overall Posts Rated:
4242
Second Team:
Afk Ballers II
Dags för säsong 60!

Laget är svagare än förra säsongen med tappet av Hartsten, Lundell, Häggin och två "ok" big guys. Vi har egentligen bara två givna starters för säsongen som laget ser ut nu. Det är min egen Forsbratt som ligger 10 tsp över nästa gubbe och Aspensjö som är den enda med bra outside defense. Sen kommer det vara upp till form vem som får bli uttagen bland de 12 som lirar och får lite extra merch till kassan.

Om ni vet med er att ni har någon U21 spelare som jag missat att kika på, skicka mig ett BB-Mail. Jag scoutade endast 20-21 åringar med 10k+ i lön och potential 6 eller högre.

Vi öppnar mot regerande världsmästarna, Litauen. Vi har inte så mycket att säga till om i den match då deras 5e bästa big guy som är till salu just nu ligger ca 10 inside skill points över våra bästa

Efter det finns det två länder vi kan slå men sen blir det tuffare igen. Behövs jobba upp entusiasm i början för att kunna cruncha mot någon tuffare motståndare men vi blir nog inte ett av de två lag som går vidare till nästa grupp...


This Post:
00
318183.2 in reply to 318183.1
Date: 02/14/2023 17:05:35
Field Mice
SBBL
Overall Posts Rated:
77
Second Team:
Ale Aardvarks
Skön realistisk statusuppdatering. Har du någon uppfattning hur kommande säsonger ser ut? Finns det några bra 20-åringar så du får mer att jobba med nästa år?

This Post:
00
318183.3 in reply to 318183.2
Date: 02/15/2023 10:22:15
Afk Ballers
SBBL
Overall Posts Rated:
4242
Second Team:
Afk Ballers II
Ska kolla på det senare

From: smars

This Post:
11
318183.4 in reply to 318183.3
Date: 02/21/2023 05:07:08
Afk Ballers
SBBL
Overall Posts Rated:
4242
Second Team:
Afk Ballers II
1 Lietuva U21 106 - 94 42 Sverige U21

Chockerande jämnt mot världsettan Litauen. Undra om man hade kunna vinna med en crunch?

Ljubisavljević stoppar i 43 poäng i sin första tävlingsmatch med U21 och Forsbratt står för en double-double med 15 poäng och 10 returer. Kollar man på ratings och points per 100 shots känns det som vi borde förlorat med ännu mer men tror taktiken var optimal!

Nästa match möter vi Andorra, som trots dubbel miss i GDP vann sin match mot Bulgarien så låt er inte luras av deras höga världsranking.

From: smars

This Post:
22
318183.5 in reply to 318183.4
Date: 03/21/2023 06:13:38
Afk Ballers
SBBL
Overall Posts Rated:
4242
Second Team:
Afk Ballers II
Och där kom första vinsten... Behövdes bara att någon gjorde 50 poäng!

Ska försöka skriva en sammanfattning om säsongen hittills och hur jag har resonerat kring taktiker.
Alla hade väl räknat med att Litauen går som segrare och sedan står andra platsen mellan ryssarna och kanske Estland. Efter 5 matcher spelade står 4 lag på 3-2 (vi är inte ett av dem). För att bli tvåa kommer man förmodligen behöva vinna 5 matcher så planen var att bygga upp entusiasmen i början mot Litauen, Andorra och Shqipëria. Tyvärr tänkte Andorra och Shqipëria inte likadant och satsade hårdare i matcherna vilket leder till vinst för dem. Så det sög.

Till matcherna:

Sverige U21 75 - 84 Andorra U21

Tycker vi borde vinna denna även fast de satsade hårdare om man kollar på ratings och points per 100 shots. 3-2 är ganska bra mot patient om motståndaren har låg passing (vilket jag tänker att man har i u21..) och deras guards ligger inte på superhöga löner (passing ökar lönen markant). De spelar också en 3-2 zon vilket stoppar vår motion ganska bra trots ok passing på våra guards för att vara u21 tycker jag. Forsbratt står för 20 poäng och 14 returer annars var det ingen som direkt utmärkte sig.

Shqipëria U21 102 - 80 Sverige U21

De gissar fel på focus men vinner ändå bekvämt med 22 poäng efter att ha spelat en 3-2 zon mot vår run and gun. Här ville jag spela ett snabbt offense eftersom vi är det bättre laget och få fler possessions och eftersom vi inte har några bra bigs blev det outside. Deras coach är inte dum och kontrar med ett långsamt offense och får en bra mismatch med patient (sista gången jag spelar m2m i u21...). Tror vi hade kunnat komma iväg med en seger om vi hade spelat en zon för att undvika mismatchen som patient ger när de spelar en guard som PF/C. Ljubisavljević får i 22 poäng och Ivarsson samt Jansson har varsin double-double. Deras crunch mot vår TIE gör det såklart svårt också.

Sverige U21 83 - 93 Eesti U21

Förlust med 10 kan man ju tycka att är godkänt om man jämför lönerna men vi ligger under hela matchen och snyggar till siffrorna i slutet. Även här satsar de mer än oss (är entusiasm överskattat?!). Håkan Håkansson, Forbratt och Ljubisavljević gör 19, 18 och 17 poäng vardera. Blir oftast att de är en eller någon som tar alla skott i patient. Tror vår höga entusiasm inför matchen hjälpte oss hålla ner sifforna och att jag gissar fel fokus hjälper inte (är säkert minus 5-10 poäng) så i efterhand borde man satsat hårdare den matchen.

Sverige U21 111 - 98 Bulgaria U21

Säsongens första seger och 50 bomb från Forsbratt.

Gissar att Bulgarien känner sig lite som jag gjorde efter förlusten mot Shqipëria - varför spelar jag m2m försvar... Patient visar sig vara ett bra val av taktik och vi hittar en bra mismatch för Forsbratt som blir försvarad av deras 2.16 långa PF vilket resulterar i 50 poäng. 2-3 zon gör också att vi vinner returerna, något som varit ett problem förut.


Last edited by smars at 03/22/2023 05:25:36