BuzzerBeater Forums

BB Norge > National Team Speeches

National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
148584.2 in reply to 148584.1
Date: 07/03/2010 02:01:45
Overall Posts Rated:
4545
Siden man drister seg til å stille som kandidat til landslagsjobben synes det på plass med en ørliten valgtale.

Av kandidatene er undertegnede den som kan skilte med lengst fartstid. Jeg er så smått inne i min tiende BB-sesong, den niende i BLNO. Jeg har også tidligere trent landslaget, men da U21 (sesong 8 og 9). Jeg tar derfor med meg relevant erfaring inn i jobben dersom du gir meg din stemme!

Det er morsomt å se at mange av nøkkelspillerne fra min tid som U21-sjef nå utgjør kjernen i seniorlandslaget. Det tyder på at vi gjorde noe riktig i forhold til rekruttering og oppfølging den gangen, og at mange av spillerne er forvaltet godt siden. Hans Holm, Gøran Ågotnes, Vetle Johannessen, Rolv Abrahamsen og Kevin Brandt var alle på laget i min første kamp med U21 (tap for Tsjekkia, red.anm). Det var også Ådne Grindheim, uten å få spille.

Grindheim var en av flere spillere som ble reddet fra en alt for tidlig pensjonisttilværelse med en plass på landslaget. Tett oppfølging av de norske talentene er i mine øyne en viktig del av landslagsjobben og en nødvendighet dersom man skal få resultater på lang sikt. Skulle jeg bli valgt, håper jeg derfor å kunne samarbeide tett med U21-sjefen.

Resultatene er selvsagt også viktige. Norge er for tiden rangert som nummer 48 av 98 landslag og en opplagt målsetning vil være å forbedre vår rangering. Dette gjør vi best ved å slå lag som er rangert bedre enn oss. Til dette kreves taktisk klokskap, en god posjon flaks og spillere i sitt livs beste form. Sistnevnte vil bli prioritert.

Helt til slutt - dersom du ønsker en landslagssjef med rutine og et brennende ønske om å påta seg jobben:

STEM BORISLAV!