BuzzerBeater Forums

BB Sverige > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
29017.2 in reply to 29017.1
Date: 5/10/2008 4:16:02 AM
Overall Posts Rated:
00
Blir inget lätt val när de som kandiderar (hittills) är coacher som varit i princip osynliga på forumet och när bara 2 skrivit någon form av valtal i valtalstråden.
En så tystlåten valrörelse ger antagligen ett väldigt lågt valdeltagande vilket i sin tur ger att väldigt få kommer att ha röstat på vinnaren. Som FK är det kul att veta att man har stöd... men det är upp till våra kandidater att kliva fram och engagera väljarkåren oh skaffa stöd.

Vore kul att få se lite hur planerna och visionerna ser ut. Och ambitionerna.
Tävnlingsmässig målsättning?
Vilken typ av spelare kommer prioriteras? (Unga? Rutinerade? Bara Small Forwards? :-) )

Kom igen nu.. Vore riktigt tråkigt om det svenska valet permanentas att bli ett dött val där random lycksökare kan få en förbundskaptenspost tack vara en handfull röster.

This Post:
00
29017.3 in reply to 29017.2
Date: 5/10/2008 4:42:49 AM
Overall Posts Rated:
00
Känns precis som du säger sorgligt om valet ska avgöras utifrån vem av kandidaterna som har flest vänner här på bb, tycker åtminstone att jag försöker göra nåt åt det

Personligen har jag inte alltför bra koll på landslagsspelarna just nu förutom ett fåtal, men vad jag kommer satsa på om jag får chansen är ju självklart det bästa som finns att satsa på i Sverige. Spelare utvecklas ju inte mer för att de är i landslaget utan det är upp till kulbberna att träna sina bästa svenska spelare om sverige ska bli ett bättre internationellt lag.

Utifrån det får man väl se vad ambitionerna blir eftersom det beror på hur mycket den svenska eliten tränas och utvecklas, har vi ens någon spelare som skulle platsa i Italiens landslag?

Självklart har potential viss inverkan på en spelare för mig också, men om du ser på rutin så som i experience så nja. Sett spelare med proficient experience och utifrån deras matchprestation så hade det inte någon speciell betydelse.

Last edited by Pajjan at 5/10/2008 4:47:14 AM

This Post:
00
29017.4 in reply to 29017.3
Date: 5/10/2008 8:21:19 AM
Overall Posts Rated:
00
Tänkte mest på rutin i bemärkelsen "äldre". Fel ordval av mig :-)

Skulle tro vi har typ 1 svensk som skulle ta en plats i italiens landslagstrupp men det är knappt... Du har rätt i att vi klubbtränare sätter ambitionsnivån för landslaget på så vis.

This Post:
00
29017.5 in reply to 29017.4
Date: 5/10/2008 12:39:47 PM
Overall Posts Rated:
4141

Jag tycker du gjorde ett mkt bra jobb den periodden som var, frånsett ett par mindre missar i informaion efter vi blev utslagna och det var bara träningsmatcher som återstod.

Finns det ingen chans att du kör en period till?

"Luck har nothing to do with it..."
From: Milly

This Post:
00
29017.6 in reply to 29017.2
Date: 5/11/2008 6:06:00 PM
Overall Posts Rated:
4646
Blir inget lätt val när de som kandiderar (hittills) är coacher som varit i princip osynliga på forumet.
Jag vill i kväll inte svära på att jag är osynlig. Men coacha landslaget skulle jag väll kunna?

Older than the rest ...
This Post:
00
29017.7 in reply to 29017.5
Date: 5/13/2008 3:40:50 AM
Overall Posts Rated:
00
Tack för de orden. Själv är jag mer kritisk till min egen insats :-)

Jag är inte sugen på att fortsätta. Det var ett spännande äventyr att försöka komma nån vart med det begränsade spelarurval som fanns i höstas. Nu är det dags att lämna över och det gör jag efter en rad trista förluster som jag tror hade varit minst ett par segrar om enthusiasm varit högre. Men det spelar mindre roll, sänkningen kommer ju av att jag bytta runt mycket för att hitta en stomme spelare att lämna över till nästa FK. Denne kommer säker ändra, hitta nya spelare osv men några ska iaf vara användbara direkt :-9

From: FirstKlas

This Post:
00
29017.8 in reply to 29017.6
Date: 5/13/2008 3:48:58 AM
Overall Posts Rated:
00
Jag skrev "i princip", eller hur? :-)

Det märks ju att spelet är ungt då det inte direkt kryllar av bra matchanalyser mm på forumet. De få som bjudit på sådant verkar inte vilja kandidera vilket är lite synd för nu vet man inte vad folk går för riktigt.

Tror säkert du kan coacha ett landslag lika väl som någon annan. Exakt hur bra kan jag inte veta då jag inte sett några matchanalyser, presentationer av hur du vill jobba som FK eller annat som sagt mig att "wow, Morty är en riktig stjärna" :-)

Tycker det är synd att det här valet har än mindre debatt än det förra och då är ändå ligan klart större nu än då. Jag har avlagt min röst nu och det var inte lätt men jag gick på magkänsla.

This Post:
00
29017.9 in reply to 29017.7
Date: 5/13/2008 10:48:47 AM
Overall Posts Rated:
00

Jag tycker du har gjort ett utmärkt jobb med tanke på förutsättningarna. En del kommentarer här kanske inte riktigt matchat upp emot hur BB fungerar. Ideér som att spela ihop ungdomar eller övertro på hur vårt magra land egentligen står upp emot konkurrensen har inte matchat verkligheten.

Jag skulle vilja rösta på dig igen.. om inte så den gamle rivalen Chesperito! ;-)

Det saknas valtal av kandidatererna! Kom igen!

-P

This Post:
00
29017.10 in reply to 29017.9
Date: 5/13/2008 10:58:50 AM
Overall Posts Rated:
8080
Å tackar.

Tyvärr har jag ett jobb som gör det svårt att planera och då kan jagplötsligt vra borta en vecka eller två mitt under ett VM-kval, eller liknande och under dom premiserna tycker jag inte det är rätt att ställa upp. Tyvärr ser jag just nu ingen som jag tycker har gjort sig förtjänt av en röst, utan det ger mest intryck av att vara lycksökare.

Om någon av FirstKlas, Pinone, eller du skulle ställa upp så skulle ni ha min röst iaf.

This Post:
00
29017.11 in reply to 29017.10
Date: 5/13/2008 1:31:45 PM
Overall Posts Rated:
00
Ditt mogna nej tack gör dig ju bara mer lämplig :-)