Hoi allemaal,
bij deze wil ik mij graag verkiesbaar stellen voor de functie van NT coach.
Ik ben Thijs, geboren in 1976 (vandaar Thijs76) en dus 32 jaar oud. Ik woon in Hoogezand, maar dat mag gezien de naam van mijn clubje
(38573) geen verrassing zijn :) Iets meer dan een jaar geleden ben ik via Hattrick overgestapt naar BuzzerBeater, en sindsdien is Hattrick op een laag pitje komen te staan. Basketbal is altijd mijn grote passie geweest (ik heb een jaar of 12 zelf gespeeld en dat heb ik gecombineerd met 5 jaar trainerschap), en ik ben ooit HT gaan spelen bij gebrek aan een Bball sim.
In BuzzerBeater begin ik inmiddels aan mijn 5de seizoen, en mijn 3de in de DBA. De afgelopen 2 seizoenen heb ik daar de play offs gehaald, maar uitschakeling in de 1ste ronde was 2x onvermijdelijk. Tot nu toe is het me nog niet gelukt om erg indrukwekkende beker resultaten te boeken, maar ik heb de vrije tijd op de donderdag avonden gebruikt om aan mijn vlaggetjes collectie te werken.
Bij de vorige verkiezing voor de NT coach heb ik me ook verkiesbaar gesteld, maar tegen een succesvolle zittende coach valt dat niet mee. Na zijn herverkiezing was ik dan ook blij dat Rijswijker voor zijn NT staf nog op zoek was naar iemand die de tegenstanders wilde analyseren. Ik heb hierop "gesolliciteerd", ben "aangenomen", en heb zo de afgelopen 2 seizoenen geprobeerd mijn steentje bij te dragen aan het NT. Ook heb ik de TL regelmatig afgezocht om te zoeken naar de skills van spelers van mogelijke tegenstanders van het NT.
Ik stel me kandidaat omdat ik graag de uitdaging aan ga om het NT minimaal net zo ver te brengen als Rijswijker en GM-Patjebono. Mocht ik gekozen worden, dan wil ik niet veel veranderen aan de selectie: de spelers die de afgelopen seizoenen een flinke bijdrage hebben geleverd aan de successen kunnen (volgens mij) nog enkele seizoenen mee, tot ze kwalitatief voorbijgestreefd worden door de jongere spelers met hoger potentieel. Als coach wil ik me vooral gaan onderscheiden door analyse en "misleiding". De afgelopen 2 seizoenen ben ik erachter gekomen dat ploegen die niet afhankelijk zijn van 1 (of enkele) tactieken moeilijker te bespelen zijn dan ploegen die altijd hetzelfde doen. Om het NT daarin nog meer een "edge" te geven, ben ik van plan niet altijd met de sterkst mogelijke opstelling te spelen. Hierdoor wordt het voor de tegenstanders moeilijker in te schatten in welke formatie het NT aan zal treden. Als NT coach hoop ik nauw samen te kunnen gaan werken met de U21 coach en hoofd scouting Hammer om de continuïteit van het NT te kunnen waarborgen. Mochten jullie nog meer over mij willen weten, dan hoor ik het graag!
Groeten,
Thijs
Last edited by Thijs at 11/19/2008 12:47:43 PM