BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Klaagmuur 3

Klaagmuur 3 (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
198141.195 in reply to 198141.194
Date: 1/30/2012 1:53:30 PM
Overall Posts Rated:
5252
Ook de totale deelnemers aan dit spel neemt af. Een ontwikkeling die niet moet doorzetten anders zal het mij niet verbazen dat de stekker eruit gaat.

This Post:
00
198141.196 in reply to 198141.195
Date: 1/30/2012 2:18:00 PM
Overall Posts Rated:
408408
Mag toch hopen,dat het niet zo snel zal gebeuren,ben ik net begonnen en dan zou de stekker eruit getrokken worden,daar ga ik me verlopig nog geen zorgen overmaken.
Tuurlijk is het geen goed nieuws dat er minder deelnemers zijn,maar er komen toch elke dag weer teams bij.
Ik blijf toch positeif,dat uiteindelijk weer veel aanmeldingen van nieuwe teams zullen gaan komen....

This Post:
00
198141.197 in reply to 198141.196
Date: 1/30/2012 2:53:26 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Laagste merchandising in meer dan 5 seizoenen deze week... misschien moeten we toch maar wel oefenpotjes blijven spelen met het NT.

This Post:
00
198141.198 in reply to 198141.197
Date: 1/30/2012 2:57:55 PM
Overall Posts Rated:
204204
idem.. kost me iets tussen de 60 en 75k.

This Post:
00
198141.199 in reply to 198141.195
Date: 1/30/2012 2:58:38 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Ik zie 3 grote problemen in het spel op dit moment.

1. Na de wedstrijd duurt het eeuwen voordat de boxscore er is. Dit zou gewoon na de wedstrijd beschikbaar moeten zijn. Het is belangrijk dat je meteen kunt zien wat je goed hebt gedaan en waar je kunt verbeteren.
2. De laadtijd op mobiele telefoons is echt belabberd. Site is veel te zwaar om lekker snel mobiel doorheen te lopen. Dit heeft mij afgelopen zaterdag gewoon een speler gekost die ik op zeker had kunnen betalen op de transfermarkt. Echter door het trage laden, haalde ik het gewoon niet op tijd.
3. De gebruikersvriendelijkheid is vrij laag. Het duurt echt wel even voordat je alles hebt gevonden. Zelfs wat betreft je eigen team. Dit zorgt ervoor dat nieuwe spelers over het algemeen vrij snel weer stoppen.

Daarnaast zie ik ook nooit meer een advertentie van Buzzerbeater ergens. Misschien zijn ze gaan adverteren op anderen plekken waar ik niet kom, maar in het verleden kwam ik bijna dagelijks wel een advertentie tegen op een van de 3,4 basketball sites die ik dagelijks bezoek. Nu nooit meer.

Ik ben het met je eens dat de site heel snel moet gaan groeien. Als ze blijven in dit tempo dan denk ik dat ze het niet lang gaan volhouden. Al heb ik geen idee hoe de supporters aantallen zijn. Zolang die redelijk stabiel blijven, heeft de site wel wat adem zou ik zeggen.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
198141.200 in reply to 198141.199
Date: 1/30/2012 3:07:44 PM
Overall Posts Rated:
204204
Punt 1 is op zich niet zo erg. Als je wat wil moet je punt 3 aanpakken, en daarbij enigzins rekening houden met punt 2. Al zou je bij punt 2 ook het argument kunnen aanvoeren dat internet op de mobiel nu niet snel genoeg gaat, mar dat de tijd dit wel zal verhelpen.

From: Sluuge

This Post:
00
198141.201 in reply to 198141.199
Date: 1/30/2012 3:10:12 PM
Overall Posts Rated:
144144
Punt 1:

Is al verholpen voor het grootste gedeelte. Heb de laatste weken vrijwel direct na de match een boxscore.

Punt 2:
Geen last van, gebruik geen mobiel voor BB.

Punt 3:
Vind ik wel meevallen, dit is het eerste manager spel waar ik aan mee doe en kon toch alles wel vinden. Vond ik het niet dan vroeg ik aan een ander..

Ik denk dat het spel nog net zo leuk is als toen ik 2,5 seizoen geleden begon en het is er niet slechter op geworden. Ik richt me niet op jou persoonlijk Ruaidri, maar de over gehele negativiteit op het forum (vooral de Engelse, door de Japanners) is een beetje een doorn in het oog. Iedereen heeft het maar een beetje over dat de BB'ers niks over hebben voor de gebruikers, terwijl ik ze toch regelmatig op het forum zie mensen hun vragen beantwoorden, waarna ze worden uitgemaakt voor leugenaars etc.

De laatste paar weken is het aantal gebruikers ook weer gegroeid, dit waren een paar week geleden amper 46.000, nu al 48.000+ en de week is net begonnen dus geen clean up die dit nummer naar beneden haalt. Ook in Nederland zijn er (niet veel) gebruikers bijgekomen, van een paar week geleden 285 naar nu 289. Het probleem zit hem in gebruikers die een team aanmaken en daarna nooit weer online komen. Er moet iets in dit proces gebeuren om de gebruikers die nieuw zijn terug te laten komen.

Qua reclame kun je gelijk hebben, dat weet ik niet. Buiten BB om heb ik niet zo heel veel met basketbal te maken, ik speel alleen NBA2k12 maar verder weet ik niets van basketbal af. Ben hier via studiegenoten gekomen die dit speelden en dit nog altijd doen, anders was ik hier ook niet gekomen.

Al met al moet dus inderdaad de reclame en het behoud van nieuwe gebruikers beter. Ik weet niet hoeveel BB verdiend aan de supporters en wat hun budget dus is, eventueel kunnen ze een donatieportaal maken voor degene die hier in geïnteresseerd zijn. Ikzelf heb supporter omdat ik het leuk vind om de extra opties te hebben, ik verwacht hierdoor niet beter behandeld te worden als de rest van de gebruikers.

This Post:
00
198141.202 in reply to 198141.201
Date: 1/30/2012 3:17:00 PM
Overall Posts Rated:
204204
(vooral de Engelse, door de Japanners)

Weet direct wie je bedoeld...

This Post:
11
198141.203 in reply to 198141.202
Date: 1/30/2012 4:02:03 PM
Overall Posts Rated:
44
Wat het grootste probleem is. Als ik spreek vanuit NL, is dat er gewoon geen markt voor is. Er zijn als het me niet vergis 3 grote BB spellen. Denk dat dat ook ook een probleem is als je kijkt naar een land waar (jammer genoeg.) Niet veel aandacht voor is. Maar denk wat Ruardi zegt (Punt 3.) wel veel meer kan, als de financieele middelen voor de moderators er voor zijn. En Punt 2 is ook zo, Je bent een maand of 2 bezig voor dat je het helemaal onder de knie hebt en dan is de seizoen alweer bijna voorbij, en dan verlies je ook nog is alles. dat is niet leuk voor een beginner en vooral niet aanmoedigend, denk dat je het beste 1 hoogste en 2 subcompetities moet maken. daarnaast moet er een soort van Rookie competition komen, waar beginners het spel op kunnen pakken. Ik weet zeker dat ze langer blijven plakken en hun enthousiasme kunnen delen met Kennisen en Vrienden, Familie. Zo kijk ik erop ben het grotendeels ook met Ruardi eens.

From: Ruaidri

This Post:
00
198141.204 in reply to 198141.201
Date: 1/31/2012 7:25:30 AM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Voel me niet aangevallen. Hoop ook niet dat ik negatief over kom, want ik vind het een geweldig spel.
Ik zal dan ook supporter blijven om het spel te blijven steunen.

Ik ben blij dat het aantal gebruikers aan het stijgen is. Hoe meer deelnemers aan ons mooie spel hoe leuker het gaat worden.

Ben het trouwens eens, dat als je begint je in de onderste league moet beginnen. Dus in NL in IV. spelen tegen botjes en winnen is leuker, dan spelen tegen menselijke opponenten en alles verliezen.

Ik hoop dat ons spel nog lang blijft bestaan en dat we een positieve en groeiende groep mogen hebben.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
198141.205 in reply to 198141.204
Date: 1/31/2012 7:34:01 AM
Overall Posts Rated:
5252
Je hebt gelijk Ruaidri, nieuwkomers moeten laag beginnen dus niet in de III dat is echt niet leuk dus haken ze weer af.
Daarnaast moet het spel gelijk intressant worden voor nieuwkomers, bv wat extra financien zodat een miskleun op de transfermarkt niet gelijk een faillisement betekend. Als nieuwkomers wat kunnen aanklooien is het leuker spelen. Natuurlijk mag er ook wel aktief benaderd worden vanuit onze (ervaren) managers kant.

Advertisement