We vangen dit seizoen aan met de onderstaande selectie. Deze bevat nu meer spelers aan het begin van het seizoen, omdat er outside meer spelers in aanmerking zijn gekomen voor een plaats in het NT en omdat de verschillen onderling voor de positie van 2e PG en 2e SG klein zijn. Ik ga de spelers bij langs, op volgorde van voorkeurspositie en dan op volgorde van loon.
POINT GUARD
Douwe van der Pennen, 192k, hoeksteen van het NT. is tegen de meeste tegenstanders een speler die beter is dan zijn directe tegenstrever. Helaas zijn er wegens onbekende redenen nu problemen gezien zijn manager al een poosje niet ingelogd heeft. De eerste wedstrijd(en) zullen we hem zeker gaan missen omdat hij in vorm een absolute meerwaarde heeft voor het team. Hij word ook dit seizoen getraind door zijn manager LA-Gregoire, van DarkHorse uit de II in Nederland. Heeft nog een beetje ruimte tot zijn soft cap.
Iwan van Zoest, 106k, word ondanks zijn soft cap ook het komende seizoen getraind door Tortuga, welke met zijn team in Wales (Cymru in BB), al seizoenen achterƩƩn kampioen word in de I.1 aldaar.
Yohan Benjamin, 77k, word getraind door Stille SAR, welke met zijn ploeg Flight#23 uitkomt in de III.7 in Nederland.
Eelke Apotheker, 73k, word getraind door Nastasja van Babydolls uit de II, heeft heel veel ruimte om te groeien door zijn onmetelijke potentie, laten we hopen dat hij dit ooit gaat bereiken. Ik zie Apotheker als de man die in de toekomst moet gaan concurreren met van der Pennen
SHOOTING GUARD
Donny Hieltjes, 116k, word getraind door U21-coach, LA-3pointking. Kan op korte duur wel eens SG nummer 1 worden in onze selectie.
Jesper van Halst, 100k, speelt in Oostenrijk voor coach pino in de I, doet dit zo goed dat hij al een paar kampioenschappen op zijn naam heeft te staan. Zou getraind worden, maar ik zie helaas al een poosje geen vooruitgang.
Cedric Boissevain, 94k, word ook getraind door U21-coach, LA-3pointking.
Simon Roe, 83k, speelt in Duitsland in de I.1 in dienst van LA-Yoginger, word helaas al een poos niet meer getraind, iets wat met name komt door de softcap van deze speler. Hij zal dit seizoen zeker nog van waarde zijn!
POWER FORWARD
Dominicus van Voorthuizen, 293k, met 1 B3 titel heeft deze speler waarschijnlijk de grootste prijs op zijn erelijst staan van de spelers in de selectie. Toen eind vorig seizoen de mogelijkheid zich voordeed om hem over te nemen sloeg Hero van ChaSiewPau toe, sindsdien speelt hij in de DBA Pro, hij zal training gaan ontvangen.
Bernard van der Linde, 280k, onder manager Maupster, van Dutch Pacers word hij al lang getraind, en dat heeft er voor gezorgd dat hij al seizoenen lang een hoeksteen is van dit team, dat zal dit seizoen niet anders zijn.
Ursul Bernlef, 158k, word door Arsjitekt het komende seizoen nog iets opgetraind. Is de 3e PF in het Nederlandse team die in de DBA speelt en alle 3 spelen ze ook nog aan dezelfe kant van het schema.
CENTER
Bert Heijnen, 214k, speelde het afgelopen seizoen in de italiaanse I.1 voor Psycho Monsters, schijnt nu een andere club te zoeken. Zijn softcap is inmiddels al lang overschreden.
Wouter-Jan Kooyker, 192k, heeft ook zijn softcap al lang bereikt. speelt voor The Almighty Warriors in de DBA Pro, en doet dit met verve voor manager The Hammer.
Jorn Edel, 154k, een speler waarvan mij al 1,5 seizoen lang word beloofd dat hij getraind zal worden. eigenlijk zou ik hem er daarom buiten willen laten. De waarheid is echter wel dat hij gezien zijn kwaliteiten nog steeds in het NT hoort.