Oei die had ik eergisteren al klaar staan maar die is denk in de drukte verloren gegaan voordat ik hem had geplaatst :(
Bij deze alsnog:
Maandag hebben we lekker op doelsaldo kunnen scoren met een 137-39 overwinning op Azərbaycan
(61222). Waar we vorig seizoen nog +85 scoorden met een zelfde PTB en dubbele GDP scoorden we deze week net geen +100 (weliswaar met meer opgebouwd ENT). Desalniettemin een fijn resultaat! Vooral als je naar de defensieve ratings kijkt kunnen we blij zijn, waar een 16 team OD (in een M2M) echt top niveau is, en ik denk nog niet eens het maximaal haalbare als we naar de opstelling kijken. We moesten het namelijk zonder Baeke doen vanwege zijn transfer naar de Dutch Bucks, maar de GDP helpt natuurlijk wel.
Ik kan me niet herinneren of we eerder een tegenstander onder de 10% FG's hebben gehouden, maar dat is toch wel iets uitzonderlijks. Ik weet dat ik eerder wel eens naar het hoogste puntenverschil heb gezocht en weet ook niet meer uit m'n hoofd wat daaruit was gekomen, maar bijv. tegen Puerto Rico seizoen 46 haalden we beiden niet wat we hier hebben gepresteerd (PD en OFG%). De Hoog (3 steals en 3 blocks) en Roodenburg (1 steal en 4 blocks) hadden daar de grootste bijdrage aan verdedigend gezien.
Aanvallend was het een soepel maar niet erg bijzondere team effort. Waar de 0,09 FG% van de tegenstander uitzonderlijk is, is onze 0,552 FG% niet baanbrekend. 5 spelers scoorden tussen de 22 en 15 punten met nog 2 anderen ook in de dubbele cijfers, en de verdeelde assists geven een mooi beeld dat het team elkaar goed betrekt in de aanval. Qua rebounding ook een mooi gat van +50, bijna 3x zoveel met 76 vs 26. Laurens-Jan "de Stofzuiger" Duijker wist in beperkte tijd van de bank weer 12 rebounds op te zuigen en verdiende daar een 25,5 rating voor.
Waar brengt dat ons in de stand? We zijn een plek gestegen naar #3 over Finland heen, dat dit seizoen weer erg sterk lijkt na wat mindere seizoenen. Ze hebben de minste punten tegen (m.u.v. de afvallers van de WK-kwalificatie die 2 wedstrijden minder hebben gespeeld). Frankrijk en Slovenie staan nog steeds gedeeld eerste en zijn wat uitgelopen op ons (ondanks onze +98), door beiden +110 te scoren tegen Puerto Rico en Wales respectievelijk. Er zijn nog 6 landen ongeslagen, waarvan Rusland wellicht nog gaat afvallen met hun wedstrijd tegen Taiwan volgende week.
Wij moeten volgende week tegen #86 Malta en kunnen dus weer een slag slaan. Frankrijk, Finland en Finland hebben ook een makkelijke tegenstander, dus met die landen verwacht ik geen verschuiving in de stand, alleen Slovenie moet tegen Letland en daar verwacht ik een kleiner puntenverschil, maar de vraag is of we de +53 kunnen overbruggen. Finland hebben we met +55 achter ons gelaten dus da gaat waarschijnlijk wel zo blijven.
Verder waren er niet echt opvallende uitslagen, behalve wellicht Lietuva 98, England 79 (Engeland niet langer ongeslagen).
Last edited by Jeründerbar at 8/26/2021 8:07:03 AM