Hellas U21 vs. Nederland U21 112 - 99 (61537)Afgelopen maandag hebben we helaas verloren tegen het hoger gerankte Griekenland. Ik twijfelde om voor deze wedstrijd voor de verandering een 3-2 zone neer te zetten en achteraf gezien had ik dit ook moeten doen. Mogelijk hadden we de wedstrijd daarmee wel naar ons toe kunnen trekken. Dit seizoen hadden we nog niet eerder een goed verdedigende SF voor een 3-2 zone, maar daar hebben we nu 2 redelijk goede oplossingen voor met nog een 3de op komst.
De Grieken kwamen erg sterk uit de startblokken en einde 1ste kwart hadden ze al een voorsprong opgebouwd van maar liefst 17 punten. 2de en het laatste kwart wisten we wel te winnen, maar de Grieken schoten hun drietjes te goed en mochten daarnaast 2x zoveel vrije worpen schieten.
Ik was wel weer tevreden over ons reboundvoordeel en het aantal assists (31). Van Schuppen was ondanks zijn redelijke vorm toch goed op dreef met 22 punten, 10 rebounds, 5 assists en 2 blocks. Verder ook weer een sterke wedstrijd van Warmelink die verrassend goed voor een PG weet te rebounden (net als vorige wedstrijd 9 rebounds).
Volgende week mogen tegen de Engelsen aantreden die de afgelopen week wisten te winnen van België. Dit kan dus een spannende pot gaan worden.