BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Klaagmuur 3

Klaagmuur 3 (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
22
198141.37 in reply to 198141.36
Date: 11/6/2011 8:31:27 AM
Overall Posts Rated:
5252
Weet niet of ik op de klaagmuur helemaal juist zit met deze post maar het volgende:
Ik ben leaque III voor een gedeelte aan het scouten geweest en ben er van geschrokken hoeveel teams er Bot zijn. Dit is natuurlijk een hele slechte ontwikkeling aangezien wij zonder tegenstanders geen competitie hebben. Daarnaast is het voor de ontwikkeling van onze talenten en voor het Nationale tean van groot belang dat er zoveel mogelijk aktieve managers zijn. Ik pleit er dan ook voor dat ervaren managers een ploeg benaderen als ze bij hun in de competitie instromen om ze te helpen in het begin van het spel. Ik denk namelijk dat veel managers vrij snel afhaken omdat ze het spel te ingewikkeld vinden, als hier wat van blijft hangen is dat goed voor het spel en dus ook voor de andere managers.
Momenteel coach ikzelf ook een manager. Ik zie dat er onlangs twee managers om hulp hebben gevraagd op het forum, echter ik zie er nog geen reaktie bij. Mogelijk dat er managers zijn die deze op weg willen helpen. Laten wij proberen met elkaar ervoor te zorgen dat we meer aktieve managers gaan krijgen!!!

This Post:
00
198141.38 in reply to 198141.37
Date: 11/6/2011 12:00:55 PM
Overall Posts Rated:
1414
Goede opmerking.

Ik heb het vorige seizoen iedere nieuwe manager in mijn divisie welkom geheten en ze er op geattendeerd dat ze zich eerst in moesten lezen alvorens iets te doen en dat ze mij vragen mochten stellen.
Uiteindelijk wil ik mijzelf ook niet presenteren als een ervaren manager dus mij ook niet direct als begeleider aanbieden.
Ik vind het wel jammer dat ik een keer geen antwoord kreeg, drie keer dank je wel en daarna nooit meer iets hoorde en een keer de reactie kreeg dat hij het vroeger al eens gespeeld had en dus alles al wist.
Ik zal door gaan met deze manier van benaderen in III-8
Zelf heb ik ontdekt dat je dit spel best wel kunt doorgronden mits je de wil hebt om dat te doen en ook zo nu en dan iets durft te vragen, zoals ik ook bij jou heb gedaan.
Ik ben met je eens dat het zelf benaderen meer resultaten zal opleveren dan het beschikbaar stellen als mentor.
Blijft een feit dat de intentie om zelf ook iets te doen wel aanwezig moet zijn, anders heeft het weinig zin.
Iemand enig idee hoe dit in andere landen gaat? Zijn er landen die duidelijk groeien en zo ja waarom?
Is het groeien / krimpen betreffende actieve managers in de lijn zoals die wereldwijd is?

The sky is the limit.
This Post:
00
198141.39 in reply to 198141.38
Date: 11/6/2011 12:08:22 PM
Overall Posts Rated:
204204
Is het groeien / krimpen betreffende actieve managers in de lijn zoals die wereldwijd is?

nee, volgens mij is dit geen wereldwijd fenomeen.

From: Tesse
This Post:
00
198141.40 in reply to 198141.39
Date: 11/7/2011 11:23:33 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
539539
Second Team:
The Milk
We moeten denk ik gezamenlijk ook weer wat sneller reageren op de Buddy-thread. Aangezien er soms gewoon niemand meer antwoord als iemand om een buddy vraagt.

Ik heb LaZyGolfer bij deze een 1e mailtje gestuurd

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
00
198141.42 in reply to 198141.41
Date: 11/7/2011 1:26:47 PM
Overall Posts Rated:
00
ok akkoord :)

This Post:
00
198141.44 in reply to 198141.43
Date: 11/7/2011 3:15:24 PM
Overall Posts Rated:
204204
Thx.

This Post:
00
198141.45 in reply to 198141.37
Date: 11/7/2011 7:02:02 PM
Overall Posts Rated:
408408
Ik wil hier ook wel even op reageren,ik ben nu een half seizoen bezig.
En in de klasse waarin ik speel veranderen teams aan de lopende band,nog maar 1 competitie wedstrijd onderweg en er zijn al 2 nieuwe teams bij gekomen omdat een ander team na een paar wedstrijden er de brui aangaf.
Hoe komt dit ,ik als beginnend manager heb daar wel een idee over,denk nl niet dat het veel te maken heeft dat managers het spel te ingewikkeld vinden.
Maar de rede ligt volgens mij aan het feit ,dat je met een beginnend team in een klasse moet spelen ,waar je bijna geen kans hebt om wedstrijden te winnen,omdat je simpelweg niet de middelen hebt om goede spelers te kopen,want je krijgt veel te weinig start kapitaal om compentatief in deze klasse te zijn ,en als je weet op voorhand dat je veel wedstrijden gaat verliezen,verlies je al snel de motivatie om door te gaan.Als ik mijn klasse kijk zijn er een aantal teams die spelers op de loonlijst hebben staan die meer als 25000 dollar per week verdienen,ik kan max 1 of 2 spelers veroorloven van 10k.
Dus ik weet van te voren weinig kans in wedstrijden lijkt me vrij simpel.
De conclusie lijkt me duidelijk als beginnend manager wordt je te hoog ingedeeld,waardoor je de spelvreugde gaat verliezen omdat je geen wedstrijden kan winnen met slechte spelers en als je te weinig geld krijgt of hebt.
Ik zal een voorbeeld geven er is een team gedegradeerd ,en die komt in mijn klasse te spelen,die gast heeft een stadion van 16000 plaatsen en heeft 8 spelers onder contract en die 8 spelers verdienen meer als 50k per week per persoon.
En zo zijn er in mijn klasse nog een stuk of 4 teams die heel goede spelers hebben,gevolg ik hoef al sowieso niet te denken dat ik een kansje kan maken om me te plaatsen oor de playoffs.Ik heb ook al eens gedacht waar ben ik aan begonnen eigenlijk is er zo niet veel aan.Mag al blij zijn als ik in de totale competitie een paar wedstrijdjes weet te winnen.Ik probeer een team te smeden die hopelijk over een paar seizoenen een beetje kan meedoen in deze klasse,maar niet iedereen heeft het geduld om dit vol te houden.
Mijn 1ste wedstrijd was een bekerwedstrijd tegen een computerteam zelfs deze wedstrijd verloor ik met mijn team vol kneusjes,van dit team heb ik nog 1 speler over de rest allemaal ontslagen,omdat ik ze niet kon verkopen ,niemand wilde ze hebben.Ik zou daarom willen pleiten dat beginnende managers lager worden ingedeeld,desnoods laten spelen in een competitie met alleen maar computer teams geloof dat jullie dat BOT teams noemen.Want dan kan een beginnend manager langzaam het spel leren en ook af en toe een wedstrijd winnen,zodat ze plezier houden in het spelletje..
Voila dit was het.

Last edited by primoss at 11/7/2011 7:55:22 PM

From: Tesse

This Post:
00
198141.46 in reply to 198141.45
Date: 11/8/2011 3:36:49 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
539539
Second Team:
The Milk
Persoonlijk haal ik juist geen enkel plezier uit wedstrijdjes tegen BOTteams.

Mogelijk bedoel je Hoogezand All Stars met het extreme team. Als Thijs (de manager) inderdaad weer gaat spelen heb je weinig kansen. Zijn spelers zijn goed, hij heeft geld gespaard en het is een erg goede manager. Maar ik weet niet of Thijs al echt weer actief gaat spelen.

Verder denk ik dat de PO's zeker haalbaar moeten zijn in de III. Ik zie dat je je arena al wat aan het uitbreiden bent. Dat is mooi. Maar vooral de lower tier en courtside seats zitten bij jou elke wedstrijd vol. Daarvan er nog een paar bij bouwen betekent elke wedstrijd bijna gegarandeerd hogere inkomsten. De bleachers zijn wat meer afhankelijk van prestatie dus die ga je vooral vullen als je van je rivaal wint en andere wedstrijden meer gaat winnen.

Je geeft ook aan dat je al spelers aan het smeden bent. Dat is mooi want training is erg belangrijk en leuk. Zeker in de III kunnen trainees al snel je belangrijkste spelers worden.

Oftewel ga voor die Play Offs en vraag hier op het forum of bijvoorbeeld mij via de mail om hulp als je over ideeen wilt sparren.

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
00
198141.47 in reply to 198141.45
Date: 11/8/2011 5:18:00 AM
Overall Posts Rated:
1414
Ik begrijp je verhaal.
Zelf begon ik in de 4e. halverwege het seizoen ingepast en kampioen geworden + promotie naar de 3e.
Knappe prestatie? Nee, ik had uitsluitend BOT-teams om mij heen. Gezellig was het uiteraard ook niet.
Het volgende seizoen, het eerste hele seizoen dus, haalde ik de PO in de 3e.
Ongeacht welk managerspel je ook speelt, je begint altijd met een achterstand op de rest. Hier dus ook.
Maar als jij serieus aan je team werkt, advies vraagt en de forums leest ben jij in no-time een PO kandidaat, simpelweg omdat het merendeel in de 3e maar wat aan klooit.
Afgelopen seizoen won ik alles, uitgezonderd tegen een tegenstander die duidelijk te sterk was. Mijn idee was dus ook om komend seizoen kampioen te worden en te promoveren. Een heel realistisch streven, tot dat een competitiegenoot even 22,9 miljoen uittrekt om een leuk team bij elkaar te kopen. Gevolg laat zich raden.
Hou vol, doe je best en je komt vanzelf bovendrijven. Het kost alleen wat tijd.

The sky is the limit.
Advertisement