Ik wil hier ook wel even op reageren,ik ben nu een half seizoen bezig.
En in de klasse waarin ik speel veranderen teams aan de lopende band,nog maar 1 competitie wedstrijd onderweg en er zijn al 2 nieuwe teams bij gekomen omdat een ander team na een paar wedstrijden er de brui aangaf.
Hoe komt dit ,ik als beginnend manager heb daar wel een idee over,denk nl niet dat het veel te maken heeft dat managers het spel te ingewikkeld vinden.
Maar de rede ligt volgens mij aan het feit ,dat je met een beginnend team in een klasse moet spelen ,waar je bijna geen kans hebt om wedstrijden te winnen,omdat je simpelweg niet de middelen hebt om goede spelers te kopen,want je krijgt veel te weinig start kapitaal om compentatief in deze klasse te zijn ,en als je weet op voorhand dat je veel wedstrijden gaat verliezen,verlies je al snel de motivatie om door te gaan.Als ik mijn klasse kijk zijn er een aantal teams die spelers op de loonlijst hebben staan die meer als 25000 dollar per week verdienen,ik kan max 1 of 2 spelers veroorloven van 10k.
Dus ik weet van te voren weinig kans in wedstrijden lijkt me vrij simpel.
De conclusie lijkt me duidelijk als beginnend manager wordt je te hoog ingedeeld,waardoor je de spelvreugde gaat verliezen omdat je geen wedstrijden kan winnen met slechte spelers en als je te weinig geld krijgt of hebt.
Ik zal een voorbeeld geven er is een team gedegradeerd ,en die komt in mijn klasse te spelen,die gast heeft een stadion van 16000 plaatsen en heeft 8 spelers onder contract en die 8 spelers verdienen meer als 50k per week per persoon.
En zo zijn er in mijn klasse nog een stuk of 4 teams die heel goede spelers hebben,gevolg ik hoef al sowieso niet te denken dat ik een kansje kan maken om me te plaatsen oor de playoffs.Ik heb ook al eens gedacht waar ben ik aan begonnen eigenlijk is er zo niet veel aan.Mag al blij zijn als ik in de totale competitie een paar wedstrijdjes weet te winnen.Ik probeer een team te smeden die hopelijk over een paar seizoenen een beetje kan meedoen in deze klasse,maar niet iedereen heeft het geduld om dit vol te houden.
Mijn 1ste wedstrijd was een bekerwedstrijd tegen een computerteam zelfs deze wedstrijd verloor ik met mijn team vol kneusjes,van dit team heb ik nog 1 speler over de rest allemaal ontslagen,omdat ik ze niet kon verkopen ,niemand wilde ze hebben.Ik zou daarom willen pleiten dat beginnende managers lager worden ingedeeld,desnoods laten spelen in een competitie met alleen maar computer teams geloof dat jullie dat BOT teams noemen.Want dan kan een beginnend manager langzaam het spel leren en ook af en toe een wedstrijd winnen,zodat ze plezier houden in het spelletje..
Voila dit was het.
Last edited by primoss at 11/7/2011 7:55:22 PM