Geachte Boem Boem
U en de journalist van dienst hebben gezamelijk een verleden bij BS LEIDEN waarna u de club heeft verlaten.
Geachte heer Chefke,
Dank u voor uw interesse in mijn leiderschap en uw vragen erover.. Ik ben zeer vereerd dat ik u mag verblijden met de antwoorden welke in uw gedachte en zeker in de gemeenschap als een zwart schaap in het donker zullen ronddwalen..
Vraag 1 Heeft u profijt van de dingen die u geleerd heeft binnen het echte basketball en zo ja wat gebruikt u hier dan uit.
1. Nee ik heb hier absoluut van geleerd. In die tijd wist ik niet eens wat alle posities precies inhielden en vond ik het spel voornamelijk enerverend.
Vraag 2: 2 U heeft het NT gecoached en daarbij helaas niet heel veel succes gehad, wat is de reden in uw ogen dat BC in Nederland een ondankbare taak is omdat het succes telkens uitblijft en hoe ziet u de toekomst voor beide NT?
2. Ik heb het U21 team inderdaad voor een 6-tal seizoenen mogen begeleiden. Ik moet zeggen met wisselende resultaten. Dit heeft er o.a. mee te maken gehad dat ik op een gegeven moment teveel taken op mij genomen heb, waar ik het in het echte leven buiten Buzzerbeater ook al erg druk heb, waardoor de aanlevering van nieuwe talenten steeds minder werd. Scouts hadden steeds minder tijd. Dit is ook de rede dat 3point king met een zeer matige selectie zijn nieuwe termijn inging. Ik denk dat het project van Maupster met de nieuwe steun uit de gemeenschap in ieder geval ervoor zal zorgen dat het weer leuk is om het Nederlands team te zien spelen. Ik denk niet dat het een onder gewaardeerde taak is maar dat de actieve gemeenschap veel lager is dan in de top landen.
Vraag 3 Ook staat u bekend dat u wel eens een foutje maakt, u verkoopt u hele selectie, koopt vervolgens slecht in en degradeerd aan de lopende band, wat is uw motivatie om dan toch weer de handschoen op te pakken en door te gaan?
3. Ik heb inderdaad redelijk wat financiële Buzzerblunders gemaakt. Ben na veel seizoenen goed opbouwen naar de IIe gepromoveerd. Vervolgens nog steeds met redelijk goed beleid de DBA bereikt maar daar ging het compleet mis. Ik kocht de speler met een loon die zelfs voor DBA begrippen te duur was. Kon niet anders dan uiteindelijk degraderen en was hier genoodzaakt om alle spelers met verlies te verkopen. Zonder geld voor degelijke versterkingen werd het een zwart jaar in de IIe. Uiteindelijk heb ik het besluit genomen om te degraderen naar de IIIe. Met een gemist seizoen door training en te laat serieus spelen loop ik al een seizoen achter maar ik ben nog steeds bezig om dit seizoen weer de weg omhoog in te zetten. Mijn beker resultaten zijn in ieder geval goed dit seizoen (Iets wat ik niet van de interviewer kan zeggen?) en ja ik koop nog steeds onnodig spelers maar ik moet toch bijblijven bij Hammer.
Vraag 4 U speelt het al een tijdje, wie is u voorbeeld en waarom en aan wie wenst u zich helemaal niet te spiegelen?
4. Mijn voorbeeld is toch wel de geduldige WillemA. die rustig de tijd neemt om zijn team weer op te bouwen zonder rare aankopen en fratsen. Ik wens mij niet te spiegelen aan managers zonder motivatie uit de IIIe die daar de rest van de carrière verblijven.
vraag 5 In onze onderlinge wedstrijden gaat het ook niet zo goed met u, bent u van plan dat dit seizoen nog een beetje recht te trekken?
5. Uw uitnodiging staat genoteerd in de All-star break.. tenzij ik dan nog in de beker speel.. accepteert u?
Vraag 6: 6 Aan wie geeft u het stokje door en waarom
6. Ik geef het stokje door aan de getalenteerde en actieve Dr.J. Wie doet het interview..?
Ik dank u nogmaals voor uw interesse in de Kalebam Franchise!
Last edited by Snowflake108 at 1/4/2013 3:48:40 PM