Ik geloof dat er niemand anders coach wil worden, of om het positiever te houden er is niemand die gelooft dat hij het beter kan doen dan ik.
Ik heb de selectie voor komend seizoen af. Ik had het liefst met 19 spelers gestart. Na lang wikken en wegen is Mark Zeiss
(45078394) afgevallen. Vond het een lastige keus, vooral omdat Mark kwaliteiten heeft die het team weinig heeft. Ik heb hem laten afvallen ten faveure van Bobby Bezuijen
(45078516) Dat waren uiteindelijk de twee laatsten waaruit ik ging kiezen. Ook Bobby heeft een skillset die er weinig is in het NT. Ik heb uiteindelijk voor Bobby gekozen, omdat ik denk dat zijn skillset meer nodig is, hij bij een manager zit die contact met mij zocht en als laatste omdat hij 20 is, dus iets harder gaat trainen door het seizoen heen.
Er zijn dit seizoen veel 20 jarigen in de selectie. 6 in totaal. Daarvan zijn er 3 gewoon broodnodig omdat er heel weinig inside talent was bij de 21 jarigen. 1 er gewoon al bij hoort qua skill punten totaal! De andere twee outside iets kunnen brengen wat weinig 21 jarigen in de selectie hebben.
Ik denk dat er een gebalanceerde selectie is. In mijn beleving een hoger TSP gemiddelde dan verleden jaar! Nu wordt het de kunst om ze in vorm te houden, hopen dat ze veel pops mogen hebben en kijken of ik ze kan laten samenspelen.
Voor volgend seizoen ziet het er ook redelijk positief uit, al hoop ik wel dat er meer positie specifiek getraind wordt, daar valt nog echt een stap te maken. Om een klein voorbeeldje eruit te lichten Verlaan heb ik vorig jaar bij de selectie gehaald, omdat we inside tekort kwamen. Maar is sinds zijn komst in U21 inside niet meer verder getraind.
Vanuit trainings oogpunt begrijp ik dat wel, maar voor U21 zou het toch leuk zijn geweest als hij inside verder was getraind, dan was hij nu echt bijna verzekerd geweest van een startplek. Nu zijn er spelers die hem inside voorbij zijn gegaan en is de kans groot dat hij van de bank komt, of soms niet eens bij de eerste 12 zal zitten. Dus wil je je speler zo'n groot mogelijke kans geven om veel wedstrijden voor U21 te laten spelen, dan train ze positie specifiek!!!
Ik heb nu Verlaan eruit gehaald, maar had zo nog een rits anderen eruit kunnen halen en niet alleen dit seizoen, maar ook anderen seizoenen.
Only in the dark, we succeed!