BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 National Team Speeches

U21 National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
33
331484.2 in reply to 331484.1
Date: 4/30/2026 11:00:38 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
556556
Second Team:
The Milk
Vandaag heb ik mij aangemeld voor het U21 bondscoachschap. Eerder heb ik dit 4 seizoenen gedaan van seizoen 26 t/m 29. We behaalden toen voor het eerst sinds tijden de groepsfase van het Europees Kampioenschap in seizoen 28 (en verloren daar helaas wel alle 5 de wedstrijden). Ook heb ik 2 seizoenen het gewone NT geleid dus ook daar een beetje ervaring opgedaan.

Nu 10 jaar later is de interesse er weer om het U21 te leiden. Het leuke aan het U21 is dat je tijdens het seizoen nog een doorontwikkelende selectie hebt, wat constante evaluatie vraagt van welke skills we de voorkeur aan geven. Met moeilijke keuzes of we toch voor de wat lagere OD maar meer side-skills gaan of dat het toch echt een te groot gebrek is voor nu.

Ik kan op onze discord altijd uitweiden over tactische afwegingen maar wil dat hier op het openbare forum niet teveel doen. Dus ik zal het erbij houden dat ik met mijn team aanvallend graag varieer om niet te voorspelbaar te worden. Defensief heb ik minder gevarieerd omdat ik geloof dat mijn spelers bij mijn eigen team zich optimaal lenen voor een 3-2 zone. Maar voor het U21 zal ik dit af laten hangen van mijn spelersgroep, de vormen en de tegenstander uiteraard.

Qua wedstrijdplanning doe ik het bij het U21 graag met veel transparantie. Omdat de spelers nog jong zijn is het delen van hun skills op de discord minder gevoelig. Door deze skills te delen kan iedereen makkelijker meedenken over de afweging tussen verschillende spelers. Tegelijk weet ik dat de eindverantwoordelijkheid bij mij ligt en de tijdsinvestering in de analyse die anderen kunnen doen ook beperkt kan zijn. Dus ik gebruik de ideeën vooral om mijn aannames te challengen en waar nodig aan te passen.

Stel gerust je vragen en dan kan ik er op antwoorden.

Crunchy! If you eat fast enough
From: TheHammer

This Post:
33
331484.3 in reply to 331484.2
Date: 4/30/2026 3:18:56 PM
The Golden Warriors
II.2
Overall Posts Rated:
6262
Second Team:
The Golden Warriors II
Hallo Nederlandse Community,

De meesten zullen mij nog wel kennen als de manager van “The Almighty Warriors” met dit team ben ik begonnen met dit spel in Seizoen 3. Na een kleine onderbreking van 2/3 seizoenen begon ik het spel toch te missen en heb ik de draad weer opgepakt en een nieuw team opgestart (heb helaas mijn oude team BOT laten worden).

In de eerste 4 seizoenen had ik de eer om het U21 voor het eerst te mogen leiden en hebben we in die periode mooie resultaten behaald met als hoogte punt de (helaas) verloren Finale van het Europees kampioenschap.
Natuurlijk is er veel veranderd in de periode van toen naar nu en daarom is mijn 2e periode als U21 BC in seizoen 64/65 veel representatiever.
In seizoen 64 wisten we net niet de volgende poule fase te halen door een minder doelsaldo ten opzichte van de Duitsers. Seizoen 65 verloren we de eerste wedstrijd in de Knock-out fase door een goed gekozen tactiek van Brazilianen. Door persoonlijke redenen ben ik toen gestopt met U21 vanwege tijdgebrek.

Afgelopen 2 seizoenen heb ik met onze huidige U21BC vaak gediscussieerd over het U21 en dan krijg je toch weer de kriebels om zelf de touwtjes in handen te hebben.
Vooral die discussies met andere betrokken managers is een leuk aspect van het Bondscoach zijn. Ik wil vooral zoveel mogelijk transparant en open zijn over de keuzes en gekozen tactieken. Dit zal dan ook ruim en op tijd en zo gedetailleerd mogelijk zijn met de informatie die voor handen is. In de loop van het seizoen zal dit natuurlijk uitgebreider worden dan wanneer het U21 net begint met een nieuw seizoen.

Skills, vorm, en groei zullen de doorslag geven in welke tactiek en welke spelers geselecteerd worden en welke zullen spelen. Een speler die elke week uitstekend in vorm is in mijn ogen beter en sterker dan een speler die door zijn manager niet goed in vorm wordt gehouden. Ook bij het U21 is vorm een belangrijke factor naast het trainen van de talenten.

Voor de overige vragen en discussie vraag ik jullie om de persconferentie bij te wonen in (331485.1)

Dank u wel!

From: Primoss
This Post:
00
331484.4 in reply to 331484.3
Date: 5/1/2026 3:13:41 PM
The Primoss RAMS II
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
8585
Dit gaat een lastige keuze worden,alle 2 managers zijn zeer ervaren en kennen de klappen van de zweep.
Heb nog werkelijk geen idee wie ik nu moet kiezen.