BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 34

Säsong 34

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
277039.14 in reply to 277039.13
Date: 2/22/2016 6:05:51 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Jo det är helt klart så att det var MYCKET bättre förr breddmässigt. Trist att återväxten är så usel. Är nog ett bra initiativ att ge alla nya lag en utvecklingsbar allstar spelare från start. Hjälper dock lite för att få nya lag konkurrensdugligare snabbare. Vore bra om det gick snabbare att ta sig från trean till SBBL om man gör ett bra jobb med sitt lag. När lag rentav hamnar i tvåan snabbt idag så blir det i svenska BB väldigt trist för nya lag när man förlorar merparten av matcherna under många säsonger och det tar antagligen runt 10 säsonger om man bygger laget väl att kunna ta sig upp till SBBL och vara konkurrensdugliga. Helsingborg Dawgs och Woodland Cavalliers kan ge en indikation på hur enkelt detta är då bägge lagen är förhållandevis unga (Dawgs åttonde säsongen och Cavalliers 10:e säsongen). Hoops Uppsala var det yngsta laget som klarade sig kvar förra säsongen och det är deras 18:e säsong i BB nu. Nu har återväxten sen dess varit väldigt låg så är antagligen rätt få lag som potentiellt skulle kunnat stabiliserat sig i SBBL av yngre lag.

Vore mycket trevligt om man kunde vända tillbaks trenden. Tycker spelet är så pass bra att det borde kunna växa igen. Att Hattrick har svårt växa tillbaks har jag mindre svårt förstå, inte enbart för att de gjort sig väldigt impopulära med svindyra supporterabonnemang och nästan tvång att använda adblocker för att spela utan supporter (vilket förstås inte är deras tanke med att spela utan supporter), utan även för att jag tycker spelet är mycket statistisk i jämförelse med BB och det finns hyggliga (snart utdöda dock) konkurrenter.

From: Jokehim

This Post:
00
277039.15 in reply to 277039.14
Date: 2/22/2016 6:06:35 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Att det tar lång tid nå toppen har det dock alltid gjort så det är inte hela nyckeln till att locka folk långsiktigt.

From: Jokehim

This Post:
00
277039.17 in reply to 277039.16
Date: 2/22/2016 2:17:53 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Japp 18-åringarna bör man absolut styra så de är någorlunda likvärdiga när man får nytt lag. Såvida man får någon som är värd något. I Hattrick fick man bara skräp när man började. Jag fick Molling när jag börja och han var riktigt fin. Fick sig någon match i U21 också och jag kunde rimligen preppat han lite till då han har perennial allstar.

This Post:
00
277039.20 in reply to 277039.19
Date: 2/23/2016 2:59:52 PM
Overall Posts Rated:
2121
Kul med lite aktivitet i tråden först och även att Jokehim å Jacob från andra ligor hittar hit :) Synd att det inte blev speciellt spännande.. Nää jag är för snål för personal och sånt.. Uppgav sig någon att vara våran materialare måste det vart en riktig skämtare.. Men det funkade ju bra i alla fall, min PG lyckades inte röra på sig utan skjöt istället 31 skott, varav under 20% i korgen, trots Inside-taktik och att han skulle vara den som passade in bollen till min PF.. Var extremt sugen på och ta balanced och slow på GDP men tänkte nästan att du skulle köra BO igen.. Var osäker på om du skulle dra en GDP så tog ISO men det gick ju käpprätt åt skogen. Har ju fortfarande mycket att lära, trodde (nästan) att jag kunde vinna trots TIE.. men tack för matchen och de gratis skosnörena (behövs verkligen) så får jag hoppas på revansch på min hemmaplan, och då ska jag absolut inte underskatta!

This Post:
00
277039.23 in reply to 277039.22
Date: 2/26/2016 7:13:11 AM
Overall Posts Rated:
2121
Surt.. Men nästa match lär du ju vinna enkelt även med TIE, sedan kör du väl TIE igen mot Oop to the Hoop så är du tillbaka igen. Hände mig några gånger för 2 säsonger sedan men iofs var jag till skillnad från dig då i princip klar för nedflyttning. Satt å slöade igår när jag kollade på klockan och såg att den var 5 över 6, bara för att rusa till datan å lägga in laguppställning. "Offrade" 2 spelare (som ändå ska bort) för att få lite träning i alla fall samt hyfsad form. 18.13 kom laguppställningen in. Bara för att inte få ett enda pop å 2 drops, samt att min SG med 75 min stannade kvar i respectable matchform medans min PG med 91 min gick upp till strong. Ibland undrar man hur det här spelet fungerar..

This Post:
00
277039.24 in reply to 277039.23
Date: 2/26/2016 4:34:18 PM
Overall Posts Rated:
4848
min SG med 75 min stannade kvar i respectable matchform medans min PG med 91 min gick upp till strong. Ibland undrar man hur det här spelet fungerar..


Haha det är ju slumpfaktorn som gör spelet spännande!

Advertisement