Jag diggar din analys, fick många liknade funderingar..
Dock måste jag erkänna att jag själv blev förvånad att jag lyckades knipa år mig vinsten. Kör nämligen lite rebuild detta året och försöker landa i SBBL med nytt lönetak osv osv. Jag har droppat 3 riktigt vassa spelare. Dessutom ser serien extra bra ut i år, väldigt imponerande!
Extra förvånad blev jag också eftersom jag tränar mina guards inside och min lilla Bazurto på 188cm fick spela C och mäta sig med en snubbe på 221cm. Han orkade tyvärr inte i 48min och började få foul-problem.
Men man ska bevisligen inte stirra sig blind på spelares lön för att mäta hur bra de är. Dock känns det vågat att ställa upp en 2-3 zon mot en stekhet Fjälltorp när man har guards med så låga löner, om nu dessa löner speglar TSP. Detta är dock MIN killgissning, hehe. TSP brukar i alla fall vara det viktigaste som jag kollar på när jag sätter ihop ett lag, och så låg lön som möjligt, OM det går.
Även fast jag kör rebuild i år, så måste jag ändå säga att insideförsvar är fortfarande min starka sida. Jag har två riktigt farliga insideförsvarare, som dock spelar på fel positioner nu. Men i försvaret är jag inte superförvånand att de i alla fall kunde mäta sig medSBBLs nya lönemonster!