BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 34

Säsong 34

Set priority
Show messages by
This Post:
00
277039.24 in reply to 277039.23
Date: 2/26/2016 4:34:18 PM
Overall Posts Rated:
4848
min SG med 75 min stannade kvar i respectable matchform medans min PG med 91 min gick upp till strong. Ibland undrar man hur det här spelet fungerar..


Haha det är ju slumpfaktorn som gör spelet spännande!

This Post:
00
277039.25 in reply to 277039.24
Date: 3/1/2016 2:59:34 PM
Overall Posts Rated:
2121
Haha ja, hade vart ganska tråkigt om man hade vetat vad formen blivit redan innan man loggar in spänt på fredagen.. Samt att coachen inte har gått ut grundskolan och inte kan räkna ordentligt utan ger mina spelare 46 minuter så att man måste spela dem i cupen.. ;)

This Post:
44
277039.26 in reply to 277039.25
Date: 3/1/2016 3:41:20 PM
Overall Posts Rated:
2121
Jaha. Då var omgång 4 av 22 avklarad. Nu börjar snart tabellen formas efter lagens kraftighet istället för enklare lottning de första omgångarna. I Great 8 hittar vi Deckes Oop to the Hoop på första plats och de är dem med all säkerhet just nu i alla fall som kommer att vinna Great 8 utan några problem egentligen då de har några svagheter utom möjligen kanske en riktigt bra SF men de har alternativ i både egna talangen Sunesson och unge begåvade ryssen Trubachev, samt den genomsnälle kanadensaren Daniel Goodman. Bakom honom är det inte lika vasst men det lär stå mellan Ballin' och oss, med ett litet övertag för Ballin' kanske även om vi har en massa ent i laget och en av de vassaste centrarna i hela ligan, amerikanen Tony Noe. Får se om jag inte säljer någon/några senare när/om playoff-platsen känns klar. Dock ska inte b.la Knätofs räknas bort då deras spelare är väldigt effektiva sett till lönen och att managern är vass med rutin från en SBBL-final, eller Mulles Bilmekargäng för den delen heller. Ska även sägas att Knätofs luftade bänken och junisarna mot Oop to the Hoop idag då det väntar en spännande cupmatch mot Paxboll på torsdag. I botten finns ombyggande The Silver Seekers som även dom har mycket rutin utav SBBL och vunnit SBBL inte mindre än 3 gånger, vunnit cupen och även varit ute i B3 och gjort bra ifrån sig, med ett fantastiskt resultat där de kom till kvartsfinal och slog ut laget som var rankade nummer 1 i hela världen, Codemasters, och tillslut förloradee TSS mot dem som förlorade mot vinnaren av hela B3. Inte illa alls. I Big 8 fick Bask et Balls ett tidigt försprång i tabellen efter en hemmavinst mot tidigare ettan Wallentuna Giants. Rent generellt känns det som Big 8 är starkare än Great 8 och att jag hade troligtvis klarat mig kvar utan stora problem med det laget jag hade för 2 säsonger sedan vittnar om att Div.II.4 inte är så slagkraftig som andra Div.II-serier i alla fall. Men jag klagar inte. Laget med den nog minsta truppen på 8 spelare (Varav 1 spelare har en lön under 2k), Coco Loco Pineapple Eaterz tog sin andra seger efter en seg start och även dom lär kunna blanda sig in i toppstriden i Big 8 om inte spelarna tröttnar i den lilla trupp dom har, får dem skador är laget extremt sårbart och det tränas nog en del matchform. De får hoppas på en bra säsong av stjärnan kroaten med den lite svårutalade namnet Grdimir Krilic som spelförande i PG-rollen. I botten finns Humblers som lär få behöva nästintill magisk coachning av managern Khoda, och amerikanen Melvin Stjohn får dra ett tungt lass, vilket visat sig redan nu. Dock ligger de under lönetaket (tror jag) och kan säkert förstärka. I andra nyheter fick min C Tony Noe idag ett betyg på 17,0, vilket är nytt rekord för mitt lag, vilket är glädjande. och det får runda upp detta inlägg.

This Post:
00
277039.27 in reply to 277039.26
Date: 3/1/2016 3:54:09 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Grymt inlägg! Mer sådant här! :D

Kör hårt!

This Post:
00
277039.29 in reply to 277039.27
Date: 3/1/2016 4:55:52 PM
Overall Posts Rated:
2121
Tack så mycket! Jag älskar själv att läsa forumen i BB så jag ska fortsätta skriva. Blir en längre analys efter omgång 8 då man borde få en klarare bild om hur säsongen lär gå för de flesta lag. Och tack till dig med, tycker att det är väldigt kul att läsa om U21! En fråga bara, satt och kollade hur det går för ditt lag i ombyggnaden och undrar, ska du gå upp denna säsongen eller tänker du bygga upp ditt lag igen ett par säsonger innan du börjar kliva upp mot SBBL-titlar igen? Du har ju onekligen en fin inkomst p/v. Men som sagt, titta in någon gång efter omgång 8 så kommer ännu en lång text (Och titta även innan såklart för det skrivs även innan dess). Och väldigt kul att du bidrar till forumet, behövs och uppskattas! :)

This Post:
11
277039.30 in reply to 277039.28
Date: 3/1/2016 5:19:46 PM
Overall Posts Rated:
2121
Tack så mycket! Uppskattas verkligen. Får vi hålla igång den här aktiviteten i forumet då och förhoppningsvis engagera fler! Det är jacob bra på iofs så han kanske kan få igång några. ;) Nu har man nått 10 "bollar" så nu har man inte långt kvar till dig.. Jo Op to the Hoop är ju klart starkast och skulle väl behövas hemmaplan och CT mot TIE för att ha en liten chans för något annat lag i Great 8 egentligen (dock typ omöjligt för dem flesta). Men till cupen, känns som du har ett övertag mot dem så med normal ent gissar jag att du vinner. Smart att du sparade minuter också. De sparar ju inte på sina lirare och med medioker form på många lär du ju nästan kunna köra TIE men det är väl inte att rekommendera för säkerhetens skull. Sedan har dom ju många mångsidiga gamlingar men de lirar ju LI hela tiden. De har ju dålig returtagning också, har haft inept i alla sina matcher den här säsongen faktiskt. Men du är ju bättre på det här och jag coachar bara bort mig själv, så lyssna inte på något som jag säger och så får du lycka till :)

This Post:
00
277039.31 in reply to 277039.29
Date: 3/2/2016 2:04:04 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Tack så mycket! Jag älskar själv att läsa forumen i BB så jag ska fortsätta skriva. Blir en längre analys efter omgång 8 då man borde få en klarare bild om hur säsongen lär gå för de flesta lag. Och tack till dig med, tycker att det är väldigt kul att läsa om U21! En fråga bara, satt och kollade hur det går för ditt lag i ombyggnaden och undrar, ska du gå upp denna säsongen eller tänker du bygga upp ditt lag igen ett par säsonger innan du börjar kliva upp mot SBBL-titlar igen? Du har ju onekligen en fin inkomst p/v. Men som sagt, titta in någon gång efter omgång 8 så kommer ännu en lång text (Och titta även innan såklart för det skrivs även innan dess). Och väldigt kul att du bidrar till forumet, behövs och uppskattas! :)


Tack för de fina orden!
Jag har kass inkomst/vecka. Har nog för dyr stab verkar det som. Denna säsong går jag knappa 30k plus. Det är ju inte ens roligt!! :(

Därför ska jag nog försöka ta mig upp i tvåan direkt denna säsong då det bara finns ett annat mänskligt lag i serien. Dock kan jag nämna att allt fokus är på mina spelare som tränas mot u-21 och stora LL! :)

From: Jokehim

This Post:
00
277039.32 in reply to 277039.31
Date: 3/3/2016 6:09:33 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
När de är i stora landslaget blir du jobbig att handskas med

From: jacob_f

This Post:
00
277039.33 in reply to 277039.32
Date: 3/3/2016 1:42:22 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
När de är i stora landslaget blir du jobbig att handskas med B)


Tyvärr har en för dålig potential tror jag. Den andra har iaf MVP och borde ha möjlighet! :)

This Post:
00
277039.34 in reply to 277039.33
Date: 3/5/2016 1:25:13 PM
Overall Posts Rated:
2121
Jaha. Tänkte "lägga" mig mot Oop the the Hoop för bättre ent i framtiden och spara spelare tills mot Ballin' å cupen som jag får väldigt svårt i (Möter Mitt Nya Lag, div II.3 tror jag, rank 30 i SV) men nae, drog normal ent istället med fullt lag och en GDP som jag alltid visste att han skulle köra och 2-3 zone. Har ju hemmafördel så var väl det också som gav mig motivation att satsa. Vi låg under med runt 10 p tror jag men nu står det 41-41 i halvtid. Dock har dom ju betydligt bättre avbytare men vettekatten alltså. Hoppas coachen kan göra rätta val och att alla starters kan leverera! Snälla Marin, å alla ni BB-gudar som sitter å bestämmer matchen, ge mig vinsten!! Snälla!!

Advertisement