BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 56

Säsong 56

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
313645.31 in reply to 313645.30
Date: 04/17/2022 16:45:08
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Räknar med att du är åter direkt så ses om två säsonger igen

From: miflin
This Post:
11
313645.32 in reply to 313645.29
Date: 04/18/2022 04:14:43
Skellefteå Rivermen
II.1
Overall Posts Rated:
77
Hejsan.

Har efter väldigt lång tid spelat mig upp till SBBL och har väl inte riktigt spelare för att hänga mig kvar. Men ska bli kul ändå att prova på högsta serien. Var väldigt många Botlag som byttes ut under säsongen i min tvåa och starka lag som blir kvar så blir inte lätt för mig att kliva upp igen ifall jag åker ur direkt. Har pengar till värvning men måste kolla lönerna och inkomster/utgifter om det blir möjligt med en värvning som gör skillnad. Har värvat in billiga, men bra (för mitt lag) veteraner inför högsta serien, tänker mig att lönen gått ner mer än prestationen visar.

Arenan har jag inte fyllt på länge i tvåan, är de vanliga läktarplatserna som inte är nära att fyllas match efter match. Som jag har flest av. Hittat en bra prisklass på biljetter tycker jag och planerar behålla dessa priser och antalet platser åtminstone till en början. Lär ju tappa supportrar som förlorarlag.

Har ni några goda råd till mig om arenan och byggnader tar jag gärna emot dessa från er med erfarenhet från SBBL, vissa av er har jag haft mina duster med tidigare, inte bara i detta spel utan även i HT och LH tror jag i vissa fall. Men jag har en fråga, som det kan gå fortare för mig att få svar på av någon av er: Går det byta namn på laget i säsongsuppehållet utan att vara supporter?

Tänkte mig inget obscent utan bara en mer professionell prägel som visar var laget kommer ifrån med en mer NBA-aktig framtoning.

From: Spela

This Post:
00
313645.33 in reply to 313645.32
Date: 04/18/2022 05:21:07
Hårdboll
II.3
Overall Posts Rated:
5151
Välkommen!
Vi ses igen framöver i serierna.
Jag kan inte svara på din fråga.

From: miflin

This Post:
00
313645.34 in reply to 313645.32
Date: 04/18/2022 10:48:06
Skellefteå Rivermen
II.1
Overall Posts Rated:
77
Fixat! Ni möter Skellefteå Rivermen numera

From: rufferto

This Post:
00
313645.35 in reply to 313645.34
Date: 04/18/2022 11:38:41
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
194194
Fint med mera Västerbotten i högsta ligan. Vi må va sämst på riktig basket men i BB är vi ett gäng iaf :)

From: Jokehim

This Post:
00
313645.36 in reply to 313645.32
Date: 04/18/2022 14:47:56
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Välkommen till BB och grattis till avancemang!

Jag missade att det var din debutsäsong. Måste ha förväxlat dig med att annat lag som gått upp någon säsong ibland som också varit med länge i BB.

Du har en av de största arenorna i serien så den behöver du inte bygga ut. Bleachers (är väl ståplats på svenska gissar jag) går det inte få in mer än de platser du har utom i riktig extremfall. Lower tier har endast två lag fler platser än dig och jag har inte byggt ut mer för att jag inte trott det gått att tjäna pengar på det och jag har marginellt färre platser. Courtside och luxury boxes kan vara värt bygga det fåtal platser som är möjliga. 17 platser courtside och 6 luxury boxes kan du bygga sen har du nått max. Kan vara värt det.

Vill du ha en idé om priser du ska ta kan du kolla på andra lag. Som nykomling kan det vara värt jämföra med Isle of Wight som jag skulle gissa på ligger på liknande stöd från fans som ständig titelvinnare.

Med tanke på din arena så skulle jag tro att du kan få rätt stora intäkter och plussa rätt bra i början på säsongen så kan vara värt ta in legosoldater med höga löner. Du borde ha råd med runt 300000 mer i lön och ändå klara dig bra. Kan vara värt köpa äldre dåligt balanserade spelare för att prestera väl. Det finns 7 lag som inte ens har 3000 i lower tier och de borde tjäna bra mycket mindre än dig, speciellt som du är nykomling. Kan ju vara värt att ha lite is i magen och vänta ett par veckor så kanske du kan köpa bättre spelare för lägre pris för nu lär de flesta lag jaga riktigt bra spelare, dock brukar spelare med 150000 eller mer i lön vara billiga alltjämt då det krävs löneutrymme.

From: miflin

This Post:
00
313645.37 in reply to 313645.36
Date: 04/18/2022 15:21:36
Skellefteå Rivermen
II.1
Overall Posts Rated:
77
Tackar.

Budar på spelare, får se vad som händer där.

Biljettpriser ändrade och förhoppningsvis ska det bli mer pengar och inte bara lägre publiksiffra.

TV-intäkterna jag har på min ekonomisida borde höjas när säsongen börjat, och spelarnas löner justeras, så min ekonomi visar inte nödvändigtvis rätt just nu men bör klara mig ifrån 500k i skulder innan första hemmamatchen som tv-sänds dessutom.

Många nykomlingar på min halva av serien tycker jag mig se. Blir att scouta samtliga lag mer ingående efterhand och vilka behov jag har plus medel till detta. Räknar med missat slutspel och hoppas på nedflyttningskval och succé där. Men bör kunna förstärka laget innan säsongens slut hursomhelst, många Västerbottenderbyn väntas dessutom.

This Post:
00
313645.38 in reply to 313645.37
Date: 04/18/2022 15:49:52
Malmö Highflyers
SBBL
Overall Posts Rated:
1616
Second Team:
Arlöv Highflyers
Hejsan

Den här gången var det meningen att jag skulle gå upp till SBBL, målet får vara att hålla sig kvar och ta det där ifrån. Letar spelare men tycker dom som är bra nog att ta plats är på tok för dyra, kanske blir bättre lite längre in på säsongen. Annars är det stora målet att träna klart mina två egna produkter, hade gärna sett att dom båda blev ordinarie i NT. Inte så enkelt men några små mål måste man ha.

Har väldigt dålig koll på era lag, får läsa på lite efterhand. Önskar era alla lycka till med den kommande säsongen.

/fieldstar

From: Jokehim

This Post:
00
313645.39 in reply to 313645.37
Date: 04/18/2022 16:17:24
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Det är fyra nykomlingar i vår konferens. Förra säsongens konferenssegrare blev tyvärr botlag så därav behövdes även det laget ersättas vilket gör det enklare hänga kvar. Maria Park har varit med förr och skulle inte förvåna mig om de är rätt bra igen men har inte kollat in laget noggrannare. Då är antagligen Filmstadens Kungar och Stockholm Steelers svagare av nykomlingarna. Nykomlingarna har i nuläget mer än 200000 lägre i lön än de fyra lag som var med förra säsongen så det är mycket som talar för att vi fyra blir svår att konkurrera med. Samtidigt går det med bra ekonomi att förstärka rätt rejält och ta sig uppåt snabbt med risk att man får ett lag som bara håller i ett par säsonger innan lönerna går nedåt och man inte har några besparingar för att ersätta.

Du kan definitivt utgå från att TV pengarna är runt 240000. Jag skulle tro att dina publikintäkter kommer vara runt 500000 om inte rentav bättre när säsongen börjar. Där ungefär ligger mina och som nykomlingar har du antagligen minst likvärdig fan survey som mig vilket publiken bygger på. Kan dock hända att jag har bättre PR manager och dylikt som lyfter publiksiffrorna men tror att det främst är merchandise som PR manager påverkar. Kan dock hända att publiksiffror förbättras av egna produkter som har nyckelroll men är tveksam även till det. Men oavsett räkna med rejält ökade intäkter. Är ett jättegap mellan SBBL och division 2.

Noterbart är även att lönegolvet låg på 585000 förra säsongen och rimligen är nära det även den här säsongen. Har du löner som ligger lägre så kommer din lönekostnad ändå vara 585000 så kan du ska du undvika ha så låga spelarlöner. Samtliga sex nykomlingar ligger under det och även LA Wet Nights ligger precis under det. Ligger du med löner där någonstans så borde du göra bra med vinst trots att lönekostnaden är skyhögt högre än du hade förra säsongen. Du skulle behöva plocka in tre nya spelare för de som har max 30000 i lön. Sen är det ingen poäng att ha för stark bänk då dina startspelare är viktigaste och det är 10 spelare som kommer få speltid och resten om de inte ska tränas därför bör säljas av. Vid 1-2 skador kan du ta in någon svagare från laget med typ 5k i lön eller rotera med färre spelare under matcherna.

This Post:
00
313645.40 in reply to 313645.35
Date: 04/19/2022 10:00:26
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Fint med mera Västerbotten i högsta ligan. Vi må va sämst på riktig basket men i BB är vi ett gäng iaf :)


Sjukt nog! HAHA!

This Post:
22
313645.41 in reply to 313645.39
Date: 04/20/2022 06:18:48
Maria Park BBK
II.1
Overall Posts Rated:
99
Hej allihop!

Kul att läsa dina inlägg Jokehim, intresseskapande och bygger en härlig hype. Keep it up! Roligt att vara tillbaka i Buzzerbeaters finrum igen.

Ska bli intressant att se vad klubbens GM kan snickra ihop för lag. Både tror, och hoppas, att vi ska kunna vara med och lira med och mot de flesta lagen i år. Transferlista-krokarna ligger sedan en tid tillbaka ute och fiskar efter bl.a. en kompetent small forward och/eller en insidelirare, modell äldre. Återstår att se ifall vi får napp!

Nu kör vi.

/ Fastberg

Advertisement