Lyckades ta mig upp i trean och var ytterst nära att ta mig upp i tvåan direkt men torskade knappt i avgörande match i Playoff finalen. Trots den framgången har jag två säsonger i rad slutat femma och fått kvala mig kvar. Den här säsongen fick jag 15-7 i matcher och hade tagit mig till slutspel om jag inte istället valt att behålla chansen att kvala mig upp. I första kvalmatchen åkte jag på skada på min stora stjärna och nu riskerar jag istället att åka ner.
Blev väldigt förvånad över hur bra draft jag fick förra säsongen trots att jag valde sent. Sålde en HoF för 1.4 miljoner och valde att fortsätta träna en MVP med låga skills och även den tredje spelaren var hygglig dock utan att jag kunde tjäna några pengar på honom. Har tänkt köpa mig en vass SG för de pengarna men är verkligen inte lätt att hitta det man söker även om det duger med en spelare med 25-30k i lön och utan allt för vass inside. Får se om jag klarar kvalet för annars lär jag behöva pengarna för att kompensera för förlusterna jag lär göra med mina numer rätt höga löneutgifter. Skulle väl bli lite intressant att se hur mycket publik man får när man lär totaldominera en serie.
Börjar bli rätt nöjd med min egendraftade stjärna nu. Risken är väl dock att jag kört lite för mycket outside så att jag inte hinner cappa honom. Skulle få en rejäl slant om jag sålde honom. Skulle inte förvåna mig om det för lagets del vore bäst att sälja och ersätta med 2-3 stycken riktigt vassa spelare. Vore man inte lite för mycket fäst vid att köra vidare träning på sina spelare skulle det varit intressant att lägga ut Howard för ett rejält pris och se om man fick det man vill ha. Inte otänkbart att man är nära 8-siffrigt belopp ...
Howard Pederson
(34205300)Weekly salary: $ 52 714
Height: 7'0" / 213 cm
Potential: hall of famer
Jump Shot: wondrous Jump Range: awful
Outside Def.: sensational Handling: marvelous
Driving: wondrous Passing: tremendous
Inside Shot: wondrous Inside Def.: marvelous
Rebounding: prolific Shot Blocking: sensational
Stamina: respectable Free Throw: respectable
Experience: respectable TSP: 123 (71 + 52)
Cap: 25.33 (28 to 30)
Skill Points: 123 (71/52)
Ser lovande ut inför draften så får se om man återigen blir tvungen att offra något TO man egentligen vill träna. Många spelare med många bollar så även om jag väljer sent (endast de fyra lagen som slutade före i min serie som väljer efter mig) så är det god möjligheten att få en guldklimp i draften.