BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 56

Säsong 56

Set priority
Show messages by
This Post:
00
313645.38 in reply to 313645.37
Date: 04/18/2022 15:49:52
Malmö Highflyers
SBBL
Overall Posts Rated:
1616
Second Team:
Arlöv Highflyers
Hejsan

Den här gången var det meningen att jag skulle gå upp till SBBL, målet får vara att hålla sig kvar och ta det där ifrån. Letar spelare men tycker dom som är bra nog att ta plats är på tok för dyra, kanske blir bättre lite längre in på säsongen. Annars är det stora målet att träna klart mina två egna produkter, hade gärna sett att dom båda blev ordinarie i NT. Inte så enkelt men några små mål måste man ha.

Har väldigt dålig koll på era lag, får läsa på lite efterhand. Önskar era alla lycka till med den kommande säsongen.

/fieldstar

From: Jokehim

This Post:
00
313645.39 in reply to 313645.37
Date: 04/18/2022 16:17:24
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Det är fyra nykomlingar i vår konferens. Förra säsongens konferenssegrare blev tyvärr botlag så därav behövdes även det laget ersättas vilket gör det enklare hänga kvar. Maria Park har varit med förr och skulle inte förvåna mig om de är rätt bra igen men har inte kollat in laget noggrannare. Då är antagligen Filmstadens Kungar och Stockholm Steelers svagare av nykomlingarna. Nykomlingarna har i nuläget mer än 200000 lägre i lön än de fyra lag som var med förra säsongen så det är mycket som talar för att vi fyra blir svår att konkurrera med. Samtidigt går det med bra ekonomi att förstärka rätt rejält och ta sig uppåt snabbt med risk att man får ett lag som bara håller i ett par säsonger innan lönerna går nedåt och man inte har några besparingar för att ersätta.

Du kan definitivt utgå från att TV pengarna är runt 240000. Jag skulle tro att dina publikintäkter kommer vara runt 500000 om inte rentav bättre när säsongen börjar. Där ungefär ligger mina och som nykomlingar har du antagligen minst likvärdig fan survey som mig vilket publiken bygger på. Kan dock hända att jag har bättre PR manager och dylikt som lyfter publiksiffrorna men tror att det främst är merchandise som PR manager påverkar. Kan dock hända att publiksiffror förbättras av egna produkter som har nyckelroll men är tveksam även till det. Men oavsett räkna med rejält ökade intäkter. Är ett jättegap mellan SBBL och division 2.

Noterbart är även att lönegolvet låg på 585000 förra säsongen och rimligen är nära det även den här säsongen. Har du löner som ligger lägre så kommer din lönekostnad ändå vara 585000 så kan du ska du undvika ha så låga spelarlöner. Samtliga sex nykomlingar ligger under det och även LA Wet Nights ligger precis under det. Ligger du med löner där någonstans så borde du göra bra med vinst trots att lönekostnaden är skyhögt högre än du hade förra säsongen. Du skulle behöva plocka in tre nya spelare för de som har max 30000 i lön. Sen är det ingen poäng att ha för stark bänk då dina startspelare är viktigaste och det är 10 spelare som kommer få speltid och resten om de inte ska tränas därför bör säljas av. Vid 1-2 skador kan du ta in någon svagare från laget med typ 5k i lön eller rotera med färre spelare under matcherna.

This Post:
00
313645.40 in reply to 313645.35
Date: 04/19/2022 10:00:26
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Fint med mera Västerbotten i högsta ligan. Vi må va sämst på riktig basket men i BB är vi ett gäng iaf :)


Sjukt nog! HAHA!

This Post:
22
313645.41 in reply to 313645.39
Date: 04/20/2022 06:18:48
Maria Park BBK
II.1
Overall Posts Rated:
99
Hej allihop!

Kul att läsa dina inlägg Jokehim, intresseskapande och bygger en härlig hype. Keep it up! Roligt att vara tillbaka i Buzzerbeaters finrum igen.

Ska bli intressant att se vad klubbens GM kan snickra ihop för lag. Både tror, och hoppas, att vi ska kunna vara med och lira med och mot de flesta lagen i år. Transferlista-krokarna ligger sedan en tid tillbaka ute och fiskar efter bl.a. en kompetent small forward och/eller en insidelirare, modell äldre. Återstår att se ifall vi får napp!

Nu kör vi.

/ Fastberg

This Post:
00
313645.42 in reply to 313645.41
Date: 04/26/2022 14:41:51
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
100100
Jädrar vilken holmgång idag. Mer straffar än skott och mina gubbar lyckades foula din backup-PF så att han fick kräksjukan!

Men det är Skene Outlaws trivs som bäst - i motvind, med alla på 5 fouls och bortapubliken på randen till upplopp.

This Post:
00
313645.43 in reply to 313645.39
Date: 04/26/2022 14:53:21
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
100100
Skönt att du håller liv i SBBL-forat med episka uppsatser i analys Jokehim! . ¨

Jag inser att jag har kört på, helt knäpptyst på forat med förhoppning om att kunna smyga under radarn, men forar du så forar jag med! Hade gärna bidragit till analysen om jag hade något att komma med - hakar på med trashtalk istället.

Då är det Ratu i nästa omgång? Tips till rufferto: Sätt en rumänsk SG som center och kör patient så vinner du. Jag byggde mitt lag i flera säsonger för att kunna stoppa den taktiken - tränade en PF i OD hur länge som helst, men nu har jag gett upp den strategin. Sålde du inte Kozec? Var så himla nöjd när jag såg att min C var bättre än honom på att blocka skott.

Först till 10 blocks vinner?


From: miflin
This Post:
00
313645.44 in reply to 313645.37
Date: 04/26/2022 14:57:55
Skellefteå Rivermen
II.1
Overall Posts Rated:
77
Blir inte 0-22 för mig iaf, seger i hemmapremiären och en god insyn på biljettintäkter, löner och vad jag behöver förstärka samt träna.

Vissa spelare kommer jag nog kicka under säsongen när nya spelare dyker upp och om det inte finns intresse för att köpa mina spelare.

Till U-21 landslagscoachen, Piero Baccigalupi kommer att få mer speltid kommande veckor, han är förste PF i cupen samt ska spela typ 7-10 minuter i seriematcherna hädanefter.


This Post:
00
313645.45 in reply to 313645.42
Date: 04/27/2022 04:19:15
Maria Park BBK
II.1
Overall Posts Rated:
99
Ja jisses.. Surt, sa räven! Visserligen kanske inte veckans viktigaste match, men vi lägger oss knappast på förhand.
Väl kämpat!

/ Fastberg

This Post:
11
313645.46 in reply to 313645.43
Date: 04/27/2022 04:51:35
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
194194
Haha, patient har ju gett mig cuptitlarna, det är en guldtaktik i rätt läge. Men nu var det länge sen det var rätt läge, gubbarna är gamla och halta och ekonomin är i Venezuelanskt skick (utan oljan då).
Men vi hoppas på mirakel för andralaget håller på att bli ruskigt fint, med snart 4 spelare på 120+ tsp. Vet faktiskt inte vad som händer om första laget konkar, så långt har jag aldrig orkat läsa manualen... :D
Kozec är kvar, han fick Njet på att åka hem till Belarus och vifta med flaggor så nu är han sur och fet och tittar på Kevin McHale klipp inför Skene matchen.... och då menar jag inte hans offensiva kvaliteter...

Kan komma med ett TV tips för alla basketnördar också: SVT play visar finalerna, med töntiga svenska kommentarer iofs ("Han är stark i Pejnten", "Han fick en bra titt på korgen" osv) men jäkligt kul första match iaf, en liten rödhårig kille blev stekhet från 3 poängslinjen annars hade första matchen gått till Norrland.
Kämpa Jämtland!

This Post:
00
313645.47 in reply to 313645.46
Date: 04/27/2022 09:56:26
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
100100
Ekonomin i BB är ju stentuff nuförtiden, lönegolvet i SBBL är högre än taket i Kaknästornet.

Tycker SVT's basketsändningar har lyft senaste åren. Nick Rajacic tycker jag är ett fräscht inslag (kan vara att han har bott i Skene och spelat i Borås, men han kan och lever basket). Vass, analytisk och kaxig självdistans. Ge honom 80 år till i rutan så är han nya Dick Vitaale.

Den lille rödhårige vispen i Nörrköping är väl Felix Terins? Isf en av mina favoriter i ligan. Han har den där irrationella ostoppbarheten som håller på internationell nivå. Lite mer rutin och slipa på detaljer så är han en produktiv spelare i en högstaliga på kontinenten.

This Post:
00
313645.48 in reply to 313645.47
Date: 04/28/2022 04:52:28
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
194194
Såg att han är i A-landslaget, hade jag inte koll på. Ungdomen nuförtin...
Ja experten är ok, den andre som ska vara folklig eller vad nu hans roll är blandar och ger tycker jag.
Jämtland var bra med hela vägen, det borde kunna bli en serie av det här speciellt om Norrköping ska spela utan Ramstedt.
Jämtlands Steve Harris borde ha en fördel inside, dra fouls tidigt på deras stora spelare så kanske de tvingas till tidiga byten osv.

...Eller så är det bara önsketänkande för jag vill ha tillbaka den där tiden då centern kunde studsa bollen elva gånger innan avslut :)

Advertisement