... och "svagare" lär B8 bli nästa säsong då man får tre nykomlingar mot G8´s enda.
Eller kommer nästa säsongs nykomlingar att trumfa årets dito när det gäller förstärkningar?! Det har jag svårt att se, även om $lamdunkers kan vara ett av lagen som tar steget upp.
Att de som ersätter Masen kommer att vara bättre än Masen kan vi nog enas om. Att det lag som ersätter1N antagligen är sämre på papper, men bättre i praktiken pga av aktiv coachning kan vi nog också enas om. Det lag som ersätter GBG kommer däremot att vara en försvagning, om det inte blir SBK då (om SBK tar sig upp så är det 75% chans att dom hamnar i B8). Jag har väldigt svårt att komma fram till att det troliga är att B8 ska bli lättare nästa säsong.
När det gäller kvalet så var det ju tyvärr bara en riktig matchserie, eftersom 1N saknade coach. Den matchserien avgjordes i praktiken i första matchen när GBG valde att spela PN! Trots detta blev det bara en tvåpoängsförlust. I returmatchen, när båda spelade med samma intensitet, så krävdes det en övertid på Sthlms hemmaplan innan Sthlm lyckades avgöra. På pappret var GBG det starkare laget, men i praktiken så coachade man fel och lämnade avgörandet åt slumpen i en matchserie som man annars borde ha tagit hem ganska komfortabelt med 2-1 i matcher.
Att dra stora slutsatser om att G8 skulle vara bättre än B8 baserat på dessa matcher känns något överilat.

I de inbördes mötena så tror jag att det blev 4+ i matcher för G8. Hade något B8-lag, t.ex. Masen, vunnit 2 matcher till ahde det alltså varit helt jämnt. Jag skulle alltså säga att konferenserna har varit väldigt jämna om man bortser från Masen och vi kan nog förvänta oss att det är fortsatt jämnt nästa säsong.