BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Vragenforum 5

Vragenforum 5 (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Ruaidri

This Post:
00
257458.445 in reply to 257458.443
Date: 8/15/2016 4:19:13 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
1-3-1 is in principe de verdediging tegen princeton. Voor motion is het 3-2. Voor run en gun kun je beter voor gewoon man to man kiezen. Want 3-2 is een trage verdediging. Dat faalt weleens tegen een snelle aanval.
Verder zie je bij zone verdedigingen vaak wat meer fouten, dus zeker tegen een snelle aanval niet handig.

Voor de FCP is het alleen maar belangrijk dat je je aanval passend maakt aan je skills. Dus stel je hebt een pg die goed kan passen en inside mannen die goed kunnen finishen dan zou ik voor een Look Inside gaan. Heeft je hele team goed passing/ handling dan zou ik mij helemaal geen zorgen maken over die FCP.

Het is over het algemeen een zelfmoord verdediging, die enkel succesvol kan zijn tegen extreem slechte offensive flow.

Only in the dark, we succeed!
From: Wickin

This Post:
00
257458.446 in reply to 257458.445
Date: 8/15/2016 4:38:00 PM
Overall Posts Rated:
6868
Bedankt beide voor de reacties.

Ik heb recent drie versterkingen gekocht, die nog niet met z'n drieën tegelijk hebben gespeeld. Qua minuten heb ik rekening gehouden met deze wedstrijd en kan ik de sterkste 5 man het veld op sturen, waarbij dus nog onbekend is wat de ratings zullen worden.

Als ik naar zijn selectie kijk, in combinatie met de opstelling die hij hanteert, nijg ik persoonlijk naar een 3-2 zone. Zijn outside mannen lijken het sterkst, zijn het beste in vorm en halen over het algemeen de beste cijfers.

Aan de andere kant kan ik ook voor een standaard aanval met MTM kiezen om geen risico te lopen.

Laat ik er nog maar een nachtje over slapen....

From: Ruaidri

This Post:
00
257458.447 in reply to 257458.446
Date: 8/15/2016 5:57:50 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
ach zo in de play-offs check ik elk uur mijn opstelling geloof ik. Dus dat is redelijk normaal. Ik zou niet al te bang voor die tegenstander zijn. Je speelt eerst uit. Dus het is geen enkel probleem om deze wedstrijd per ongeluk toch te verliezen.

Maar met een goede GDP en zijn belachelijke FCP moet je het makkelijk redden.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
257458.449 in reply to 257458.440
Date: 8/17/2016 5:04:01 AM
Estrellas Absurdas
III.2
Overall Posts Rated:
4343
Second Team:
Almost Innocents
Dat kunnen wel toch niet naar de concurrentie sturen. Straks maken weer België nog sterker ;)

misschien worden we wel sterker door die andere volgorde :p
Bedoeling van de vraag was om te weten hoe men tot deze volgorde kwam; welke theorie gebruikt men om die trainingsvolgorde op te stellen? Imo is het veel beter de theorie of het idee erachter te snappen... dan heeft men die lijstjes zelfs niet nodig!

edit: sorry voor het late antwoord... ik was op reis ;-)

Last edited by AnGi77 at 8/17/2016 5:04:34 AM

From: primoss

This Post:
00
257458.450 in reply to 257458.449
Date: 8/17/2016 11:13:27 AM
Overall Posts Rated:
408408
Oke,nu begrijp ik wat je bedoeld.
Dit lijstje is niets meer dan een hulp middel ,om nog ff te checken,welke skills elastisch met elkaar zijn.
En is het zeker niet de bedoeling dat je dit lijstje strikt opvolgt ,alles is natuurlijk sterk afhankelijk van bijvoorbeeld de start skills van een 18 of 19 jarige draftspeler,verder ook wat voor type speler je uiteindelijk wil hebben ,en je zult ook rekening moet houden met oa de lengte van een speler.

Als ik nu mijn speler Damstra erbij neem ,die uiteindelijk een allround SF gaat worden,hij is slechts 1,88 cm,en heb eerst logischerwijs zijn inside skills getraind en dan met name Blokken,Rebounden en inside defence.
De inside skills zijn nu allemaal op het niveau dat ik geen specifieke inside training meer nodig,de overige inside skills zal ik op het gewenste niveau kunnen krijgen via side pops.
Ik ben net begonnen met 1V1 voor SF/PF,om zo driving, IS en balcontrole flink op te train en zodat ik daarna met elastisch effect OD kan aanpakken,en daarna JR wat weet elastisch is met OD.
Damstra is op dit moment waardeloos als het gaat om passing,maar dat zal een stuk later worden getraind,dan is balcontrole 10+ hoger als passen,wat dan ook weer elastisch is met elkaar.

Nu is het wel handig als je redelijk wat ervaring hebt met het trainen van spelers ,zodat je voor jezelf een ideaal trainingsschema kunt samenstellen.
Om zoveel mogelijk gebruik te maken van het elastisch effect
Nu is dat voor jouw geen probleem.want je hebt zelf Hugo Nachtergaele gedraft ,en naar het NT getraind die inmiddels bijna 150 wedstrijden heeft gespeeld!!!
Voor managers die dit niet /minder hebben ,zou het mooi zijn als die eventueel wat advies hierin kunnen krijgen.

Last edited by primoss at 8/17/2016 11:16:16 AM

This Post:
00
257458.451 in reply to 257458.450
Date: 8/17/2016 12:12:04 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14331433
Ik denk wat hij bedoelt is wat ik eerder ook vroeg, welke data is gebruikt om tot de conclusie van het lijstje te komen. Dat is dus de persoonlijke ervaring en inzicht van Nachtmar, en geen brede data van vele spelers waar de andere lijstjes wel op gebaseerd zijn. Dat hoeft niet te betekenen dat die beter zijn, ik denk zelfs dat die andere lijstjes alleen een beeld geven van hoe er over het algemeen getraind wordt, en niet het effect op een nieuwe draftee

This Post:
00
257458.452 in reply to 257458.451
Date: 8/17/2016 3:29:15 PM
Estrellas Absurdas
III.2
Overall Posts Rated:
4343
Second Team:
Almost Innocents
Ik denk wat hij bedoelt is wat ik eerder ook vroeg, welke data is gebruikt om tot de conclusie van het lijstje te komen.

dat is precies wat ik bedoelde... Thx Jeründerbar!
en ik heb inderdaad wel wat ervaring met trainen; als 'kleine' landjes denk ik dat we er alles aan moeten doen om zo optimaal mogelijk te trainen willen we de confrontatie met de grotere landen kunnen aangaan. Daarom ook die vraag waarop Nachtmahr zijn aanbevelingen baseerde...

From: Tesse

This Post:
00
257458.453 in reply to 257458.452
Date: 8/17/2016 4:21:47 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
539539
Second Team:
The Milk
Tja ik weet wel dat Nachtmahr behoorlijk analytisch ingesteld was. Maar ik kan de oude posts ook niet meer terugvinden. Zal kijken of ik nog oude mails heb in BB-mail.

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
00
257458.454 in reply to 257458.452
Date: 8/18/2016 4:45:55 AM
Overall Posts Rated:
328328
Hij was een trainer voor het Duitse NT en het U21, wat ik ervan begrijp is dat hij daar spelers heeft begeleid begeleid bij hun training. Dus zijn theorie is gebaseerd op de training van Duitse spelers, die door hem en andere Duitse managers zijn getraind.

Of Duitse spelers representatief zijn??? ;)

This Post:
00
257458.455 in reply to 257458.11
Date: 8/20/2016 6:10:50 AM
FC Den Haag
II.1
Overall Posts Rated:
110110
Second Team:
FC Den Haag Dos
In mijn Utopia team heb ik een tweetal Nederlandse trainees met potentie MVP.
Het zijn niet de grootste talenten maar wil ze toch zo goed mogelijk trainen.
Welke skillset voor een PF adviseren jullie ?

Advertisement