BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 15

Säsong 15

Set priority
Show messages by
This Post:
00
168708.446 in reply to 168708.445
Date: 4/10/2011 12:51:01 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Eftersom ingen har fått rätta svaret ännu så fortsätter jag att spekulera.
Troligen var det firmafest och han blev helt enkelt hetsad till det av kollegorna som söp ner honom under bordet med tequila och tveksamt salt.
Så tror jag iaf.

This Post:
00
168708.447 in reply to 168708.446
Date: 4/10/2011 1:14:58 PM
Overall Posts Rated:
8080
Eftersom ingen har fått rätta svaret ännu så fortsätter jag att spekulera.
Troligen var det firmafest och han blev helt enkelt hetsad till det av kollegorna som söp ner honom under bordet med tequila och tveksamt salt.
Så tror jag iaf.

:D

Grabbarna har börjat ladda inför finalmatcherna. Till skillnad från förra gången jag var i final så har laget en vettig vinstchans. Jag ser mig t.o.m. som lite favorit, men å andra sidan så är jag säker på att t1marr ser sig själv som favorit. Att möta Bissy i en SBBL-final är lite som att möta Färjestad i hockeyfinalen. Dom är helt enkelt en institution och när det bränner till så lyser det självförtroende om dom, så mina grabbar måste verkligen göra ett kanonjobb för att vinna!

From: jeanluc
This Post:
00
168708.448 in reply to 168708.447
Date: 4/10/2011 3:59:49 PM
Overall Posts Rated:
55
Det är dags att summera kvalet och säsongen också.
Dom två bästa lagen visar det genom att ta hem serierna 2-0. Inget snack om saken där. G8 visar också att det verkar vara en djupare konferens. Om BIssy tar hem finalen så är serien, cupen och kvalet vunnet av G8.

För egen del får man vara nöjd trots allt med en bra cuprunda och ytterligare en säsong i SBBL . Det enda som grämer lite är att jag kunde draftat lite tidigare om jag inte gav allt för en playoff plats.

Ses nästa säsong

From: _wella_

This Post:
00
168708.449 in reply to 168708.448
Date: 4/11/2011 1:45:37 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
... och "svagare" lär B8 bli nästa säsong då man får tre nykomlingar mot G8´s enda.
Eller kommer nästa säsongs nykomlingar att trumfa årets dito när det gäller förstärkningar?! Det har jag svårt att se, även om $lamdunkers kan vara ett av lagen som tar steget upp.

This Post:
00
168708.450 in reply to 168708.449
Date: 4/11/2011 2:48:28 AM
Overall Posts Rated:
8080
... och "svagare" lär B8 bli nästa säsong då man får tre nykomlingar mot G8´s enda.
Eller kommer nästa säsongs nykomlingar att trumfa årets dito när det gäller förstärkningar?! Det har jag svårt att se, även om $lamdunkers kan vara ett av lagen som tar steget upp.

Att de som ersätter Masen kommer att vara bättre än Masen kan vi nog enas om. Att det lag som ersätter1N antagligen är sämre på papper, men bättre i praktiken pga av aktiv coachning kan vi nog också enas om. Det lag som ersätter GBG kommer däremot att vara en försvagning, om det inte blir SBK då (om SBK tar sig upp så är det 75% chans att dom hamnar i B8). Jag har väldigt svårt att komma fram till att det troliga är att B8 ska bli lättare nästa säsong.

När det gäller kvalet så var det ju tyvärr bara en riktig matchserie, eftersom 1N saknade coach. Den matchserien avgjordes i praktiken i första matchen när GBG valde att spela PN! Trots detta blev det bara en tvåpoängsförlust. I returmatchen, när båda spelade med samma intensitet, så krävdes det en övertid på Sthlms hemmaplan innan Sthlm lyckades avgöra. På pappret var GBG det starkare laget, men i praktiken så coachade man fel och lämnade avgörandet åt slumpen i en matchserie som man annars borde ha tagit hem ganska komfortabelt med 2-1 i matcher.

Att dra stora slutsatser om att G8 skulle vara bättre än B8 baserat på dessa matcher känns något överilat. I de inbördes mötena så tror jag att det blev 4+ i matcher för G8. Hade något B8-lag, t.ex. Masen, vunnit 2 matcher till ahde det alltså varit helt jämnt. Jag skulle alltså säga att konferenserna har varit väldigt jämna om man bortser från Masen och vi kan nog förvänta oss att det är fortsatt jämnt nästa säsong.

This Post:
00
168708.451 in reply to 168708.450
Date: 4/11/2011 3:59:05 AM
Overall Posts Rated:
7373
Vattjom Vatos tror jag absolut blir minst lika starka som oss som kom upp den här säsongen.

ABB och Di Blåe har båda visat tidigare att de kan tänka sig att investera i lite äldre bättre spelare. Di Blåe har dessutom ett par unga som går att omvandla till cash.

Cashdunkers kan ju köpa hem SBBL-segern nästa säsong om de vill.

Oxhill fick väl flest läggmatcher och Joke slösade mycket på cupen. Blir helt klart ett getingbo på vår sida med ett enda lag som höjer sig över de andra i ECC.

Masen och 1N gjorde ju att det satsades väldigt annorlunda i matcherna jämfört med tidigare säsonger.

Angående sidornas styrka så hade ju 1N sin sämsta GS hela interkonfspelet. 1N och Masens ersättare lär ta mer än 1 seger tillsammans mot andra sidan nästa säsong.

1N enda seger kom när han fått till sin gameshape tack vare all star breaket.

1N blev förövrigt bot idag och det känns väldigt skönt att ingen direkt drabbades av hans inaktivitet.

Wellington sålde Läfståhl, dessvärre inte till någon svensk. Hoppas han kan fortsätta utvecklas ändå...

From: Lövet

This Post:
00
168708.452 in reply to 168708.451
Date: 4/11/2011 4:17:14 AM
Overall Posts Rated:
5050
Hoppades in i de sista på att någon svensk klubb ville ta honom men ja ingen gav något bud eller sa att dom ville ha honom så då det blev tyvärr till en utländsk klubb.

From: _wella_
This Post:
00
168708.453 in reply to 168708.452
Date: 4/11/2011 5:27:56 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Visste väl att jag kunde få fart på er ;-)

Nu är det så att kvalet är långt ifrån över och att ni räknar in mig och $lamdunker$ (OBS! enbart avundsjuka ligger bakom mitt val att skriva lagets namn) som klara för SBBL är nästan kardinalfel. Vi är i bästa fall favoriter, men allt kan hända i en serie bäst av tre.
Sedan är det såklart onödigt att diskutera huruvida (fint ord!) nästa säsongs trupper ser ut redan nu...

Men fortsätt gärna diskutera och analysera samt gissa inför finaler, kval och kommande säsonger!!!

En sak är säker, jag kommer att försöka vara aktiv i SBBL-forumet även nästa säsong.

From: Jokehim

This Post:
00
168708.454 in reply to 168708.451
Date: 4/11/2011 5:34:20 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Alltid trist när lag går i graven likt One Nation och Masen. One Nation gjorde det i alla fall jävligt för alla lag to the bitter end. Han verkar hoppats länge på att intresset skulle ta sig tillbaks då han rädda laget två gånger. Var ju turligt att laget han bli bot innan säsongen var över så slipper division II ha ett botlag extra. Två botlag till tvåan så om man vill ta sig upp till SBBL så är det mycket tur inblandat. GBG som troligen vinner alla 4 serier lekandes även om han lägger mer kraft på träning, NIL som potentiellt kan bli riktigt starka också eller botlag är en gigantisk skillnad. GBG tror jag inget lag i tvåan kan utmana om GBG bestämmer sig för det däremot kan NIL få det besvärligt i t.ex. II.4 där han senast tog sig upp relativt bekvämt ifrån. NIL har antagligen lite trasslig ekonomi också efter att ha lagt mycket krut på att förstärka för att klara sig kvar.

De 3 lag som kommer upp till vår konferens kommer få en tacksam uppgift. Bara ett av dessa ramlar direkt ur nämligen. Jag tror däremot att även till andra konferensen att nykomlingen ska ha en god chans att klara sig kvar. Blir intressant se hur Wellington och Loyk klarar sig när man kanske måste lägga krut i fler matcher än denna säsongen. Jumboplatsen får nog en av nykomlingarna ta hand om oavsett dock men kvalplatserna ligger både dessa lag och mitt eget lag i fara för. Får se om jag kan tajma mina prestationer bättre kommande säsong dock och inte både sabba matcher pga cup och usla taktikval. Känner att det var få matcher som jag hade marginalerna med mig och oväntat vann jämfört med rätt många där jag torska knappt där jag var favorit på förhand. Vann emd 4 borta mot NIL men det var enda relativt knappa segern medan jag hade några tunga förluster i inledningen mot Loyk, Wellington och 1N.

Estudiantes blir inte bättre för varje säsong och får dessutom äldre och äldre trupp. Han har dock möjlighet att förbättra sin situation genom att sälja undan lite äldre spelare och sänka sin lönekostnad och även få lite investeringsmöjlighet. Tror ändå att lag som Ardbeg, Vattjom och Slamdunkers ska vara starkare än Estudiantes även i så fall om man vill lägga krut på att klara sig kvar. Övriga lag håller däremot en rätt bra standard men tror att både Glaskulan och KFUM Skellefteå kan få det besvärligt precis som IOW som ju presterade otroligt bra med tanke på sitt lag denna säsongen. Inte heller övriga tre lag är säkra från ett rejält dipp.

This Post:
00
168708.455 in reply to 168708.453
Date: 4/11/2011 5:33:24 AM
Overall Posts Rated:
8080
Nu är det så att kvalet är långt ifrån över och att ni räknar in mig och $lamdunker$ (OBS! enbart avundsjuka ligger bakom mitt val att skriva lagets namn) som klara för SBBL är nästan kardinalfel.

Vem har gjort det? Jag gjorde det definitivt inte (om du läser igen så ser du att det står "om Slamdunkers..." och dig nämner jag inte ens). Kan inte se att Rosen ska ha påstått något sådant heller.

This Post:
00
168708.456 in reply to 168708.455
Date: 4/11/2011 5:37:26 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Det var väl bara den "allmäna känslan" jag har/får när jag läser forumet... eller vill ha kanske?!. Minns inte längre.

Advertisement