Det blir inte lätt detta, det visste vi såklart innan, och ingen i vårt läger är av någon annan åsikt än att AFK Ballers är STORA favoriter i finalen.
Så det var med stor glädje och tändande hopp som vi såg inledningen i fjärde kvarten då vi inte bara knaprade in vårt underläge, men även gick upp i ledning genom en fin 10-0-run. Och vi ledde dessutom 81-79 med 2 minuter kvar av matchen, så hoppet var där, lysandes starkare än någonsin...
Men, då är det som att AFK och Fong Li Kum, som vi hållit tyst i hela matchen bara bestämmer sig för att "nu har de lekt klart".
Inom loppet av 44 sekunder stjäl de bollen tre gånger, gör 2 trepoängare av Li Kum samt sätter 4 straffkast, dvs 10 poäng och avgör matchen. Till slut har vi förlorat (84-95) med hela 11 poäng innan slutsignalen ljuder.
AFK gör alltså 16-3 på mindre än 2 minuter, tar 4 steals, sätter 10 raka straffkast. Vatos får ändå iväg tre skott, sätter ett.
Det enda skottet som AFK missar är en ev. buzzerbeater av Li Kum.
Klagar jag? Nej, det är bara en häpnadsväckande klass som AFK visar, att de leker med oss.
Jag hoppas vi kan stå upp emot dem på hemmaplan och forcera fram en sista avgörande, men jag tror favoritskapet ligger hos AFK trots bortaplan.
PR-avdelningen jobbar i sann Pablo Escobar-anda och sätter lite behövlig press på vissa nyckelpersoner, vi får se om det ger resultat eller om AFK-kartellen svarar med egna trick!