BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 15

Säsong 15

Set priority
Show messages by
This Post:
00
168708.451 in reply to 168708.450
Date: 4/11/2011 3:59:05 AM
Overall Posts Rated:
7373
Vattjom Vatos tror jag absolut blir minst lika starka som oss som kom upp den här säsongen.

ABB och Di Blåe har båda visat tidigare att de kan tänka sig att investera i lite äldre bättre spelare. Di Blåe har dessutom ett par unga som går att omvandla till cash.

Cashdunkers kan ju köpa hem SBBL-segern nästa säsong om de vill.

Oxhill fick väl flest läggmatcher och Joke slösade mycket på cupen. Blir helt klart ett getingbo på vår sida med ett enda lag som höjer sig över de andra i ECC.

Masen och 1N gjorde ju att det satsades väldigt annorlunda i matcherna jämfört med tidigare säsonger.

Angående sidornas styrka så hade ju 1N sin sämsta GS hela interkonfspelet. 1N och Masens ersättare lär ta mer än 1 seger tillsammans mot andra sidan nästa säsong.

1N enda seger kom när han fått till sin gameshape tack vare all star breaket.

1N blev förövrigt bot idag och det känns väldigt skönt att ingen direkt drabbades av hans inaktivitet.

Wellington sålde Läfståhl, dessvärre inte till någon svensk. Hoppas han kan fortsätta utvecklas ändå...

From: Lövet

This Post:
00
168708.452 in reply to 168708.451
Date: 4/11/2011 4:17:14 AM
Overall Posts Rated:
5050
Hoppades in i de sista på att någon svensk klubb ville ta honom men ja ingen gav något bud eller sa att dom ville ha honom så då det blev tyvärr till en utländsk klubb.

From: _wella_
This Post:
00
168708.453 in reply to 168708.452
Date: 4/11/2011 5:27:56 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Visste väl att jag kunde få fart på er ;-)

Nu är det så att kvalet är långt ifrån över och att ni räknar in mig och $lamdunker$ (OBS! enbart avundsjuka ligger bakom mitt val att skriva lagets namn) som klara för SBBL är nästan kardinalfel. Vi är i bästa fall favoriter, men allt kan hända i en serie bäst av tre.
Sedan är det såklart onödigt att diskutera huruvida (fint ord!) nästa säsongs trupper ser ut redan nu...

Men fortsätt gärna diskutera och analysera samt gissa inför finaler, kval och kommande säsonger!!!

En sak är säker, jag kommer att försöka vara aktiv i SBBL-forumet även nästa säsong.

From: Jokehim

This Post:
00
168708.454 in reply to 168708.451
Date: 4/11/2011 5:34:20 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Alltid trist när lag går i graven likt One Nation och Masen. One Nation gjorde det i alla fall jävligt för alla lag to the bitter end. Han verkar hoppats länge på att intresset skulle ta sig tillbaks då han rädda laget två gånger. Var ju turligt att laget han bli bot innan säsongen var över så slipper division II ha ett botlag extra. Två botlag till tvåan så om man vill ta sig upp till SBBL så är det mycket tur inblandat. GBG som troligen vinner alla 4 serier lekandes även om han lägger mer kraft på träning, NIL som potentiellt kan bli riktigt starka också eller botlag är en gigantisk skillnad. GBG tror jag inget lag i tvåan kan utmana om GBG bestämmer sig för det däremot kan NIL få det besvärligt i t.ex. II.4 där han senast tog sig upp relativt bekvämt ifrån. NIL har antagligen lite trasslig ekonomi också efter att ha lagt mycket krut på att förstärka för att klara sig kvar.

De 3 lag som kommer upp till vår konferens kommer få en tacksam uppgift. Bara ett av dessa ramlar direkt ur nämligen. Jag tror däremot att även till andra konferensen att nykomlingen ska ha en god chans att klara sig kvar. Blir intressant se hur Wellington och Loyk klarar sig när man kanske måste lägga krut i fler matcher än denna säsongen. Jumboplatsen får nog en av nykomlingarna ta hand om oavsett dock men kvalplatserna ligger både dessa lag och mitt eget lag i fara för. Får se om jag kan tajma mina prestationer bättre kommande säsong dock och inte både sabba matcher pga cup och usla taktikval. Känner att det var få matcher som jag hade marginalerna med mig och oväntat vann jämfört med rätt många där jag torska knappt där jag var favorit på förhand. Vann emd 4 borta mot NIL men det var enda relativt knappa segern medan jag hade några tunga förluster i inledningen mot Loyk, Wellington och 1N.

Estudiantes blir inte bättre för varje säsong och får dessutom äldre och äldre trupp. Han har dock möjlighet att förbättra sin situation genom att sälja undan lite äldre spelare och sänka sin lönekostnad och även få lite investeringsmöjlighet. Tror ändå att lag som Ardbeg, Vattjom och Slamdunkers ska vara starkare än Estudiantes även i så fall om man vill lägga krut på att klara sig kvar. Övriga lag håller däremot en rätt bra standard men tror att både Glaskulan och KFUM Skellefteå kan få det besvärligt precis som IOW som ju presterade otroligt bra med tanke på sitt lag denna säsongen. Inte heller övriga tre lag är säkra från ett rejält dipp.

This Post:
00
168708.455 in reply to 168708.453
Date: 4/11/2011 5:33:24 AM
Overall Posts Rated:
8080
Nu är det så att kvalet är långt ifrån över och att ni räknar in mig och $lamdunker$ (OBS! enbart avundsjuka ligger bakom mitt val att skriva lagets namn) som klara för SBBL är nästan kardinalfel.

Vem har gjort det? Jag gjorde det definitivt inte (om du läser igen så ser du att det står "om Slamdunkers..." och dig nämner jag inte ens). Kan inte se att Rosen ska ha påstått något sådant heller.

This Post:
00
168708.456 in reply to 168708.455
Date: 4/11/2011 5:37:26 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Det var väl bara den "allmäna känslan" jag har/får när jag läser forumet... eller vill ha kanske?!. Minns inte längre.

This Post:
22
168708.457 in reply to 168708.455
Date: 4/11/2011 5:40:37 AM
Overall Posts Rated:
2929
Jag gör det, iaf räknar jag mig själv som klar för SBBL... sitter redan o letar två stycken insidespelare vars lön ligger på 200-300k som ska förbättra min trupp tillräckligt för att vi inte ska åka ur igen nästa säsong :)

This Post:
00
168708.458 in reply to 168708.457
Date: 4/11/2011 6:40:27 AM
Overall Posts Rated:
8080
Jag gör det, iaf räknar jag mig själv som klar för SBBL... sitter redan o letar två stycken insidespelare vars lön ligger på 200-300k som ska förbättra min trupp tillräckligt för att vi inte ska åka ur igen nästa säsong

Helt rätt! Själv har jag redan krossat Bissy och håller på att planera banketten.

From: Jokehim

This Post:
00
168708.459 in reply to 168708.456
Date: 4/11/2011 6:58:37 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Kungsholmen har förvisso ett rätt bra lag men ska väldigt mycket till för att du ska åka dit mot dem. Att du är obesegrad och han har endast en förlust visar på hur svag er division rimligen är. Dock har du ett riktigt bra lag som ska vara bättre än samtliga lag utom möjligen Slamdunkers av de lag som spelar i tvåan. Fastän Slamdunkers slösade bort crunch mot Badland så känns han som för stark för Spurs när han har hemmaplansfördel och dessutom ser Slamdunkers lag mycket starkare ut på papperet.

Di Blåe är nog den som har svårast uppgift emot sig. Med bara 7 dugliga spelare har man kört formen i botten på några av sina starters. Pistons lag är på papperet sämre och även han har tappat formen på ett par spelare men kan bli en öppen fight. Segraren bör ha sämst chanser att klara sig kvar i SBBL som lagen ser ut just nu.Dock är det en tuff nöt även för Ardbeg mot ett Fattys som återigen köpt in ett monster i ett försök att ta sig upp till SBBL. Tror dock att bredden på Ardbegs lag kommer fälla avgörandet.

From: Rosen

This Post:
00
168708.460 in reply to 168708.453
Date: 4/11/2011 7:13:44 AM
Overall Posts Rated:
7373
Sedan är det såklart onödigt att diskutera huruvida (fint ord!) nästa säsongs trupper ser ut redan nu...

mycket fint ord, men dessvärre har du missförstått ordets betydelse ;)

From: Rosen

This Post:
00
168708.461 in reply to 168708.460
Date: 4/11/2011 7:20:57 AM
Overall Posts Rated:
7373
Måste även säga att det är riktigt trevligt att ha löner på 730k å inte behöva betala en spänn för det :D

Nu måste jag dock fatta något beslut snart, för börjar man med bortamatch så är det ju 1,4 Mille i löner som ska ut innan första hemmamatchen....

Advertisement