BuzzerBeater Forums

België - III.16 > het is dan zover: SEIZOEN 10

het is dan zover: SEIZOEN 10

Set priority
Show messages by
This Post:
00
109697.1
Date: 09/08/2009 05:43:18
Overall Posts Rated:
471471
naar seizonale gewoonte vraag ik altijd een pronostick van wie gaat er winnen, wat zijn uw doelen voor dit seizoen enzo voort. en zoals gewoonlijk geef ik dan ook mijn visie hierop:

ik zal eerst met het volgende beginnen: onze divisie telt maar liefst 8 nieuwe ploegen en het zijn allemaal promovendi van de 4e divisie. ik heet jullie van harte welcome in deze divisie, kan niet wachten om tegen jullie te spelen. ik wens jullie veel geluk en laat mijn voorspellingen je hoe dan ook niet afschrikken! jullie hebben veel te bewijzen, ik hoop dat jullie hoge ambitie's koesteren

in een nottendop seizoen 9:
in het vorige seizoen zijn er een aantal team bot gegaan. helaas ook een paar grote namen, waaronder Minerva jordans en Leval Buzzers. het seizoen was voornamelijk een one man show van Tourinne rockets, die letterlijk bepaalde wie wanneer van hem mocht winnen. in de PO's heeft hij het even moelijk gehad met AnA, maar vooral BT heeft hem moeilijkheden bezorgd... uiteindelijk heeft hij, na een terechtwijzing( het was zijn 3e PO finales en ik vond het nogal erg dat hij mogelijks weer ging verliezen, temeer dat hij een team had om in 2e te kunnen meedraaien...) van mij over zijn tactieken en dat hij met zijn sterkste tactiek gebruiken most ( de RaG moest gebruiken met man op man) toch gewonnen. ik vond het zonde voor BT, maar ben zeer tevreden om te zien dat ook hij naar de 2de divisie is gepromoveerd. Tourinne en BT, veel succes in de 2de divisie!


This Post:
00
109697.2 in reply to 109697.1
Date: 09/08/2009 05:51:09
Overall Posts Rated:
471471
Seizoen 10

omdat we met 8 promovendi zitten, zal deze tegen het einde van eht seizoen waarschijnlijk niet kloppen. desondanks ga ik, op basis van de teams, even uitzetten wie ik denk dat er winnen zal.

in Big 8: the team breakdown
ploegen die er deelnemen: Antwerp Angels ( AnA), BC Vuurvlammen (BCV), CC Packers (CCP), Eastcamp Lions (EAS), Heverlee Hotheads (HEV), Quevascamps (QUE), RB Knights (RBC) en standaard de Joncool (STA)

hoe zal het seizoen eruit zien:
het is allom geweten dat zowel HEV als AnA zich gaan focussen op de beker, om daar een paar rondes verder te geraken. AnA zou normaal gezien met zijn kern toch ook goede prestatie's daarnaast in het divisie meoten kunnen neerzetten, maar de A kern zal voornamelijk gerust worden voor de beker. bij HEV zagen we vorig jaar doordat ze op de beker concentreerden hun divisieresultaten er wel degelijk onder leden, dus kan men dat dit seizoen min of meer opnieuw verw8en.gezien dat Que geen versterkingen heeft binnengehaald, mogen we ons eraan verw8en dat ze weer voor behoud zullen spelen, terwijl CCP zijn vorige Centre heeft verkocht, en een nieuwe heeft aangekocht, maar de vraag blijft: kunnen ze het met enkel een goede Centre en de rest matige spelers voor de verrassing zorgen en mss voor de PO's mikken?

BCV lijkt op het eerst zich over een kern te beschikken met 2 PF die over een hoog potentieel beschikken. de vraag is dus: gaan zij eerst die willen trainen, en hier voor een 4e of 5e plaats mikken en zodoende volgende seizoen proberen meedraaien een de top met 2 sterk getrained PF's? of gaan zij er dit jaar al voor gaan om een rol van betekenis mee te spelen in de PO's?

EAS beschikt over 2 sterkere SFen waar men rekening mee zal moeten houden, maar met en spelerskern van 29 spelers, zal het financieel moeilijk zijn om het hoofd boven water te houden. hun eerst zorg is waarschijnlijk hun spelerskern afslanken totdat ze een 13 tot 15 man overhouden. daarna zullen ze zich op de competitie kunnen focussen met een veel lagere spelerlonen die hun economy er neit drijgen onderuit te halen. men kan verw8en dat zij zich in de onderste regionen van Big 8 zullen eindigen, maar met die 2 sterkere SFen kan het een lastige tegenstander zijn in de degradatie wedstrijden.

RBC beshikt neit echt over sterkere spelers en een lichtelijk te grote spelerskern. zij zullen wrs net zoals EAS vanonder eindigen, maar zullen zich meoten versterken willen ze iets van betekenis zijn.

STA heeft 2 sterke C's en daarbuiten een SG en een PG die wel wat schade zouden kunnen aanrichten. men zou mogen verw8en dat zij zich in de top 4 nestelen en bij de PO's is alles mogelijk...

de pronostick

de wie neemt er deel aan de PO's?
Ana, Hev zullen naar alle waarschijnlijkheid plaatsen 1 en 2 onder zich verdelen, tenzij er eentje van hen heel ver in de beker komt... STA en BCV zullen waarschijnlijk plaatsen 3 en 4 onder zich verdelen, terwijl Que, Eas en CCP voor plaats 5 zullen strijden. RBC zal of een versterking of een met tactische meesterzetten moeten komen wil het niet terug naar de 4e gestuurd worden.

kwart finale PO's:
1) Hev vs 4) BCV
2) Ana vs 3) STA

halve finale PO's:
1) Hev vs 2) Ana ==> beide teams kunnen winnen, dus geen uitgesproken kandidaat op dit vlak.



This Post:
00
109697.3 in reply to 109697.2
Date: 09/08/2009 06:14:23
Overall Posts Rated:
471471

in Great 8: the team breakdown
ploegen die er deelnemen: Barts Magical Team (BMT), BC Bikkem ( BCB), Okapi Aalstar 9 (OKA) Euphaboys (EUP), generalie okapi aalstar ( OA), Ghost Riders ( GR) I gialorossi ( GIA) en Walonia Liege Wildcats (WLW)

hoe zal het seizoen eruit zien:
GIA heeft traditioneel het altijd ver geschopt in de beker, maar vorige jaar had eht met een vroegtijdige uitschakeling te kampen. ze hebben een redelijk sterke kern, en als ze de PO's niet halen, dan stellen ze toch zwaar teleur. verw8 wordt dat ze zich op de beker zullen concentreren, maar een PO plaats moet haalbaar zijn voor hen. GR is een ploeg dat 2 seizoenen geleden nog in 2e speelde. het beschikt over een heel sterke startende 5 en zijn inside is een niet te onderschatten wapen. een PO plaats is het minimum voor deze ploeg. WLW was vorige jaar 5e, maar was de jaren daarvoor altijd een PO kandidaat. ook dit jaar zullen zij meedoen voor de top 4. totslot heb je BMT dat vorige jaar geweldige vooruitgang heeft getoond, en dat WLW uit de PO's wist te houden. ook zij zullen dit jaar voor de PO's gaan, en wrs mikken ze op de PO halve finale ( divisie finale)

BCB heeft een sterke SG en SF, verw8 mag worden dat zij een outisde team zullen zijn. ze komen waarschijnlijk tekort om meer te kunnen doen voor de top 4, maar ziet ernaar uit dat deze pleog stilletjes aan vorm aan eht krijgen is.

OA heeft 2 jonge PG's die nog in een trainingsfase lijken te zitten. verder heeft e ploeg voorlopig wenig noemenswaardige spelers, en zal allicht niet voor de top 4 mee kunnen doen, maar mits een goede training, zou eht op het einde van het seizoen toch een lastige tegenstander kunnen worden.

OKA heeft een sterke C en SG, met daarrond nog wat andere C's en PFen. zij zullen waarschijnlijk inside een moeilijk te kloppen team zijn, en hebben toch die ene SG die het verschil kan maken op de otuside... top 4 is niet onhaalbaar mits ze het goed aanpakken.

EUS lijkt een team te hebben dat nog vollop getraind wordt, maar hun inside players lijken al redelijk sterk. top 4 is misschien net te hoog gegrepen, maar een 5e plaats zou er toch in mogen zitten

de Pronostick
top 4: Gia, GR, BMT en OKA
5e plaats: WLW
6e en 7e: EUS en BV
8e: OA ( omdat ze teweinig kracht hebben inside in vergelijking met de andere ploegen...)

kwart finales:
1) GR vs 4) OKA
2) Gia vs 3) BMT

halve finales PO:
GR vs GIA

finale ==> beide teams uit de halve finale kunnen winnen, hoewel Gia vorig jaar GR uit de PO's kegelde. alles zal van de kleine details, zoals de vorm, foutenlast en dergelijke, afhangen...




graag had ik uw pronosticken ook gehad. ze moeten niet zo uitgebreid, maar wie top 4 speelt, en wat uw persoonlijke doelstellingen zijn, mag wel gegeven worden.

This Post:
00
109697.4 in reply to 109697.3
Date: 09/08/2009 06:15:48
Overall Posts Rated:
471471
mij doelstelling dit seizoen:

een zo lang mogelijk bekeravontuur beleven, en daarna promotie via de PO's naar de 2e Divisie. ik mik resoluut op een PO finale plaats, hoewel HEV het mij nogla moeilijk zou kunnen maken.

Rev, owner of AnA

This Post:
00
109697.5 in reply to 109697.4
Date: 09/10/2009 15:59:23
Overall Posts Rated:
00
Ik ga eerst nog de mogelijke transfers afwachten voor ik mijn eigen ploeg enige kans toedicht. Tot nu toe valt het toch op dat het niet eenvoudig is om je spelers tegen een degelijke prijs te verkopen.

Na de eerste wedstrijd zal ik met een analyse komen. Promotie is alvast nog geen vereiste momenteel

This Post:
00
109697.6 in reply to 109697.5
Date: 09/11/2009 05:49:15
Overall Posts Rated:
471471
[quote... Promotie is alvast nog geen vereiste momenteel

bij mij vrees ik toch van wel... anders wordt mij economie verlieslijdend ( en het volgende seizoen zeker!)

Rev

This Post:
00
109697.7 in reply to 109697.6
Date: 09/16/2009 05:22:48
Overall Posts Rated:
471471
WOOT

heb nu 2 spelers in U21 en eentje in een NT :D

eentje voor Lubnan U21 ( Libanon), eentje in Lubnan NT en eentje voor U21 Malta

Rev

This Post:
00
109697.8 in reply to 109697.7
Date: 09/21/2009 14:31:28
Overall Posts Rated:
00
Eindelijk wat vesterking gevonden. Nog een half seizoen mijn centers en power forward trainen, en dat is het aan de guards.

This Post:
00
109697.9 in reply to 109697.8
Date: 09/22/2009 17:16:24
Overall Posts Rated:
471471
zal intressant worden. ik ben van plan nog een vol jaar aan mijn Pf'en te werken... en daarna de guards... ( hoewel ik 1 Pf hoop er eentje te kunnen omvormen tot een zot sterke SF... ben ook een SF'je ertussen aan het trainen... dus als dit af is, zou het wel heel goed kunnen zitten voor me ^^ )

Rev

This Post:
00
109697.10 in reply to 109697.9
Date: 10/04/2009 05:17:28
Overall Posts Rated:
471471
deel 1 van de competitie zit erop. wat zijn de ged8en tot hiertoe? jullie eerst indruk?

This Post:
00
109697.11 in reply to 109697.10
Date: 10/10/2009 08:05:22
Overall Posts Rated:
471471
einde van het bekeravontuur...

het is jammer, maar dit zal wrs de laatste week zijn dat ik in de beker zit. heb een eerste divisie team geloot ( nota bene degene die de 1st divisie leid door puntenverschil) en zie niet in hoe ik zijn ploeg zou kunnen verslaan... ook begint het tijd te worden om de puntjes op de i te zetten en naar mijn type-ploeg voor de play-offs te zoeken, want met die beker gaat niet alleen de training slecht, maar de opstelling is elke week weer verschillend, waardoor een typeploeg vinden en de daarbij best horende tactiek, onmogelijk wordt...

jammer dat Heverlee Hotheads uit de beker ligt, had graag tegen hen ( of tegen i giallo) gespeeld...

Rev