BuzzerBeater Forums

BB Norge > U21 - Status

U21 - Status

Set priority
Show messages by
This Post:
00
123363.19 in reply to 123363.18
Date: 02/15/2010 20:54:21
Overall Posts Rated:
3838
Fra oppsummeringen ved ASW er det en til som skal med i vurderingen om den siste SF/PF plassen, nemlig Eivind Strømme. Forøvrig er det et innlegg som oppsummerer U21 så langt i consolation tournament på [link=www.buzznorge.blogspot.com]

This Post:
00
123363.20 in reply to 123363.19
Date: 03/29/2010 14:01:36
Overall Posts Rated:
3838
Takk for overveldende støtte. Jeg skal forsøke å innfri evt forventninger.

La oss ta en liten gjennomgang av status ku.

Draften: Inneholdt denne gang ikke mange med det helt store potensialet, men det var mange fra potensiale 5-8 (star-superstar) som hadde sjeldent godt utgangspunkt, både totalt sett og fordelingen på de respektive skills. Jeg har da først og fremst sett på høyden og hva som egner seg best å trene ift den. Det betyr ikke at vi lider noen nød, for ærlig talt så er det få som i det hele tatt rekker å nå softcap før de er såpass opp i åra at det lønner seg å trene yngre spillere.

Det er faktisk svært lovende for U21, fordi U21 trenger effektive spillere raskt, og denne gang er utgangspunktene eksepsjonelt gode. Eventuelle svakheter må man alltids bare godta og håpe på at de sterke sidene dekker over, men det er pluss om svakhetene ikke er så store. Det er også greit å ha litt forskjellig type spiller til de forskjellige posisjonene for å ha spillerom til å angripe på svakhetene til motstander, som i samspill med snedige taktikkvalg forhåpentligvis vil gi oss en sjanse. Jeg er alltid glad i gode forsvarsspillere, og nå har jeg foreløpig tatt ut grunnstammen i et defensivt sterkt lag. Jeg vil ta inn et par heavy hitters for å kunne øke målforskjell mot svært svake motstandere. Men aller først er det et par spillere som er igangsatt redningsaksjon på. Hele 7 på U21 og 1 på senior NT blir antageligvis sluppet på markedet dersom manager blir bot. Tre ble allerede sluppet i dag.

Siden disse ikke er eid av noen opplyser jeg om dem her:

Arne Justsen (13502664) Høyde: 6'0" / 185 cm, 18 år, Perennial Allstar. En av to 18 åringer som har den høyeste totalsum av skills jeg har sett, både med og uten stamina og freethrows. Den andre er 6'6" så de konkurrerer på sikt heller ikke om samme posisjon. Best i de skillsa som tar lengst tid å trene og burde derfor kunne bli en meget sterk guard på nasjonalt, så vel som internasjonalt, nivå.

Bjørn Hassel (13502293) Høyde: 6'5" / 196 cm, 18 år, Superstar. TPA (Transfer Price Estimate) er meget lavt, så her kommer det nok mest kvalifiserte bud. Høye startnivåer på både utside -og innsideforsvar. Meget bra passing som er kjekt som bonus på en SF, men som ikke er viktigst og man kanskje ikke vil bruke alt for mye tid på å trene.

Michael Nørskov (13502637) Høyde: 6'6", 19 år, Superstar. Rimelig treningsobjekt for de som har vært uheldige i draften. Kan bli riktig god med litt ekstra innsats.

Världscupen:
Vi har havnet i gruppe C sammen med Israel, Latvia, Russland, Bosnia, England, Andorra og Irland. Helt greit. Lett blir det ikke, men er planetene i konstellasjon og ascendanten i godlune kan det mest utrolige skje, om vi skal sette vår lit til den nyoppnevnte U21 spåmann Kim Wang Lie. Foreløpig har vi en uformel avtale om møte med seniorlandslaget mot slutten av sesongen og håper alle som trener U21 spillere setter alle kluter til for å vise Steel Fidel at, rebel eller ei, ungdommen er nasjonens største styrke og verdi.

Mer statistikk om draften kommer etterhvert, informasjonen må bare settes i system og klargjøres på en presentabel måte. Vi har ihvertfall funnet en myte som skal avlives. Følg med, følg med ;D

This Post:
00
123363.21 in reply to 123363.1
Date: 05/03/2010 15:12:04
Overall Posts Rated:
4646
- men møte til kamp gadd ikke gutta. Makan!

Older than the rest ...
From: Borislav

This Post:
00
123363.22 in reply to 123363.21
Date: 05/03/2010 16:35:34
Overall Posts Rated:
4545
Hmmm, stygg sak! Spent på hva som sies på pressekonferansen i etterkant? Spist noe dårlig kebab på vei til kamp?

This Post:
00
123363.23 in reply to 123363.22
Date: 05/03/2010 17:31:16
Overall Posts Rated:
88
Tror nok det var det samme som hendte oss i Kristiansand, at noen spillere hadde andre forpliktelser. Noen som ikke tar deltakelsen seriøst nok.

Sometimes I think, sometimes I don't
This Post:
00
123363.24 in reply to 123363.23
Date: 05/06/2010 11:30:07
Overall Posts Rated:
3838
Denne glippen skyldes tidenes svakeste høyrehånd og urutinert oppførsel fra U21 ledelsen. Her sitter man funderer frem å tilbake for å sette opp det beste laget, uten vett nok til å trykke inn den sabla "send orders" knappen. Ubesluttsomhet kombinert med distraksjon (the whip) førte dermed til at spillerne ble stående å vente i garderoben på ordrene, men da de aldri kom og de innså at de måtte bli enige innbyrdes, brøt det ut slagsmål med store skader på inventar. Vi ble diskvalifiserte. Irlands basketballforening ser med ublide øyne på hendelsen og mener U21 sjefen burde vurdere å gå av. De er ikke de eneste. basketballkommisjonen Europa skal se nærmere på mulige sanksjoner. Stemningen i laget er mutt og forventningene i forkant av Andorrakampen er på et historisk lavmål. Laget er satt opp foreløpig til den ihvertfall. Sleik ut.

This Post:
00
123363.25 in reply to 123363.1
Date: 07/05/2010 14:02:47
Overall Posts Rated:
3838
Cred til forrige sesongs spillere:

Gunnar Martinussen (13502525) har hatt en meget fin og riktig utvikling for centerposisjon.

Daniel Hansen (13502288) jevnt stor utvikling. med tanke på høyden kunne kanskje litt mer fokus på utsideskills vært gunstig for landslaget. Ellers en meget sterk spiller med tanke på alder.

Jens Hellell (13502477) SF prosjekt som allerede nå får plass på laget, rett og slett fordi han er bedre skikket for den rollen som trengs av U21.

Arne Justsen (13502664) er en annen 19 åring som får plass på laget. Fordi han fortjener det.

Bjarne Egeli (13502588) er en dyktig spiller og marginene er minimale før han kan kapre en SF/PF rolle. Jeg er ennå usikker på om jeg skulle tatt han med allerede nå, men noen redningsprosjekter er i veien foreløpig. Kommer med i løpet av sesongen om jeg får kvittet meg med noen av 18-19åringene som skal reddes og dersom utviklingen fortsetter.

De har også mange som jager etter dem så neste sesongene blir spennende å se hvem som tar teten.

Se her (148322.18) for årets draft.


Last edited by Svett Sleik (U21-Scout Norge) at 07/05/2010 16:31:37

This Post:
00
123363.26 in reply to 123363.1
Date: 08/23/2010 13:43:47
Overall Posts Rated:
4646
Det bør være et krav til landslagstrenere at de stiller lag når det er kamp! Se: (11597)

Older than the rest ...
This Post:
11
123363.27 in reply to 123363.26
Date: 08/23/2010 16:34:24
Overall Posts Rated:
3838
Stmmer det. Derfor jeg trekker meg etter denne sesongen. Burde forressten ikke vært lov å ha kampen allerede klokken 12 på formiddagen. Det var kun derfor at det ble miss denne gangen. Ikke at det er noen unnskyldning. Jeg vil heller beklage at det har skjedd igjen..

This Post:
22
123363.28 in reply to 123363.27
Date: 09/24/2010 16:07:05
Overall Posts Rated:
3838
Avskjedstale

Nå er mine dager talte. Det er med sorg i basketballhjertet jeg nå tar farvel med våre unge krigere. De kjempet godt. Og tappert. Det vil de fortsette med, men jeg tar kvelden og overlater både fane og godkrakken på U21-kottet... ahem.. sjefsstolen på U21-kontoret til nestemann.

Jeg stiller med andre ord ikke til gjenvalg. Jeg har for tiden (neste 2 år) ikke tid til å vie så mye tid til U21 og talentoppfølging som kreves av en U21 sjef. Egentlig er det i meste laget for en person uansett. Men, det har vært gøy og jeg har blitt kjent med mange hyggelige managere fra fjern og nær. Jeg er stolt av den veien spillerutviklingen har gått mens jeg har sittet bak spakene. I mine perioder har flere spillere gått direkte inn som starters og backups på seniorlaget. Jeg forventer at det blir et par fra denne sesongen også, og flere kandidater kommer i sesongene fremover. Fremtiden ser lys ut for de neste 2-3 sesongene ihvertfall. Jeg håper neste U21 sjef vil bygge videre på det forarbeidet som er lagt ned med tanke på å samordne trenerkrefter for å "spesialdesigne" spillere til spesifikke taktikker. Jeg tror en slik tilnærming til laguttak kan være nøkkelen for internasjonal suksess. Utfra de 18 disponible plassene på laget vil det gjøre oss en anelse mer sårbar for gameshape/form, men jeg har terpet på det igjen og igjen ved BB-mail korespondanse og ved å konsekvent vektlegge game shape/form tungt i uttaket for hver enkelt kamp. Det har allerede gitt resultater, både i form av gode team ratings og seiere over lønnsmessing mye sterkere lag.

Tradisjonelt sett har Norges landslag hatt relativt allsidige spillere og satset på dette. Det er vel og bra det, men så lenge man har stadion på plass kan de fleste lag holde en 100-200k spiller uten problemer. De ekstra pengene fra merchandise på en slik spiller hjelper veldig på. ekstra + for hjemmedraftet spiller, ekstra + for spilletid på U21/NT. Det jeg mener å si er at det er greit å holde lønna så lav som mulig, men man trenger ikke å være for redd for litt lønnsvekst heller. Når en spiller har nådd et visst nivå blir det en nødvendighet for å dra spilleren opp på spalteplass. Den beste spilleren på U21 akkurat nå har hatt 91000 i lønn hele sesongen og holder til i fjerde divisjon. Og det har gått helt fint. Han skal selges snart iom treneren har nye prosjekter på gang og vil tjene en slant på sjeldenheten av en såpass bra spiller i den alderen (egentlig uten alder også, men det hjelper på salgssummen). Jeg anslår at han går for minst 5-7 millioner sammenlignet med de nærmest lignende spillerne jeg har sett (ikke mange. I hvertfall ikke i den alderen). Grei fortjeneste på topp av hva han har bidratt sportslig med til klubblaget.

Dessverre ble det noen glipper der jeg ikke fikk satt opp lag. Det har med at tidspunktet for kampene er latterlig tidlig noen ganger, men det er flaut og dårlig fra min side uansett. Jeg vil minne min etterkommer på viktigheten av å sette opp et midlertidig oppsett med en gang man har kampene i boks. I tilfelle ullfille. For ullfille kan skje. Kanskje mine fadeser fører til at flere tør å stille til valg. Jeg håper ihvertfall at mange stiller og vil være disponibel for å svare på spørsmål på det tekniske, noe jeg er sikker på at også Borislav og flere eks-U21/NT sjefer vil gjøre med glede. Jeg har kun fått god hjelp og oppfølging av alle jeg har spurt. Andre spørsmål er selvføgelig også mulig, men så langt det lar seg gjøre vil jeg helst se den diskusjonen på forumet slik at flere kan få innsyn i hva U21/NT jobben går ut på, og hva som skjer med laget.

Som kanskje noen også har fått med seg har jeg også trukket meg som GM, også som følge av at skole krever mye tid og krefter (08:30-19:30). Men, jeg kan forsikre om at jeg fortsatt vil være sterkt til stede i såvel BLNO (så lenge det varer) og i U21/NT diskusjoner.

Svett Sleik
T minus: 1 rapport og bearbeiding av data til neste arvtager ;)

This Post:
00
123363.29 in reply to 123363.28
Date: 09/25/2010 06:10:28
Overall Posts Rated:
4646
Ja, takk for innsatsen! Jeg har gitt deg noen spark på leggen, men du ser jo hvorfor, likevel er det ikke verre enn at du bør klare og leve med det. Og lykke til med utdannelsen, videre er det spesielt som GM jeg har fulgt din gode innsats. Takk igjen! //M.

Last edited by Milly at 09/25/2010 06:11:16

Older than the rest ...
Advertisement