BuzzerBeater Forums

BB Danmark > Hjælp til nye managere

Hjælp til nye managere

Set priority
Show messages by
This Post:
00
198737.1
Date: 10/17/2011 08:25:03
Overall Posts Rated:
12901290
Velkommen til BuzzerBeater! Her er lidt starthjælp:

Forum
BuzzerBeater forummer er en fantastisk måde at snakke til samfundet som en helhed.
Du er blevet tilmeldt flere forummer som en standard. Du kan søge efter flere forumer under “Find flere foldere.”
Hvis et specifikt forum skal vises på din side hver gang du kommer tilbage, så tryk på “Tilføj til favoritter” linket under trådene.
Vær venlig ikke at sende spam eller andet, der kan anses for anstødeligt. Vores administratorer holder øje med forummerne og de kan udstede en bøde til dit team eller forbyde dig fra forummerne.

Spillere
Spillersiden giver dig et overblik over de spillere du har på dit hold.
Ved at klikke på en af spillernes navne eller ansigt, vil du blive ført til en side med detaljeret statistikker omkring den valgte spiller.
Husk på at kigge din spillerside igennem for de yngste spillere, som vil træne faster end de ældre spillere. Du skal prøve at få dem til at spille mindst 48 minutter hver uge.
Mens hver spiller har en bestemt position, er det kun et forslag og du burde placere dem der på banen hvor du mener deres skills vil være mest brugbare.

Kampprogram
Denne side indeholder dit kampprogram for indeværende sæson.
Kampene har en bestemt farve efter hvilken type kamp det er og der er også en indikator indeholdende to bogstaver, som er defineret forneden på siden.
Du kan sætte dit holds formation og taktik under “Send Ordre” ved siden af dine kommende kampe.
Klik på et gammelt resultat for at se boxscoren for den valgte kamp.

Træningskampe
Hvis dit hold er røget ud af den Nationale pokalturnering, vil du have mulighed for at booke en træningskamp hver tirsdag. Hvis et hold udfordrer dig til en træningskamp, så vil den komme frem under træningskampe.
Træningskampe tæller med i din ugentlige træning og spilleminutter. Hvis du vil træne effektivt, burde du booke en træningskamp hver uge.
Du kan udfordrer et hold fra holdets overbliksside. Træningskampe kan blive booket fra fredag kl. 22:00 to onsdag kl. 12:00, EST.

Stilinger
Siden omkring stillingen viser dig hvordan det går dig i ligaen.
Hver BuzzerBeater sæson er 14 uger lang og indeholder 22 ligakampe samt to uger med slutrunder og nedrykningskampe.
Ved afslutningen af sæsonen, vil topholdet i din liga komme i en højere liga og de fire dårligste hold vil ryge ned i en dårligere liga.

Træning
For at blive en effektiv manager, er du nødt til at have følgende for øje:
Træning sker hver fredag tidligt om morgen.
Det er ligegyldigt hvor ofte du ændre din træningstype i løbet af ugen. Den træningstype du har valgt når der er træningsopdatering, er den som bliver taget i betragtning og opfører sig som om det er den træningstype der har været valgt hele ugen.
Spillere får kun træning for de antal minutter som de spiller I løbet af ugens kampe. En spiller som slet ingen minutter spiller i løbet af ugen, vil heller ikke modtage træning; en spiller som spiller 48 eller flere minutter om ugen, vil modtage "fuld" træning.
Unge spillere trænes hurtigere end ældre spillere.

Transferlisten
Transferlisten er en verdensomspændende BuzzerBeater spiller-auktion. Når du sætter en spiller til salg, så vil han være på transferlisten. Hvis du vil købe en ny spiller, skal du søge på transferlisten.
Hvis du leder efter unge spillere som skal trænes op, så burde du bruge alder og bedste position filterne. Hvis du leder efter en ældre spiller med erfaring, så prøv at fastsætte minimumsgrænsen for flere komplementære færdigheder.
For at kunne købe en ny spiller til dit hold, vil du være nødsaget til at udbyde andre managers som skulle have budt på den samme spiller.
]Husk på kun at byde en fair pris på spilleren. Hvis en GM tror at du har budt overpris på en spiller, så kan du enten blive nægtet adgang til BuzzerBeater eller få en bøde til dit hold uden nogen form for advarsel. Du burde ikke byde på spillere som sælges af managers du kend

This Post:
11
198737.2 in reply to 198737.1
Date: 10/17/2011 08:25:57
Overall Posts Rated:
12901290
Her er en guide til begyndere for lettere at kunne komme i gang med spillet

OBS! Se evt. det danske nybegynderforum - Hjælp - Dansk, som er beregnet til nybegynderspørgsmål.

For det første, læs reglerne. Har du allerede gjort det? Godt! Så læs dem igen

Her er lidt hjælp til hvad du skal gøre for at komme i gang med spillet:

1) Ligakampspilles tirsdage og lørdage, og pokalturneringskampe eller træningskampe er om torsdagen. Før disse kampe er du nødt til at give dine spillere en ordre for den kommende kamp. For at gøre dette, så gå ind på ”Kamprogram”-siden under ”Hold”-menuen til venstre, og klik ”Send ordre” til din kommende kamp. Dette vil være dig til din ”Taktik”-side.

2) På dette tidspunkt er det en god idé at åbne en separat side i din browser med dit holds spillere på.

3) Fra din ”Taktik”-side skal du gøre følgende:
- Vælg 12 spillere der skal spille i kampen.
- Vælg dine startspillere, backupspillere og reservespillere.
- Vælg dine offensive og defensive taktikker, og dit holds attitude for kampen.

Hvordan du prioriterer de forskellige ting er helt op til dig. Det er en god idé at prøve forskellige taktikker og holdopstillinger, for at se hvad der er bedst for dit hold.

Mange nye brugere er i tvivl om hvordan de vælger de spillere der skal spille i kampen. Én måde du kan gøre det på er at gå ind på spillerside og liste dine spillere efter hvilken position de spiller og derefter vælge den bedst betalte spiller som din startspiller, den næstbedst betalte spiller som din backupspiller osv. Du skal dog tænke på at alderen spiller en rolle. Yngre spillere vil blive trænet hurtigere, og vil holde længere, så det er en god idé at give dem meget spilletid så de kan blive gode.
Det kan nogle gange også være en fordel at indsætte en stærk Point Guard i stedet for en svag Shooting Guard, for eksempel. Mulighederne er uendelige (eller ikke helt, men tæt på).

Hvis du stadig ikke er tilfreds med din holdopstilling, så spørg i forummet, skriv til en LA/MOD eller spørg en ven.

For at aftale en træningskamp, kan du enten finde en der vil spille selv, eller også kan du besøge "Privatliga & Træningskampe -tråde", enten på den danske konference eller den globale konference. Hvis du er supporter kan du for hvert land se hvem af de online hold der mangler en træningskamp.

Jeg håber dette hjælper!

This Post:
00
198737.3 in reply to 198737.2
Date: 10/17/2011 08:30:28
Overall Posts Rated:
12901290
Her et mine tips som er ud fra mine egne observationer igennem 14 sæsoner. Benyt dem hvis du finder dem brugbare.


Ugens tip Uge 38:

Et tip til nye og urutinerede. Hav ikke for mange spillere. Jeg ser hold med 18 spillere. Det er alt for meget og selvom de fleste af dem får en lav løn, så vil det henover en sæson blive til samme løn som man kan få en markant bedre spiller til. En spiller som rent faktisk kan bidrage med noget. Jeg bruger 10-11 spillere. Når jeg ikke er i cuppen og spiller træningskampe så¨køber jeg et par rigtige dårlige spillere til 1000kr og fyrer dem igen efter kampen hvis jeg skal fylde lidt minutter ud i den kamp.

Vigtigt i BB er en sund(fornuft) økonomi, og den får man bestemt ikke ved at have en masse dårlige spillere som ikke kan bruges til noget udover at hæve løn.

Husk også at gennemse jeres staff. Jeg tror mange har nogle med helt sindsyge lønninger. Min grænse inden jeg skifter dem ud går ved 40k og så køber jeg ikke nogen nye til over 20000 i løn og jeg har som standard lvl 5.

Jeg vil (hvis nogen læser det og kan bruge det) poste flere fif hen ad vejen.




Ugens tip Uge 41:

Køb rutine i stedet for en ung stjerne!

Når man skal ud og købe ind, så hav pengepungen i tanke, også langsigtet.
Hvad får man ud af at købe en spiller på 23 kontra en spiller på 31 med samme skills? Ikke en dyt udover at du kommer af med mere i transferpris og langt mere i løn henover en lang periode. Jo ældre spilleren er, jo lavere blir hans løn og jo mere rutine har han opnået og det skal ikke underkendes. Jeg har selv nogle gamle spillere som bidrager en hel del til holdet de er meget fornuftige lønmæssigt. Deres skills kan falde, men det går uhyre langsomt og opvejes klart af lønforskellen.

Dette er selvfølgelig kun vedr. de spillere der IKKE skal trænes på. Havde jeg et nyt hold og skulle satse lidt langsigtet ville jeg finkæmme transferlisten for 30. årige veteraner som skulle komplimentere de spillere jeg trænede på.

This Post:
11
198737.4 in reply to 198737.3
Date: 10/17/2011 08:36:00
Overall Posts Rated:
12901290
Flere hjælpfulde tips

Sæsonlængde
Sæsonen er 14 uger – 11 uger normal sæson og 3 ugers slurtrunder

Positioner
C – Center: Spiller normalt tæt på kurven og er ansvarlig for at lave rebounds og blokere skud fra modstanderen.

PF – Power Forward: Normalt den store, stærkere forward, der spiller tæt på kurven og er ansvarlig for rebounds og skud i feltet.

SF – Small Forward: Normalt større end guardsne men mindre end power forward. Er ansvarlig for både skud og forsvar, inden og uden for feltet.

PG – Point Guard: Normalt holdets leder, der styrer det offensive og kampens tempo.

SG – Shooting Guard: Normalt spilleren der tager størstedelen af skuddene, hvoraf mange er tre-points forsøg.

Færdigheder til hver position
Træning i BB er designet til at managere kan lave unikke spillere. Der er ingen færdigheder der er fuldstændig ubrugelige for nogen positioner! Her er en grov skitse af hvilke færdigheder der skal bruges til hver position:

Point Guard
(1) Håndtering, Pasning
(2) Forsvar på banen, Styring
(3) Hopskud, Skudafstand, Skud i feltet

Shooting Guard
(1) Hopskud, Skudafstand
(2) Håndtering, Pasning
(3) Styring, Forsvar på banen, Skud i feltet

Small Forward
(1) Hopskud, Skudafstand, Forsvar på banen
(2) Håndtering, Pasning, Styring
(3) Skud i feltet, Forsvar i feltet
(4) Rebounding

Power Forward
(1) Skud i feltet, Forsvar i feltet
(2) Reobunding, Skudblokering
(3) Styring, Pasning
(4) Hopskud, Håndtering

Center
(1) Skud i feltet, Forsvar i feltet, Rebounding
(2) Skudblokering
(3) Håndtering, Pasning