Efter 30 säsonger förtjänar den här serien en ny tråd

Snart dags för slutspel och det ser onekligen lovande ut. Mitt fyrtionde möte mot Glaskulan blir det första slutspelsmötet mellan våra lag. Det är rätt imponerande. Första mötet var för 59 säsonger sedan (säsong 13) och nästan 16 år! Våra lag är två av de äldsta i svenska BB. Glaskulan sjunde äldsta och mitt lag alltjämt utanför topp 10 i ålder på en elfte plats. Vi är två av de tre äldsta lagen som vunnit SBBL. Vi har likvärdigt, rätt mediokert CV med en SBBL titel och tre cuptitlar. Vi har mötts i två cupfinaler och vunnit vardera gång. Så mycket historia.
Det troliga är att jag kommer jämna ut vår H2H så att det bli 20 segrar var i de 40 mötena men man kan aldrig ta något för givet. Jag förlorade första mötet den här säsongen, vilket även är min enda förlust i serien, men då ställde jag upp utan några startspelare så jag hade mig själv att skylla. Jag kommer ställa upp med ett starkare lag i slutspelsmatchen.
Lycka till alla i slutspelet. Om jag får stryk i playoff finalen får jag trösta mig med uppflyttning som bästa förlorare såvida inte Guts missar att ta sig upp. Lika troligt är det med uppflyttning för Carolus Rex som likt mig har en enda förlust i seriespelet den här säsongen.